Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sterkste australische vinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Sterkste australische vinken

Allen,

ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en bevindingen over de hardheid (tegen kou kunnen, vatbaarheid voor ziektes etc.) van Australische vinken. Wat ervaren jullie als de sterkste vogels en welke als de zwakkere? In mijn optiek (ervaringen en "van horen zeggen") kan ik onderstaande verdeling maken:

Sterk:
    - Diamantvink
    - Zebravink
    - Gordelgrasvink
    - Ceresamandine

Zwak(ker):

ik vind dat natuurbroed spitsstaarten ook bij de sterke hooren.
    vooral wildkleur.
    creme ino is vaak wat zwakker.
    http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000678.html

Opmerking

Papegaaiamadines zijn er van zwak tot sterk. De roodkop en de 3-kleur zijn de sterksten.

Opmerking

Hallo,

Wat de roodkop en driekleur papegaaiamadine betreft sluit ik me volledig bij Ele aan, zeer sterke vogels.
        Ik geloof dat de forbes papegaaiamadines ook vrij sterk zijn.
        Hier ga ik zelf achter komen daar ik morgen een koppel van ga ophalen.

Je hebt de binsen astrilde en bichenow ook bij de zwakkere vogels gezet.
        Mijn ervaring is dat dit vrij sterke vogels zijn.
        Misschien omdat er steeds meer van deze vogels in Nederlandse omstandigheden worden gekweekt.

Opmerking

Hoi hoi

Ik heb zelf al een paar jaar binsen astrildes in de buiten voliere.
          En mijn mening is dat dit toch wel een van de sterkste vogels zijn.
          Met -15 gewoon buiten zonder enige bescherming.
          Wel een dakje erop en slaapnestjes.
          Bij mij is er nog nooit eentje dood gegaan.
          Forbessen heb ik ook buiten echter deze heb ik afgelopen winter naar binnen gehaald omdat ik er niet zeker van was of ze het zouden redden.
          Gingen bol zitten, dit zijn trouwens geen Australische vogeltjes maar Indonesische.
          Gouldamadines zitten ook gewoon buiten met -15, deze zijn wel koudkweek en natuurbroed.
          Als ze van binnen komen zitten er wel zwakkere tussen.

Opmerking

Hai DiMario,

goed om te horen dat de Goulds en Binsen het bij jou zo goed doen! Zo zie je maar dat toch vele tropische vogeltjes ons koude kikkerlandje kunnen overleven

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door koningkoos
              Allen,

ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en bevindingen over de hardheid (tegen kou kunnen, vatbaarheid voor ziektes etc.) van Australische vinken. Wat ervaren jullie als de sterkste vogels en welke als de zwakkere? In mijn optiek (ervaringen en "van horen zeggen") kan ik onderstaande verdeling maken:

Sterk:
              - Diamantvink
              - Zebravink
              - Gordelgrasvink
              - Ceresamandine

Zwak(ker):
              Kan dat lijstje wat groter ?? er zijn zoveel meer aust. prachtvinken.

Opmerking

Working...