Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek vraag forpus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Update

het vierde eitje is een feit.

Gr Polly

Opmerking

Kweekkaart

Hallo vogelliefhebbers,
      zijn er kweekkaarten voor de forpus soorten.

ik ben uiteraard een beetje aan het rond googelen ivm mijn broedende Forpussen maar kom niet op een eenduidig antwoord.

Volgens internet info gaan ze vanaf het tweede of derde ei broeden, en dan 18 of 21 dagen later zouden de jongen moeten uitkomen? welke moet ik nu aanhouden 18 of 21?

Groetjes Polly.

Opmerking

Hallo Polly.
        Houd het ruim: ongeveer 20 dagen... En dan reken ik vanaf het derde ei. Maar er zit weleens een dagje verschil in.

Kweekkaartjes kun je zelf gemakkelijk in Word maken. Ik print ze op A4 200 grs wit papier en snijd ze uit, knippen kan ook natuurlijk.
        Ik zal proberen een voorbeeldje te mailen.

Hans.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Als het eerste ei gelegd is, tel ik er altijd 24 dagen bij op.
          Dat wil het wel gebeuren dat het een dag eerder is , maar meestal niet.
          Ook al zou het een dag eerder zijn uitgekomen is er nog niks aan de hand.
          Je hoef niets speciaals te doen kwa voeding of zo, en je ruim tijd genoeg om te ringen, ook in de dag van ringen kan wel eens een dag verschil in zitten, ligt er aan hoeveel jongen in het nest ligt en hoe de ouders voeren.
          Gewoon regelmatig kijken, raken de vogels ook aangewend.
          Zelf kijk ik elke dag in het blok, ook als er jongen zijn, pak de jongen ook regelmatig in me handen. Zo zijn ze later ook niet bang voor je handen als je schoonmaak of zo.

Henk
          vriendelijke groet
          Henk

Opmerking

5e ei

Vijfde ei vandaag gelegd.

Heren bedankt allen voor de info, en Hans de Vries bedankt voor je kooikaartjes ik heb ze al uitgeprint, de kweekkaarten zijn van harte welkom

Vrijdag 22e jan was het derde ei, tellen we daar 20 dagen bijop dan komen we op 11 Febr.

Nou ik hoop maar dat er een boel bevrucht zijn en dan lezen jullie het wel weer.

Groeten Polly.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Polly
              Vijfde ei vandaag gelegd.

Heren bedankt allen voor de info, en Hans de Vries bedankt voor je kooikaartjes ik heb ze al uitgeprint, de kweekkaarten zijn van harte welkom

Vrijdag 22e jan was het derde ei, tellen we daar 20 dagen bijop dan komen we op 11 Febr.

Nou ik hoop maar dat er een boel bevrucht zijn en dan lezen jullie het wel weer.

Groeten Polly.
              Graag gedaan, Polly.

Hans
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Dan komt 10 of 11 februari het eerste ei uit, als ze natuurlijk bevrucht zijn.

Henk
                vriendelijke groet
                Henk

Opmerking

Nestcontrole

Hallo daar even een Update,

vandaag 6e ei gelegd Gister met een schouwlampje de eitjes bekeken maar kon nog geen adertjes of wat dan ook ontdekken, onbevrucht??

Ik probeer het over een paar dagen weer.

Gr Polly.

Opmerking

ei bevrucht??

je kunt meestal toch zien naar 5 dagen bij een ei??

ik zou zo en zo nog wel wachten over week weer kijken

gr Rudie
                    Neem Gerust een kijkje op mijn site

http://rkarssenvogels.123website.nl

Opmerking

helaas

Vandaag gekeken of de eitjes (inmiddels 7) bevrucht waren.... maar helaas .

Hopen dat het de volgende keer beter gaat.

Pollly

Opmerking

Heb je de eieren wel laten liggen? Soms kan je in zo'n vroeg stadium best een inschattingsfout maken. Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat al die eieren onbevrucht zijn. Verder zou ik het popje even laten broeden om te zorgen dat ze er niet meteen weer een hele zwik eieren achteraan gooit. Beter kan ze even 2 weken blijven zitten zodat ze lichamelijk kan herstellen van het eieren produceren. Ik haal onbevruchte eieren altijd pas weg als ze over de uitkomst datum zijn gegaan. Dan is de pop ook klaar om opnieuw te beginnen.

Opmerking

Hallo Marx,

ik heb vandaag weer even de eieren geschouwd , en tot mijn spijt zijn echt alle eieren onbevrucht.

Ik weet dat het door het mannetje komt die is nog onervaren
                          het popje is al wat ouder en heeft ook al een paar keer een nestje grootgebracht.

Wat het mannetje wel goed doet is het popje voeren , hij moet alleen nog even leren richten bij de paring .

Ik zal de eieren nog een paar dagen laten liggen, omstreeks 11 feb zouden ze uit moeten komen.

Gr Polly.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rudie
                            je kunt meestal toch zien naar 5 dagen bij een ei??

ik zou zo en zo nog wel wachten over week weer kijken

gr Rudie
                            Hallo Rudie forpussen leggen om de dag eieren, het eerste ei is dus van 12 a13 dagen geleden vandaar dat het theoretisch gezien mogelijk zou moeten zijn om enkele eieren te kunnen schouwen. reactie op de post van 27-01-2010

Gr Polly.

Opmerking

En Polly zijn de eieren uitgekomen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door teun
                                En Polly zijn de eieren uitgekomen.
                                Nee helaas, zelfs niet nadat ik vorige week had geconstateerd dat ze onvruchtbaar zijn

Volgende keer beter, ik haal vandaag de eitjes weg.

Opmerking

Working...
                                X