Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ringen of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ringen of niet?

Hallo iedereen,
    Ik wil volgend jaar kweken (mijn eerste jaar met kanaries). Ik heb nu 6 kanarie poppen. Nu was mijn vraag zou ik ze ringen of niet? Ik ga niet naar
    de tentoonstelling en zou ze gewoon willen verkopen aan particulieren. Krijg je van vogels die geringd zijn meer geld of niet? Het is 18 euro voor mijn lidgeld + 0,27 euro per ring.
    Groeten Kris.

als je niet mee wil doen aan TT hoeven ze niet geringd zijn

mensen kopen natuurlijk liever geringde vogels dus als je jongen zou hebben zouden deze rapper verkocht zijn met ring

maar omdat ze een ring aan hebben ga je er zeker niet meer geld voor krijgen

het enigste voordeel met ring is dat de kopers weten hoe oud de vogel is en vanwaar hij komt/gekweekt is

het is een eigen keuze dat ringen als het niet wettelijk verplicht is

Opmerking

Re

Ik zou zeker lid worden je doedt hier toch meer ervaring mee op + beter adminstratie met vogels met een ring aan + ze brengen wel wat meer op omdat ze ring aan hebben vogels zonder ring verkoopt niet zo goed.
      Mvg,
      Maikel.

Opmerking

ringen.

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasD
        als je niet mee wil doen aan TT hoeven ze niet geringd zijn

mensen kopen natuurlijk liever geringde vogels dus als je jongen zou hebben zouden deze rapper verkocht zijn met ring

maar omdat ze een ring aan hebben ga je er zeker niet meer geld voor krijgen

het enigste voordeel met ring is dat de kopers weten hoe oud de vogel is en vanwaar hij komt/gekweekt is

het is een eigen keuze dat ringen als het niet wettelijk verplicht is
        een echte vogelkweker ringt altijd.
        das eerlijk zijn.
        medaar

Opmerking

ja is inderdaad beter van te ringen mogelijke kopers weten dan de leeftijd van de vogels nooit twijfel maar het is niet verplicht hoor ik ring mijn kanaries nooit heb er dan ook niet veel juist enkele voor het geval men goudvinken niet broeden maar als alles goe ga laat ik de kanaries groot worden zonder ring en raak ze ook perfect kwijt maar wel tegen een iet wat goedkopere prijs

Opmerking

Altijd ringen Kris. Als je dat niet doet weet je helemaal niets van je jongen.
            Je weet dan ook niet van welke man pop combinatie ze zijn. Geboortejaar
            enz.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

met nijpring weet je wel uit welke nest ze komen

Opmerking

Ringen is best leuk maar ook soms niet helemaal ok als ik naar mijn 1-potige Mozambiquesijs kijk. Spijt want de ring is er nog af ook dus alles was voor niets. Of de pop met de gebroken teen, de lazulivink op MP met de poot af etc etc.

Ringen is zeker goed maar de hier aangevoerde redenen zijn natuurlijk vrij onzinnig. Ik doe mijn vogels sowieso een knijpring om buiten de gewone ring. Witte knijpring is jong van de witte man. Zwarte knijpring is jong van het wilde koppel en rode knijpring is jong uit de woonkamer. Dan zet ik daarnaast op papier welk nest van wanneer is en er hangen memo's aan de broedkooien wie erin zitten. Dus ik heb geen enkel probleem om bij te houden wie wie is en wie wanneer uit welke ouders geboren is.

Daarnaast wordt eerlijkheid genoemd. Ben ik niet eerlijk als ik precies zeg hoe oud jongen zijn en van welk koppel ze zijn? Ik ben heel eerlijk nl en ik zie niet in waarom ik daarvoor moet ringen.

Ik ring om te zorgen dat duidelijk is dat mijn vogels EK zijn. Verder nergens om. Ze zijn even duur, ik raak ze net zo snel kwijt en ze zijn nog steeds dezelfde vogels. Ik heb er nu een stuk of 10 ongeringd zitten en ik weet precies wie wie is en welke ik wil houden en welke weg gaan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                  Ringen is best leuk maar ook soms niet helemaal ok als ik naar mijn 1-potige Mozambiquesijs kijk. Spijt want de ring is er nog af ook dus alles was voor niets. Of de pop met de gebroken teen, de lazulivink op MP met de poot af etc etc.

Ringen is zeker goed maar de hier aangevoerde redenen zijn natuurlijk vrij onzinnig. Ik doe mijn vogels sowieso een knijpring om buiten de gewone ring. Witte knijpring is jong van de witte man. Zwarte knijpring is jong van het wilde koppel en rode knijpring is jong uit de woonkamer. Dan zet ik daarnaast op papier welk nest van wanneer is en er hangen memo's aan de broedkooien wie erin zitten. Dus ik heb geen enkel probleem om bij te houden wie wie is en wie wanneer uit welke ouders geboren is.

Daarnaast wordt eerlijkheid genoemd. Ben ik niet eerlijk als ik precies zeg hoe oud jongen zijn en van welk koppel ze zijn? Ik ben heel eerlijk nl en ik zie niet in waarom ik daarvoor moet ringen.

