Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtpijpmijt.....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Luchtpijpmijt.....

Mijn 6 kanaries blijven hardnekkig luchtpijpmijt hebben.

Ik gebruik Beaphar Bogena Anti-Luchtpijpmijt, 1 druppel in de nek 2 weken terug.

Nog steeds onverminderd knarsen en piepen.

Op advies van een andere kweker, druppel onder de vleugels en in nek afgelopen donderdag. Nog aan het knarsen en piepen.

Ik heb hiervoor ook de behandeling herhaald, bakjes, stokken, nesten ontsmet. En nog blijven ze het doen.

Ik heb 2 kanaries apart zitten(1 is blind en de ander is gezelschap) en zij hebben het nooit gehad. Ook niet toen ze nog bij de anderen zaten.

Hoe kan ik dit nou es goed oplossen? Ze zijn nooit gezond zo.......

Oorspronkelijk geplaatst door Dovelett
    Mijn 6 kanaries blijven hardnekkig luchtpijpmijt hebben.

Ik gebruik Beaphar Bogena Anti-Luchtpijpmijt, 1 druppel in de nek 2 weken terug.

Nog steeds onverminderd knarsen en piepen.

Op advies van een andere kweker, druppel onder de vleugels en in nek afgelopen donderdag. Nog aan het knarsen en piepen.

Ik heb hiervoor ook de behandeling herhaald, bakjes, stokken, nesten ontsmet. En nog blijven ze het doen.

Ik heb 2 kanaries apart zitten(1 is blind en de ander is gezelschap) en zij hebben het nooit gehad. Ook niet toen ze nog bij de anderen zaten.

Hoe kan ik dit nou es goed oplossen? Ze zijn nooit gezond zo.......
    Hoe weet je eigenlijk,dat het luchtpijpmijt is.
    Druppels in de nek,onder de vleugels. Waar ben je mee bezig.
    Luchtpijpmijt komt in de praktijk bij kanaries niet voor. Ik wil een uitzondering maken voor kanaries in een gemengde voliere.
    Mss gaat het wel om een zware verkoudheid c.q. longontsteking.
    Een bezoek aan de dierenarts zal uitsluitsel moeten geven.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Waar ben ik mee bezig?

Ik wil alles wel proberen als die vogels beter worden. Misschien wanhoop?

Hoe ik weet dat het luchtpijpmijt is? Benauwd, snavel aan de stok blijven wrijven, veel slikken

Opmerking

Waar ben ik mee bezig?

Ik wil alles wel proberen als die vogels beter worden. Misschien wanhoop?

Hoe ik weet dat het luchtpijpmijt is? Benauwd, snavel aan de stok blijven wrijven, veel slikken
        Dat kan ik begrijpen. Deze symptonen komen echter overeen met zware verkoudheid c.q. longontsteking.
        Je kan natuurlijk allerlei medicijnen kopen,maar dat kost allemaal geld,dat m.i.beter besteed kan worden aan een bezoek aan de dierenarts.
        Jantje zegt dit en Pietje weer wat anders. De vogels blijven ziek. Het is nu eenmaal moeilijk voor een leek in zo'n geval een juiste diagnose te stellen.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:

Opmerking

't Blijft moeilijk...

Vogels houden is leuk maar het wordt anders als het diertje ziek wordt.....
          En, hoe goed de bedoeling van de eigenaars ook is, er wordt dan enorm omgeklooid als het gaat om diagnose en 'geneesmiddeltjes' uit de dierenwinkel.
          Laten we nu eerlijk zijn; er zijn maar enkele doorgewinterde vogelliefhebbers die enigzins een diagnose kunnen stellen. De rest gokt maar wat. En het vriendelijke meiske achter de toonbank van de dierenwinkel geeft naar eer en geweten een middeltje mee met de geruststellende woorden: 'Dit zou moeten helpen, als het niet helpt zouden we iets anders kunnen proberen....'
          Het is precies zoals Antoni zegt, maak gebruik van de diensten van een dierenarts, die zijn daar voor. Moet je overigens nog wel het geluk hebben dat de dierenarts bij jou in de buurt een beetje verstand van vogels heeft...

Hans.
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Ja er zit hier 1, komen meerdere dieren. Ga er ook heen met mijn duiven

Opmerking

re

Verkoudheid zou ook ergens vandaan moeten komen, helemaal als 6 kanaries het hebben. Hoe worden de vogels gehouden? Ik bedoel in een kooi of voliere, kweekkooien enz. Wat is de temperatuur? staan deuren tegen elkaar open? Warmte mag wel eens helpen. Is er een vlieggat tegenover een openstaande deur? Ik heb eens een snipverkouden kanarie gekocht van een man die soms op de tocht zat. Ik heb deze vogel gewoon 1,5 week in de huiskamer gehad waar het lekker warm was en toen was het weer ok.
              Ik heb een dierenarts in de buurt die heeft alleen verstand van konijnen dus daar heb ik ook niets aan.

Opmerking

Ze werden gehouden in een kamer voliere, in een kleine L-vormige kamer van 3.50 x 1.70 samen met nog twee kamervolieres.

Kamer is niet dubbelglas, in de top van de 'L' een deur naar schuur en de ander kant deur naar gang. Tocht is minimaal. Het is er wel snel warm als de zon op de ramen staat en dan zet ik 1 deur open, want de ramen kunnen niet open.

Geen 1 van de andere vogels is ziek(diamantvink, dwergekster, bichenowastrilde, diamantduif, zebravink, japanse meeuw, vuurvink en japanse kwartel). En ook de 2 kanaries die apart staan zijn niet ziek.

De 6 zieken staan nu op een gewone kamer. Ook geen tocht en daar staan ze nu een week.

Opmerking

Ja er zit hier 1, komen meerdere dieren. Ga er ook heen met mijn duiven
                  Prima toch !
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:

Opmerking

en nu..?

Ja, klinkt allemaal goed Dovelett. Einde station; dierenarts denk ik. Ik hoop dat je een goede hebt. Succes. Laat even weten hoe het is afgelopen.

Opmerking

Working...
                    X