Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scheiden zaden van zaadhulsen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
    Als ik het goed begrijp,Robert,maakt het voor de vogels in de tuin niet uit,dat er mogelijk
    ontlasting in het zaad zit?

Nee gewoon de kanaries niet te ruim voeren en de restanten weggooien in de vuilbak.
    Hallo Antoni

Zolang de vogels buiten nog heerlijk van een paardenvijg kunnen eten en genieten, denk ik dat een poepje van een soortgenoot niet veel kwaad kan. De vogels in de natuur zijn denk ik beter opgewassen tegen een poepje!

Robert

Opmerking

Ik ben het met Antoni eens; rantsoeneren. Een beetje vogelliefhebber weet precies hoeveel zijn vogels eten. Pas de voergift daar op aan. Denk er wel aan dat vogels in de rusttijd, broedtijd etc. een ander eetpatroon heeft.
      Je zult zien dat een vogel die om zijn voer moet zoeken veel actiever is. Bovendien, als ze echt honger hebben dan zullen ze nu ook de zaden eten die doorgaans de vuilnisbak in gaan. Weet je dat bij veel vogelliefhebbers meer dan 20% van het gekochte voer uiteindelijk weggegooid wordt?

Hans.
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door zeepsop
        Hallo Antoni

Zolang de vogels buiten nog heerlijk van een paardenvijg kunnen eten en genieten, denk ik dat een poepje van een soortgenoot niet veel kwaad kan. De vogels in de natuur zijn denk ik beter opgewassen tegen een poepje!

Robert
        Robert,
        De tijd,dat hier trekpaarden voor de zwaar beladen wagens o.a. van de bierbrouwerijen, reden is al lang voor bij.
        Die paarden kregen bij een stop een voerzak met ruwe haver voorgehangen.
        Een en al vezel. Deze vijgen vielen uit elkaar en de mussen deden zich te goed aan het het niet verteerde. Dat waren andere tijden. De biksdrollen
        van nu zijn daarmee niet te vergelijken.
        Wie voert er nu vogelpoep aan de buitenvogels. Hier kopen de vogelliefhebbers strooivoer, vetbollen en pindaslingers.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Antoni heeft volgens mij gewoon de beste oplossing gegeven. Gewoon ongeveer 5 gram voeren per vogel per dag. Er blijft nagenoeg niks over. Da's gewoon superhandig. Er is geen ontlasting in het voer, er zijn geen vervelende pelletjes die je moet wegblazen, de buitenvogeltjes krijgen ook geen poep te eten ,... Gewoon elke dag de restjes uitkiepen en opnieuw vullen.
          Matsje <3

Opmerking

Per dag voeren

Beste Antoni, ik ga jouw raad opvolgen. Per dag een klein beetje voer en wat er overblijft weggooien. Bedankt.

Opmerking

Jammer ....

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
              Robert,
              De tijd,dat hier trekpaarden voor de zwaar beladen wagens o.a. van de bierbrouwerijen, reden is al lang voor bij.
              Die paarden kregen bij een stop een voerzak met ruwe haver voorgehangen.
              Een en al vezel. Deze vijgen vielen uit elkaar en de mussen deden zich te goed aan het het niet verteerde. Dat waren andere tijden. De biksdrollen
              van nu zijn daarmee niet te vergelijken.
              Wie voert er nu vogelpoep aan de buitenvogels. Hier kopen de vogelliefhebbers strooivoer, vetbollen en pindaslingers.
              Hallo Antoni

Jammer, dat je de stelling verdraaid. Ik voer geen poep aan de buitenvogels, maar zaad en daar kan mogelijk een vogelpoepje inzitten. Ook wij voeren de vogels strooivoer, vetbollen en dergelijke. Maar ... een paardenvijg vinden ze ook lekker, en daar zijn er genoeg van.

groet

Robert

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door zeepsop
                Hallo Antoni

Jammer, dat je de stelling verdraaid. Ik voer geen poep aan de buitenvogels, maar zaad en daar kan mogelijk een vogelpoepje inzitten. Ook wij voeren de vogels strooivoer, vetbollen en dergelijke. Maar ... een paardenvijg vinden ze ook lekker, en daar zijn er genoeg van.

groet

Robert
                Gewoon weggooien die resten ,Robert
                Beetje rantsoeneren. Ook heel goed voor de vogels. Dan krijgen ze de
                zaden binnen waarvoor de mengeling is bedoeld.
                Vr.groeten van
                Antoni

homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Working...
                X