Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afleiding in de kooi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Afleiding in de kooi

Niets mis mee als een vogel wat meer moeite moet doen voor zijn voedsel. Hang anders is een keer wat trosgierst op, hier zijn alle vogels gek op, het zorgt voor afleiding en is ook nog gezond ook.
    Mvg. Emiel

Opmerking

Matsje <3

Opmerking

Nee hoor. Daar is niets zielig aan. De man heeft zo zijn eigen territorium.
        Wat zijn "uitdagende" manieren om groente en fruit te geven.
        Kanaries wegen tussen de 20-25 gram. Voer per dag 5 g zaad. 2xp/week
        een klein theelepeltje eivoer. Af en toe een heel klein stukje groente/appel.
        Waarom? Omdat zaad en eivoer hoofdzaak is. Groente bestaat hoofdzakelijk uit water. Geef daar beslist niet te veel van.
        Elke dag een badje met niet te koud water wordt door de kanarie zeker op prijs gesteld. Ik zou het dan wel na een uurtje weghalen,anders wordt het te zeer bevuild.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Als je het groenvoer/fruit bijvoorbeeld op de bovenkant van de kooi legt ipv tussen de tralies aan de zijkant bij een stokje, dan moet de vogel zich wat meer uitrekken om erbij te kunnen komen. Dat is volgens mij alleen maar goed, wat extra training

Als speelgoed zou je misschien een schommeltje kunnen kopen/maken? Volgens mij vinden ze dat wel leuk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
            Als je het groenvoer/fruit bijvoorbeeld op de bovenkant van de kooi legt ipv tussen de tralies aan de zijkant bij een stokje, dan moet de vogel zich wat meer uitrekken om erbij te kunnen komen. Dat is volgens mij alleen maar goed, wat extra training

Als speelgoed zou je misschien een schommeltje kunnen kopen/maken? Volgens mij vinden ze dat wel leuk.
            Ik neem aan,dat dit door al wordt toegepast."uitdagende" manier van het geven van groenten en fruit. Klinkt wel een beetje heavy voor dat kleine
            pietsie.
            Als de kanariekooi behoorlijk groot is kan er idd. een speeltje in.
            Er moet natuurlijk wel ruimte genoeg blijven voor enige vliegbewegingen.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Geen spiegeltje!!

Ik vond het ook zielig om maar 1 kanarie te kopen, dus heb ik er vorig jaar meteen 2 aangeschaft en ze amuseren zich prima met hun 2!
              Mijn ouders hebben wel maar 1 kanarie in hun kooi, maar die verveelt zich ook niet!
              Maar mocht je denken dat je kanarie je verveelt en je wilt iets ophangen: geen spiegeltje zoals bij parkieten!
              Een kanarie fluit om aandacht te krijgen van "de meisjes" (zeg ik altijd als ze weer bezig zijn!), maar als hij in een spiegeltje zichzelf (hij zal denken dat het een andere vogel is) ziet, zal hij dus waarschijnlijk niet meer fluiten.

Succes en laat maar weten als je iets leuks voor hem ontdekt heb!

Groetjes Milou

Opmerking

Speelgoed voor een kanarie is zoiets als een warm jasje voor je computermuis; niet nuttig. Een speeltje neemt alleen maar ruimte in.

Zoals al geschreven een mannetjeskanarie heeft een eigen territorium, hij zingt om dat af te bakenen. Met voldoende ruimte en goed eten is hij prima tevreden.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

De zaadjes gewoon steeds in een potje doen waar hij zeer makkelijk aan kan.
                  Alle extra's hang je op moeilijke plaatsen, zoals trosgierst, groenten, fruit, kracker, ...

Speeltjes vind hij vast wel leuk, mijn kanaries zijn zot op een schommel met een belletje aan, zitten ze steeds met hun snavel tegen die bel te slaan

Opmerking

Mijn vader heeft zo'n kralen-deurgordijn (wat normaal gebruikt wordt tegen vliegen etc.) aan de binnenkant van de voliere-deur hangen, zodat de vogels niet zo snel naar buiten vliegen. En daar spelen zijn kanaries ook mee, vooral de net-uitgevlogen jongen (vorig jaar dan, nu zijn er nog geen jongen)

Opmerking

afwisseling

als je veel tijd over hebt en de vogel niet te oud is, kan je hem tam maken.

Opmerking

Wij hebben een paar speeltjes voor onze kanarie (zit ook alleen).
                        De kooi staat in de keuken als hij weer in form is kan hij goed door fluiten wat soms irritant is aan tafel, handig speeltje daarvoor is een spiegeltje = directe stilte wel nooit langer dan 3u geven.

andere speeltjes zijn : kettingtje, waar hij dol op is.
                        een mini disco bal, zit hij naar te fluiten en te vechten en te voederen (gaatjes bovenin)

zo blijft hij wat bezig

Opmerking

Kanaries spelen wel hoor. Als je ze een wilgentak met blaadjes geeft zijn ze al 2 uur zoet met knagen, de blaadjes los knippen en op de grond gooien. Hier spelen de jonge mozambiquesijzen de hele dag samen. Elkaar aan de staart trekken, takjes pellen, draadjes rondslepen, houtsnippers in de drinkflesjes soppen etc etc. Ze zijn echt de hele dag bezig met dat soort dingetjes.

Dus ik zou hem eens een wilgentakje met blaadjes geven, dan weer een bosje gras plukken met graszaadjes, dag erna een knaagstangetje, dan weer een heel blad paardenbloem in zijn badje leggen, etc etc. Zo kan je hem prima bezig houden. Ik draai altijd klassieke muziek bij mijn vogels. Vinden ze ook leuk. Of uitzicht uit een raam (niet vol in de zon voor het raam natuurlijk).

Opmerking

Working...
                          X