Mededeling

Collapse
No announcement yet.

trechter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• trechter

Hallo,
    Zou dit lukken om in een trechter fontein kanariezaad te verstrekken?
    Vriendelijke groeten Kris

Hier een foto er van.

ik zou niet weten waarom niet

Opmerking

Hallo,
      Ik dacht dat misschien het gleufje zou verstoppen waar het voer moet uitkomen.
      Vriendelijke groeten Kris.

Opmerking

Waarom zou je zo willen voeren, Kris? Voor het geval je enkele dagen van huis bent is het natuurlijk een goede oplossing maar voor dagelijks gebruik ben ik er niet zo gek op. De kans is aanwezig dat je vogels nu alleen die zaden eten welke ze het lekkerst vinden..... Ik geef liever elke dag vers en wel zoveel, dat ze de voerbak zo goed als leeg eten.....

Hans.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kris
          Hallo,
          Ik dacht dat misschien het gleufje zou verstoppen waar het voer moet uitkomen.
          Vriendelijke groeten Kris.
          een handelaar waar ik nog ben geweest gebruikt dit ook, dus het moet zijn dat het niet verstopt

Opmerking

Hallo,
            Ik dacht dat het handiger zou zijn tijdens de kweekperiode dat ik ze dan minder moet storen.
            Groeten Kris.

Opmerking

Hoi cris

Ik zelf gebruikt zaadsilo
              Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

waar kunnen de vogels aan het zaad of moeten ze op een klepje staan zodat er zaad naar beneden valt?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kevin
                  waar kunnen de vogels aan het zaad of moeten ze op een klepje staan zodat er zaad naar beneden valt?
                  aan de voorkant is die open en zit er een gleuf zodat de vogel het zaad kan pakken en de afval valt dan onder in het bakje,ze knoeien bijna niet.
                  Ik vind het echt super

Groeten Henk

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kris
                    Hallo,
                    Ik dacht dat het handiger zou zijn tijdens de kweekperiode dat ik ze dan minder moet storen.
                    Groeten Kris.
                    Hallo Kris,het zou eigenlijk zo moeten zijn dat je vogels zo rustig zijn dat je gewoon kan voeren zonder dat het problemen oplevert.
                    ik weet wel dat er ook vogelsoorten zijn die echt gevoelig zijn voor verstoring maar de met soortjes die jij hebt hoeft het echt geen problemen op te leveren.
                    Wel regelmaat aanbrengen(en dan bedoel ik nog niet eens op welke tijden je voert,vershilt bij mij ook nog wel eens) in je werkzaamheden,in wat en hoe je voedert/schoonmaakt,hier raken de vogels aan gewend.
                    Mijn geelbuiken blijven gewoon op het nest met voeren en ook als er jongen zijn en ze zijn die aan het voeren gaan ze gewoon door als ik wat uit het hok pak of bijvb de drinkfontein verwissel.
                    Mvg,
                    Kingfisher
                    Mvg,
                    Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door plopkop
                      Hoi cris

Ik zelf gebruikt zaadsilo
                      Zo'n zaadsilo had ik in mijn voliere hangen, maar ik vind dat er nogal veel zaad verloren gaat via de onderste bak.
                      Als het bakje waar het gemorste zaad in valt vol was en ik blies deze leeg dan was de helft er van nog bruikbaar zaad.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Soesje
                        Zo'n zaadsilo had ik in mijn voliere hangen, maar ik vind dat er nogal veel zaad verloren gaat via de onderste bak.
                        Als het bakje waar het gemorste zaad in valt vol was en ik blies deze leeg dan was de helft er van nog bruikbaar zaad.
                        bij mijn zijn het bijna allemaal lege zaad dopjes en ik heb er 26 aan mijn broed kooien hangen,maar ja de ene is er blij mee en een ander niet het is toch wat je zelf het liefste heb.

En he allemaal een gelukkig vogeljaar 2010

Groeten Henk

Opmerking

bedankt

Hallo iedereen,
                          Bedankt voor antwoord. Ik zal de voedersilo alleen gebruiken als ik is voor een paar dagen weg moet. Aan iedereen een gelukkig en gezond 2010!
                          Groeten Kris.

Opmerking

Working...
                          X