Mededeling

Collapse
No announcement yet.

NOP ter discussie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #46
    nou nou nou ik snap hem wel, mensen denken er tegenwoordig te makkelijk over om iets aan te schaffen, we hebben er nu tijd en plek voor dus nemen maar.
    maar je moet wel rekening houden met de leeftijd van zo'n dier.
    wij hebben ook een hond aangeschaft toen we nog samen waren, inmiddels zijn er 2 kinderen bij gekomen, dat wordt dan toch lastiger met alles regelen maar daar moet je rekening mee houden omdat zo'n dier toch 12 jaar kan worden.
    je weet met zo'n papegaai dat hij lang leeft kijk dan eerst eens wat je doel is in het leven wat je allemaal nog zou willen en kijk dan of het er in zou passen.
    er zijn voor elk soort dier tegenwoordig wel opvangen dus hoe makkelijk wordt het wel niet gemaakt om een dier weg te brengen.
    het is in elk geval weer anders en iedereen heeft andere redenen, sommige hebben geen keus maar andere doen het wel erg makkelijk hoor.

    Opmerking


    • #47
      Oorspronkelijk geplaatst door pascal
      Weer ga je over mensen oordelen terwijl je de achtergrond van het verhaal niet kent??
      En dat er mistanden in het nop zijn dat wil je niet weten hoe hypocriet kun je in godsnaam zijn?!
      Daar doen ze alles waar jij zo een hekel aan hebt het gaat daar precies over waar jij zo voor staat het welzijn van de dieren en dat wil je niet weten.
      Als het aan mij lag hoef jij niks meer te posten hier. verbannen die handel

      Als al die mensen die een papagaai in NOP hadden zitten EERST eens een boekje hadden gelezen ,dan had er nog niet de helft van de vogels gezeten ,dan wat er nu zit of zat.

      Een dier schaf je aan voor het leven ,als je er dan om wat voor reden ook vanaf moet ,en de ander zorgt er niet goed voor ,dan blijft het nog steeds jouw schuld ,dan had je zo'n beest maar niet aan moeten schaffen. (necht niet alle eigenaren worden ernstig ziek of gaan scheiden)

      Er zijn nog steeds mensen die wel wat voor hun eigen dieren over hebben ,en desnoods er hun komplete huis voor verbouwen ,en desnoods nooit op vakantie gaan ,,maar er zijn er teveel ,die na een paar jaar op hun dier zijn uitgekeken ,en dan allerlei smoesjes verzinnen om er vanaf te komen.

      Als je niet tegen zulk commentaar kunt ,ben je waarschijnlijk net zo.

      Opmerking


      • #48
        Dat vingertje wijzen is niet op zijn plaats of JIJ,,Animal,, moet vrij van zonden zijn en dat is zeldzaam.
        Voor de rest heb je groot gelijk,zeker met papegaaien is het zo dat die in een opwelling gekocht worden en vanwege,,geluid,allergie(ahum luchtreinigers ?) etc.verkocht worden,doorgegeven en misschien met een beetje geluk goed terecht komen.
        De oprichter van de opvang is een slimme Vogel haha gratis dieren met subsidie en donaties en eigen collectie aanvullen met in beslag genomen vogels(zijn er meer van).
        Voor de DUIDELIJKHEID voor diegenen die een papegaai willen JA op zijn tijd schreeuwen ze.

        groet,Michael J

        ps:de enige goede reden(mijn mening) is als de eigenaar overlijd en geen familielid voor het dier wil zorgen.
        Om die reden is een grijze roodstaart aan mij verkocht omdat zijn weduwe(en kinderen) de vergeef me mijn uitdrukking de Pleuris aan die ouwe hadden.

        Opmerking


        • #49
          Oorspronkelijk geplaatst door Animal

          Als je niet tegen zulk commentaar kunt ,ben je waarschijnlijk net zo.
          Animal,

          met dit soort opmerkingen verpest je alles. Ook al heb je voor een deel gelijk door mensen op hun verantwoordelijkheid te wijzen.
          Handig als je wereld zo lekker zwartwit in elkaar zit.
          mvrgr

          Piet

          Opmerking


          • #50
            Oorspronkelijk geplaatst door Animal
            Als al die mensen die een papagaai in NOP hadden zitten EERST eens een boekje hadden gelezen ,dan had er nog niet de helft van de vogels gezeten ,dan wat er nu zit of zat.

            Een dier schaf je aan voor het leven ,als je er dan om wat voor reden ook vanaf moet ,en de ander zorgt er niet goed voor ,dan blijft het nog steeds jouw schuld ,dan had je zo'n beest maar niet aan moeten schaffen. (necht niet alle eigenaren worden ernstig ziek of gaan scheiden)

            Er zijn nog steeds mensen die wel wat voor hun eigen dieren over hebben ,en desnoods er hun komplete huis voor verbouwen ,en desnoods nooit op vakantie gaan ,,maar er zijn er teveel ,die na een paar jaar op hun dier zijn uitgekeken ,en dan allerlei smoesjes verzinnen om er vanaf te komen.

            Als je niet tegen zulk commentaar kunt ,ben je waarschijnlijk net zo.
            Animal,

            het gaat mij niet om jouw mening ik vind ook dat je gelijk hebt dat mensen niet weten waar ze aan beginnen en ik ben er ook niet voor dat papegaaien in kleine kooien alleen zonder partner gehouden worden, in huiskamers maar daar gaat het mij niet om.
            Het is precies weer die laatste zin animal, dat oordelen wat jij doet over mensen en de manier waarop maakt mij erg boos.
            Geniet jij daarvan ofzo? Als je alleen op die manier kan reageren zeg dan niks,
            maar jah iedereen is vrij hier te schrijven wat hij wil dus jij ook, ook al is het weining nuttig die NEGATIEVE feedback van jouw.
            groeten uit apeldoorn

            Opmerking


            • #51
              De discussie gaat almaar over de woordkeuze van een deelnemer, terwijl het m.i. eigenlijk over het houden van papegaaien en het NOP zou moeten gaan...

