Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een heel belangrijke vraag voor kenners van kakatoes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

@@Wat ik geleerd heb van dennis is dat als je een kaketoe in het begin hebt je er niet teveel aandacht aan moet geven want als je de eerst paar jaar (of tien jaar) 6 uur aandacht aangeeft wil hij dat de rest van zijn leven ook.

daarom zijn er ook zo veel geplukte en gestreste huiskamer vogels omdat ze GEEN aandacht genoeg krijgen

Opmerking

Vragen staat vrij. Negatieve vermeldingen niet.

Ik heb mijn lestje geleerd.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
        dat geloof ik graag!

lijkt me niet echt verantwoord in verband met overdracht van enkele besmettelijke ziektes en dan vooral die met een incubatieperiode van > 6 maanden!

waarmee deze Dennis voor het gemak voorbij gaat aan het feit dat een papegaai van nature 24 uur in gezelschap verkeerd van tenminste een soortgenoot! . . . . . Lekker verantwoord!

Gelukkig, dan heb je nog ruim de tijd om ook 'andere' kennis en kunde over papegaaien op te doen.
        Wat zijn we weer vriendelijk vandaag...
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

vriendelijk of niet ik wil gewoon alles weten en deel de informatie die ik krijg. ws is het de beruchte dennis rond den haag? weet niet of ik de vogelzaak met naam mag noemen hier. Maar kwa aandacht kan ik hem wel enigszins volgen en alles zag er netjes uit... stukken beter dan op alle andere plekken.

maar dat van de kaketoes zelf laten kiezen vind ik wel een zeer natuurlijke manier.. er is ook een verhaal bekend van een kaketoe die niet kon vliegen en in australie in een kooi werd gehouden. daar kwamen de wilde kaketoes ook naar toe.

Opmerking

tip zoek kontakt met mensen die papagaaien houden en kweken maar die het 200% voor de hobby doen en niet voor het geld hier in nl zit een kweker is een top kweker met kaketoe's kweekt ook nog eens als 1 van de weinige mensen raszuivere wildkleur valkparkieten wil je daar een mail adres van doe maar even een pb dan kom je verder dan naar brood fokkers te luisteren

Opmerking

Ik wil eigenlijk via dit forum de komende tijd hier mensen ontmoeten die rose kaketoes hebben. Ook hier in de buurt heb ik bekenden die kweken met papegaaien. maar laten we terug naar het onderwerp gaan wat kan hij nu het beste doen?

Opmerking

@ bloempot:

Maar kwa aandacht kan ik hem wel enigszins volgen
                Het is voor slechts zeer weinig mensen weggelegd om 6 uur per dag volledige aandacht aan een papegaai te geven!

Mocht dit af en toe toch lukken dan is dit nog steeds slechts 25% van het etmaal.
                Nogmaals: van nature is een papegaai nooit alleen!

Met de huidige beschikbare kennis en kunde omtrent de ethologie van papegaaiachtigen lijkt het mij niet meer van deze tijd om dergelijke uitermate sociale levensvormen op die wijze in gevangenschap te houden.

Neem eens een kijkje in een van de opvangcentra en zie aldaar de vele gevolgen . . . . . .
                Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

daar heb ik ook over nagedacht. Dat was voor mij een hoge drempel. Mijn toekomst plannen zijn een ruime voliere voor 2 kaketoes bouwen. en mocht ik ervaring genoeg hebben mogen ze kweken.

Ik weet niet of het zielig is voor een vogel dat ze niet mogen kweken of dat het niets uitmaakt. maar het is waar dat de mens de papegaai niet kan vervangen. Hoop dat ik hem 5 jaar binnen kan houden evt met een 2e erbij (volgend jaar)

Opmerking

Working...
                  X