Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat te doen na de tweede of derde ronde?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wat te doen na de tweede of derde ronde?

Ik lees hier op het forum dat het niet slim is de kanarie vaker te laten broeden, en dat jullie de nestjes weghalen. Nu is het zo dat ik ook nestslapers heb, hoe los ik dan op ivm de kanarie? Want ik neem aan als ik dat nestje weghaal, ze gewoon een ander kiest.

Alvast bedankt
    Groetjes Esther

Je zou indien mogelijk de man apart kunnen zetten.

Opmerking

Dat is een optie, maar hij heeft altijd alleen gezeten omdat ik toen nog niet meer vogels had en is zo happy nu, wil hem het liefste bij de rest laten, of het moet niet anders kunnen natuurlijk.
      Groetjes Esther

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bentley
        Ik lees hier op het forum dat het niet slim is de kanarie vaker te laten broeden, en dat jullie de nestjes weghalen. Nu is het zo dat ik ook nestslapers heb, hoe los ik dan op ivm de kanarie? Want ik neem aan als ik dat nestje weghaal, ze gewoon een ander kiest.

Alvast bedankt
        Niemand goede tips?
        Groetjes Esther

Opmerking

Niemand goede tips?
          Alle mogenlijkheden zijn genoemd.
          Nestkastjes weg halen ,of mannen en poppen scheiden.
          Bij mij gaan alle nestjes weg ,of er nu nestslapers zijn of niet ,,want juist sommige van die nestslapers gaan anders ook het hele jaar door met broeden.

Opmerking

Ik laat ze gewoon hun gang gaan, ze hebben al 1 nestje groot, het 2de nestje gaat bij uitkomen.
            En half augustus zullen ze wss nog een 3de rond beginnen.

's Winters gaat het nestbakje er dan uit.

Wat je kan doen is 's avonds bakje erin en 's morgens er weer uit. Dan heeft ze in het nest kunne slapen, maar het ze de kans niet om een nest te maken.

Opmerking

Alvast bedankt
              Zodra de jongen van de 2de ronde zijn uitgevlogen gaan de jongen achter de tralies en worden de nesten verwijderd.
              Na ca. 30 dagen gaan de jongen in een vluchtje en worden de poppen
              in een vlucht gedaan en de fokmannen opgekooid.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

De jonge vogels wil ik zo ie zo niet houden, als ze oud genoeg zijn mogen ze weg, verder ben ik er nog niet helemaal uit. Ik heb een gezelschapskooi, en het is nog allemaal nieuw natuurlijk, misschien veranderd het ooit, maar ik vind het sneu voor de man om hem na zoveel jaar alleen straks weer alleem te zetten. Hij heeft het zo naar zijn zin nu. Daan kanaries gewoon het hele jaar door als ze samen zijn?
                Groetjes Esther

Opmerking

Opmerking

Nou ja. In een gezelschapsvoliere heb je weinig keus.
                    Het is natuurlijk ook niet de beste manier om kanaries te fokken.
                    Vr.groeten van
                    Antoni

homepage:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                      Nou ja. In een gezelschapsvoliere heb je weinig keus.
                      Het is natuurlijk ook niet de beste manier om kanaries te fokken.
                      Ik ben ook geen fokker Antoni, maar ja, het gebeurd nou eenmaal ook bij vogels, ik heb nu dus eitjes en geloof niet dat ze het daarna nooit meer zullen doen.
                      Groetjes Esther

Opmerking

Gewoon de nestjes half augustus uit de volliere halen ,en alles lekker bij elkaar laten zitten.
                        Mischien dan wel niet de beste mannier om kanarie's te fokken ,maar voor de vogels wel het pretigste ,en voor jezelf waarschijnlijk ook.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                          Gewoon de nestjes half augustus uit de volliere halen ,en alles lekker bij elkaar laten zitten.
                          Mischien dan wel niet de beste mannier om kanarie's te fokken ,maar voor de vogels wel het pretigste ,en voor jezelf waarschijnlijk ook.
                          Dat laatste wil ik toch wel betwijfelen. Zodra de popprn in de rui vallen verwaarlozen ze de ouderplichten en laten de jongen in de steek.
                          Vr.groeten van
                          Antoni

homepage:

Opmerking

@ antoni

Mijn Gloster had nog 2 jongen in haar nest en de vader zat heel de dag mee te voeren.

Nu heeft de pop op de dag dat de jongen op stok gingen alweer 2 eieren gelegd in het vuile nest.

Ik heb deze eieren geraapt en 2 nepeieren in een zelfgemaakt zuiver en ontsmet nest gelegd en de pop zit er alweer meteen op en komt er alleen vanaf om de andere 2 jongen te voeren.

Ik wou eigenlijk stoppen maar vindt het ook zonde van de eieren.

De pop is nog steeds in topconditie en niet aan het ruien, wat is nu wijsheid ?

Stoppen met de kweek en de eieren wegdoen of gewoon nog een rondje haar gang laten gaan?

Mijn gevoel zegt dat het voor de pop geen enkel probleem is ook omdat de man super is.
                            http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
                              @ antoni

Mijn Gloster had nog 2 jongen in haar nest en de vader zat heel de dag mee te voeren.

Nu heeft de pop op de dag dat de jongen op stok gingen alweer 2 eieren gelegd in het vuile nest.

Ik heb deze eieren geraapt en 2 nepeieren in een zelfgemaakt zuiver en ontsmet nest gelegd en de pop zit er alweer meteen op en komt er alleen vanaf om de andere 2 jongen te voeren.

Ik wou eigenlijk stoppen maar vindt het ook zonde van de eieren.

De pop is nog steeds in topconditie en niet aan het ruien, wat is nu wijsheid ?

Stoppen met de kweek en de eieren wegdoen of gewoon nog een rondje haar gang laten gaan?

Mijn gevoel zegt dat het voor de pop geen enkel probleem is ook omdat de man super is.
                              Ik zou gewoon stoppen.Ook supermannen vallen in de rui. Wat is meestentijds het geval. De pop is nu nog in conditie.
                              Dan moet ze 13 dagen broeden en daarna nog eens de jongen grootbrengen.
                              Er is een kans,dat het nog lukt. Zodra ze echter een pen laat vallen raakt ze uit conditie met gevolg,dat ze geen kans meer ziet de jongen te voeren.Dat zelfde geldt natuurlijk ook voor de man.
                              Het ouderpaar laat de boel in de steek en de jongen sterven de hongerdood.
                              Vr.groeten van
                              Antoni

homepage:

Opmerking

Working...
                              X