Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kan iemand me helpen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kan iemand me helpen

Wisselbroed bestaat uit het in een kooi fokken van vogels.In de broedkooi wordt een kanariepop gedaan, in d'r dooie eentje.Nestbakje en nestmateriaal worden verstrekt, op het moment dat de pop het nest begint te draaien wordt een kanarieman in de kooi toegelaten. Het verdient aanbeveling dit tegen het donker te doen.
    Na het leggen van het eerste of twee eitje wordt de man weer uit de kooi verwijderd.

moet je het zo doen of niet?

Mvg marnix

Voor zover ik weet kun je beter de man 's ochtends vroeg bij de pop plaatsen maar Antoni zal daar wel een zeker antwoord op hebben.
    Mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

ok maar ik bedoel moet je ze pas bij elkaar zetten als ze een nest heeft gemaakt of mag je ze gewoon altijd bij elkaar zetten??

Opmerking

Wisselbroed

Marnix, je moet de man erbij doen zodra de pop serieus begint met de nestbouw. Niet wachten tot 's avonds.
        Als dan de vogels elkaar een beetje achterna zitten,geeft dat niet. Dat hoort
        bij het voorspel. Draait het echter op vechten uit,waarbij er gevaar bestaat
        dat de man wordt beschadigd,dan haal je de man weg en geeft hem een lekker bakje eivoer om weer wat bij te komen.
        In dit geval liggen de man en de pop elkaar niet. Maar je hebt nu eenmaal
        in je kweekplan een lijn uitgezet. Dus doe je deze man even voor het licht uitgaat weer bij de pop. Op deze manier zal de man de pop alsnog
        's morgens verrassen en haal je hem weer weg. 's Avonds er weer bij enz. tot
        het 1 of 2de eitje.

Als de man voor 2 poppen is bestemd,dan heb je het gemakkelijk met een
        3-delige broedkooi. De man in het midden en de poppen aan de zijkanten.
        Dan kan je de man beurtelings bij de poppen toelaten.

Bij meer dan 2 poppen dan moet je de man uitvangen en beurtelings bij de poppen zetten.
        De pop die het eerst klaar is krijgt de man. Soms zijn de andere poppen ook
        al aan de nestbouw. Dan de man na het paren uitvangen en naar de volgende
        pop. Wel zorgen dat de man tussendoor even rust krijgt en niet vergeten
        hem steeds een vers bakje eivoer te geven.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

ok bedankt dat is wel veel! ik denk dat ik dan maar niet begin met kanaries

Opmerking

Maar Marnix, je kunt ook gewoon per koppel broeden en de man en de pop gewoon bij elkaar laten zitten hoor.

Opmerking

a ok bedankt dat vroeg ik net maar ik kreeg geen andwoord bedankt!! en de andere ook

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door marnix1994
                a ok bedankt dat vroeg ik net maar ik kreeg geen andwoord bedankt!! en de andere ook
                Hallo Marnix !
                Je stelde duidelijk e.e.a. met betrekking tot wisselbroed en daarop ben ik uitgebreid ingegaan.
                Natuurlijk heb je ook parenbroed,maar ook het kweken van 1 man en 3 poppen
                in een grote kooi van tenminste 100x100x100 cm behoort tot de mogelijkheden.
                Het is dus maar wat je wilt.
                Vr.groeten van
                Antoni

homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

ok bedankt!! ik weet het ik ben niet altijd even duidelijk!!

Opmerking

Working...
                  X