Ik ring om te zorgen dat duidelijk is dat mijn vogels EK zijn. Verder nergens om. Ze zijn even duur, ik raak ze net zo snel kwijt en ze zijn nog steeds dezelfde vogels. Ik heb er nu een stuk of 10 ongeringd zitten en ik weet precies wie wie is en welke ik wil houden en welke weg gaan
                  Als je zo tevreden bent,moet je gewoon doorgaan.
                  Kennelijk heb je moeite met de vogels te voorzien van een vast voetringetje.
                  Maar om nou te zeggen,dat aangevoerde redenen onzin zijn,dat gaat mij te ver.
                  Degene,die bij mij vogels afhaalt,krijgt daarbij een uitgebreide stamboom.
                  De vogels zullen dus wel degelijk moeten zijn voorzien zijn van een vaste voetring, voorzien van Bonds Kweeknummer,jaartal en volgnummer.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bullfinch007
                    met nijpring weet je wel uit welke nest ze komen
                    Ja, jij wel maar een ander niet. Die weet niet eens of het wel jouw vogels zijn.
                    Vr.groeten van
                    Antoni

homepage:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                      Ja, jij wel maar een ander niet. Die weet niet eens of het wel jouw vogels zijn.
                      Hoi Antoni, ik ben ook niet blij met dat gedoe met ringen en liefst ring ik alle vogels. Alleen laten kanaries zich wat makkelijker ringen. Ik heb 1 nest dat in de steek werd gelaten na ringen (ouders trokken geen verstoring) en dus 2 ongelukjes in een jaar tijd. Jammer, maar dat ringen heeft me inmiddels 5 vogels gekost. Dat kan ook niet de bedoeling zijn toch? Dus ik ring bij dat ene koppel niet meer want anders krijg ik er geen jongen van. Die gaan daarna dood.

Liefst zou ik alles gewoon ringen. En een ander weet nog steeds niks als ik een ring om die vogels doe. Ik heb 4 broedende koppels en alleen ik weet wie wie is. Ze komen ze hier halen en met kooien vol jongen en 4 broedkoppels met nesten geloven ze denk ik wel dat ik de kweker ben

Timbrado's is een totaal andere discipline. Jij MOET ringen van de club en als je dat niet doet zijn het gewoon groene en bonte kanaries zonder stamboom in de praktijk. Met ring zijn het stamboomdieren van 25 euro per stuk. Dat maakt dus een groot verschil met bv Mozabiquesijzen. Dat zijn of jonge vogels of overjarige vogels maar zelfs dat doet er voor weinig mensen iets toe. Ze zijn altijd tussen de 50 en 65 euro en ik zelf kweek met uitsluitend oude ongeringde vogels van MP. Dat gaat super dus het maakt echt niks uit.

Nogmaals, ik geef zeer de voorkeur en ringen van mijn jongen. Zie ze ook liever geringd. Maar ik ga niet alle jongen ringen en dan weer een nest weg zien kwijnen. Ik ring van 2 koppels de jongen en van 2 koppels niet

Opmerking

ringen

mijn mening is dat het ringen van vogels eigenlijk verplicht gesteld zou moeten worden.
                        En dan het liefst door de bond geleverde ringen die alleen te verkrijgen zijn door lid te zijn , wat op zich de liefhebberij ten goede komt want bij de bond haal je de meeste ervaring weg al of niet via leden die aangesloten zijn bij de bond
                        op de eerste plaats is de herkomst dan duidelijk, bij een goede kweekadministratie is zo de hele voor geschiedenis te achterhalen.
                        voordeel is ook dat bij eventuele diefstal je een bewijs heb dat het jou vogels waren. Of je ze terugkrijgt is punt twee want in nederland is het zo dat de daders beloond worden

Opmerking

Als het verplicht wordt om alle vogels te ringen dan kom je een hele boel problemen tegen. Stel dat je een grote beplante voliere hebt met vogels zoals zebravinken en japanse meeuwtjes. Je ziet niet dat 1 van de bijv. 10 koppels een nest heeft in een struik en de jongen groeien op zonder een ring om de poot. Wat doe je dan, ze loslaten? Of stel nou dat je vogels hebt die geen ring goedkeuren zoals Marx 2 koppels heeft.
                          Mvg. Emiel

Opmerking

Taak van de kweker/liefhebber

Oorspronkelijk geplaatst door EARK5
                            Als het verplicht wordt om alle vogels te ringen dan kom je een hele boel problemen tegen. Stel dat je een grote beplante voliere hebt met vogels zoals zebravinken en japanse meeuwtjes. Je ziet niet dat 1 van de bijv. 10 koppels een nest heeft in een struik en de jongen groeien op zonder een ring om de poot. Wat doe je dan, ze loslaten?
                            Dan had je als kweker beter moeten opletten. Toch??
                            mvg Gerard 6

Opmerking

een beetje vertrouwen is hierbij een mooie zaak

Opmerking

Working...
                              X