Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
@ populier:
de wetenschappelijke naam is Cairina moschata
de Nederlandse naam is muskuseend.
Met de 'Kaapse eend' wordt de zelfde vogel bedoeld, hetgeen zou kunnen suggereren dat de soort in Zuid Afrika voorkomt.
Dit is echter niet het geval!
Een verwijzing naar Kaap Hoorn - Zuid Amerika komt eerder, want de muskuseend is een vogel van de nieuwe wereld.
Echter van nature komen ze niet zo Zuidelijk voor dat de Kaap in de naamgeving van toepassing is.
Kortom, weer een van die 'fijne' verwarring stichtende Nederlandse namen,
een fenomeen dat helaas bijzonder veel voorkomt in de vogelwereld.
Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Lol, ja de grote schijteend dat is idd. de beste benaming.
Ik heb ook een tijdje zo'n koppel voor de deur gehad, ze lopen allemaal los hier in het dorp en komen van de kinderboerderij, maar als je 1 maal 1 boterhammetje geeft dan kom je er niet meer van af, een blijven ze de hele dag voor je deur staan.
En kan je je straatje weer gaan schoonspuiten, mijn god wat kunnen die beesten schijten zeg.
dt zijn inderdad jonge dieren, normaal mag het wit bij de echte raszuivere niet te zien zijn, en niet te veel rood op de snavel, ze mogen een klein beetje wit hebben, ook ni teveel wratten zeker niet rond heel het gezicht, de naam kaapse eend is fout naar mijn mening, er is wel de kaapse taling maar die is inderdaad van zuid afrika afkomstig, als ik van deze muskuseenden jongen heb laat ik ze ook onderzoeken naar raszuiverheid want zeker ben je nooit
Opmerking