Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meerdere kanaries?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Meerdere kanaries?

erbij

Hoe groot is de kooi waarin die vogels "erbij" moeten? Wat zijn (indien aanwezig) de andere bewoners?

Groet,

Rob.

Opmerking

Zoal ik je verhaal lees is is je putter een pop en de kanarie een man.

Meestal zeggen ze dat je 1 man op 2 of 3 poppen moet zetten en een oneven aantal mannen.

In jou geval zou je er dan 2 mannen bij moeten nemen, als je meer zang wilt, wat dus in houd dat je minimaal 6 poppen zou moeten hebben.

Dat betekend dus 7 vogels erbij wat volgens mij niet de bedoeling is.

Buiten dat is het nu een slechte tijd om te kopen als je er nog mee wil kweken.

Ik had de eerste ronde 4 kanarie poppen in mijn voliere met een kanarie man en een putter die nog niet geslachtsrijpe was.

Nu de 2e ronde is de putter er klaar voor en zitten dezelfde 4 poppen bij de putter zonder kanarie man.

Probleem is als je een putterman en een kanarie man in je voliere zet je niet weet wie de kanariepoppen bevrucht heeft en je dus ook niet weet hoe je de jongen moet ringen.

Een putter kruising moet geringd worden met een speciale ring die geschikt is voor putters.
      http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Oh sorry dat is wel handig ja!

Buitenvoliere van 3,06 x 1,10 x 1,75 (LxBxH).
        Momenteel zit er 1 kanarie x putter in, 2 zilverbekjes en 2 zebravinkjes.
        Hier komen geen jongen bij en de samenstelling gaat erg goed verder!

Opmerking

@ Wiggel. Ik heb geen kanarie + een putter. Ik heb een kanarie x putter (kruising tussen een kanarie en een putter dus) Oftewel.. een putterkanarie :P

Edit; en het is niet de bedoeling dat er vrouwtjes bijkomen, of jongen.

Opmerking

3 x 1

In een dergelijke vlucht zou ik wel drie kanariemannen durven zetten. Als je de hybride putter x kanarie als 1 rekent dan zouden er dus nog 2 mannetjes bij kunnen. Probeer een waterslager en een timbrado te vinden bijvoorbeeld, of twee waterslagers of twee timbrado's. Mooie zang en echte "doorzangers". Een mooie tak met zijtakken in de vlucht maakt het mogelijk dat ze elkaar niet altijd in het vaarwater zitten.

Groet,

Rob.

Opmerking

Opmerking

Working...
              X