              Opmerking


              • #52

                Opmerking


                • #53
                  Ik wil toch ook even iets kwijt over NOP. Ik ken de directeur en zijn naaste werknemer (waarvan in de naam niet noem, maar je kent hem vast wel) al jaren. In eerst instantie vond ik het een geweldig concept alleen vertrouwde ik de mensen erachter meteen al niet. Ik ken deze personen namelijk ook uit de vogelwereld maar duidelijk niet als 'beschermers'. Het ziet er in eerste instantie allemaal heel leuk en verzorgd uit maar als je verder kijkt dat de AID kooien dan zie je hoe het er echt aan toegaat. Ik ben er jaren gekomen omdat de naaste medewerker van de directeur ook veel samen werkte met de eigenaar van de vogelspeciaalzaak waar ik werkte. Deze werkte vervolgens ook weer samen met een grote importeur uit Brabant. En geloof me mensen; die vogels die volgens Radar allemaal zijn gestorven zijn grotendeels gewoon in de handel beland hoor! Ik ben zelf een keer opzoek geweest naar een aantal papegaaien en mocht ze na sluitingstijd zelf uit het park vangen tegen een leuke prijs. Kent iemand bijvoorbeeld de man van de Derbyanparkiet nog die in de gemende parkietenvoliere zat? Die is nu in mijn achtertuin te bewonderen! Ringen worden verwijderd en nieuwe sekspapieren zijn tegenwoordig zo gemaakt. Ik will hiermee natuurlijk niet zeggen dat alle vogels in de handel belanden, maar er gaan minder vogels dood dan beweerd wordt. En het verhaal dat de AID en andere instanties samenwerken met NOP? Dat klopt, maar kijk is even iets nauwleuriger naar de AID. De echte liefhebbers onder ons weten dat de AID ook niet altijd even diervriendelijk is. Wat te bedenken als alle in beslag genomen vogels tot hun dood zouden moeten worden verzorgd? Dat kost natuurlijk veel te veel geld, dus vandaar dat de NOP een makkelijke maar erg slechte oplossing is. Het doel van de stichting vind ik erg mooi en er zullen zeker genoeg vrijwilligers en medewerkers zijn die het beste voor de vogels willen, maar zorg alsjeblieft dat de leiding wordt vervangen en in mijn ogen ook nog eens wordt berecht. Ik weet zeker dat er geschikte personen te vinden zijn die deze prachtige organisatie kunnen leiden met hart voor de dieren ipv voor de eigen portomonee. De vogels die hier terecht komen hebben vaak al een niet al te fijn leven achter de rug, de opvang zou ervoor moeten zorgen dat ze hun oude dag op een respectvolle manier kunnen slijten, maar een vriezer of loper vind ik hier niet bijhoren. En een gemengde voliere met verschillende soorten zou een natuurlijke leefomgeving zijn? In de natuur is het ook echt niet de bedoeling dat een grijze roodstaart wordt opgegeten door een ara, waarom in de NOP dan wel?

                  Kortom, naar mijn mening is het een flink corrupte boel daar, waar nu is echt actie tegen ondernomen moet worden. Niet alleen de directeur maar ook een aantal medewerkers en instanties van buitenaf weten dat ze flink fout zitten, maar met de AID waarschijnlijk achter zich ben ik benieuwd of er ooit iets gaat gebeuren. Mijn hoop is gevestigd op het nieuwe en hopelijk onafhankelijk onderzoek.
                  En voor de mensen die nog niet overtuigd zijn van de verschrikkelijke omstandigheden daar; meld jezelf aan als vrijwillger en je ogen zullen de eerste dag flink worden geopend.

                  Opmerking


                  • #54
                    Amigo de los Psittacidos

                    Look deep into nature and you will understand everything better

                    Opmerking


                    • #55
                      Groetjes Benjamin!

                      Opmerking


                      • #56
                        @ Max. Weijers:

                        En ook op dit forum blijkt dat jij een welhaast ziekelijke neiging vertoont om je, niet gehinderd door enige kennis van zaken, maar overal mee te bemoeien middels allerlei posts die kant noch wal raken!


                        Je hebt zo links en rechts al vele adviezen en ook waarschuwingen mogen ontvangen, maar dat boeit jou blijkbaar volstrekt niets!

                        Jammer!

                        Het enige positieve aan jou forum bijdragen tot op heden is de wetenschap dat er gelukkig ook andere jeugdleden bestaan.

                        waarvan akte.
                        Amigo de los Psittacidos

                        Look deep into nature and you will understand everything better

                        Opmerking


                        • #57
                          het is al afgerond hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                          Opmerking


                          • #58
                            Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                            het is al afgerond hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                            ZOO VELDHOVEN IS DAGELIJKS GEOPEND T/M 31-10-2020Dagelijks geopend van 10:00 - 17:00 uurMEER INFO OP: WWW.ZOOVELDHOVEN.NL BESTEL JE KAARTJES ONLINE EN ONTVANG € 1,- KORTING PER KAARTJE!!! NU ONLINE KAARTJES BESTELLEN??? KLIK HIER!!


                            tja.. weet niet wat ik er van moet vinden..

                            Opmerking


                            • #59
                              Deze uitslag was mij iets te voorspelbaar, gelukkig komt er ook een echt onderzoek.
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

                              Opmerking


                              • #60
                                Amigo de los Psittacidos

                                Look deep into nature and you will understand everything better

                                Opmerking

                                Working...
                                X