Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanarie haalt moeilijk adem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kanarie haalt moeilijk adem

ik heb een kanarie die heel erg piept met ademhalen, en het benauwd heeft. hij zit met zijn kop omhoog en zijn rug is helemaal bol. wat doe je als kanaries het benauwd hebben? ik heb hem binnen gezet op de verwarming, is dat goed?

groeten eveline

Ik denk dat hij luchtpijpmijt heeft.
    In bijna elke dierenwinkel kun je er wel een middeltje voor halen.
    Mvg. Emiel

Opmerking

kan ook een verkoudheid zijn
      zat hij/zij in de tocht ??

nooit een vogel op de verwarming zetten is zeker niet goed
      zet hem dan in de zelfde ruimte van de radiator/chauffage
      maar nooit de kooi erop zetten

stijkt hij/zij met zen snavel tegen de zitstokken ??

Opmerking

verkouden?

Waarschijnlijk heeft die kanarie luchtweginfectie, waarschijnlijk zal Gezasept wel helpen. Anders gewoon ff naar de vogelarts.

Volgens Antoni komt de luchtpijpmijt niet of nauwelijks voor bij kanaries.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

haal je gezesept gewoon in een dieren winkel?

eveline

Opmerking

Ja je kan in elke dierenwinkel gezasept kopen.
            Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

niet overal is gezasept te verkrijgen dit ivm de houdbaarheid, let op de houdbaarheidsdatum dus!!

Mag je trouwens gezasept geven als er jongen liggen eigenlijk? Iemand die dat zo weet?
              Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

Toedienen als er jongen zijn.

Armosa al meer dan 30 jaar de groothandel voor de agrarische vakhandel! Agrivet, Skjin, Perro, Blockit, BSI, Koltec, Ecolab, Bayer

Even gezasept intypen bij zoeken.

Er staat bij dat het ook is om infecties te voorkomen dus zal denk ik geen probleem zijn. Je moet natuurlijk niet overdoseren.

Mailtje naar de fabrikant misschien?
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door EARK5
                  Ik denk dat hij luchtpijpmijt heeft.
                  In bijna elke dierenwinkel kun je er wel een middeltje voor halen.

Waarom denk je dat,Emiel? Mss heb je zelf ook wel eens last ergens van.
                  Beetje hoesten, benauwd ,piepende ademhaling,slijm enz. Zou je dan last hebben van luchtpijpmijt?
                  Of denk je dan aan een verkoudheid c.q. longontsteking?
                  Juist !
                  Ik zou zeker bij kanaries denken aan een verkoudheid,die zelfs kan uitgroeien
                  tot longontsteking.Houd de vogels dus in een droge,tochtvrije ruimte.
                  Luchtpijpmijt komt bij kanaries praktisch niet voor.
                  Een uitzondering wil ik evt.maken voor kanaries in een gemengde voliere.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

ik heb gezasept gekocht.als je vogel weer beter is hoe moet hij dan naar buiten,want het is 20 graden binnen of moet ik dan wachten tot de zomer?

Opmerking

Laten we eerst hopen dat de vogel beter wordt.
                      Vogel zal ook erg vermagerd zijn, te voelen aan scherpe borst.
                      Ik raad je aan de vogel een paar weken binnen te houden en eventueel via een tussenstap(wel binnen, maar minder warm)op een mooie dag weer buiten te doen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                        Waarom denk je dat,Emiel? Mss heb je zelf ook wel eens last ergens van.
                        Beetje hoesten, benauwd ,piepende ademhaling,slijm enz. Zou je dan last hebben van luchtpijpmijt?
                        Of denk je dan aan een verkoudheid c.q. longontsteking?
                        Juist !
                        Ik zou zeker bij kanaries denken aan een verkoudheid,die zelfs kan uitgroeien
                        tot longontsteking.Houd de vogels dus in een droge,tochtvrije ruimte.
                        Luchtpijpmijt komt bij kanaries praktisch niet voor.
                        Een uitzondering wil ik evt.maken voor kanaries in een gemengde voliere.
                        Ik geef je gelijk, als er iets met het ademhallingstelsel mis is gebruik ik automatisch het woord luchtpijpmijt.

Mag ik vragen waarom het bijna niet voor komt dat kanarie's luchtpijpmijt krijgen? En wat zijn dan wel de echte symptomen van luchtpijpmijt bij andere vogelsoorten?
                        Mvg. Emiel

Opmerking

Ik geef je gelijk, als er iets met het ademhallingstelsel mis is gebruik ik automatisch het woord luchtpijpmijt.

Mag ik vragen waarom het bijna niet voor komt dat kanarie's luchtpijpmijt krijgen? En wat zijn dan wel de echte symptomen van luchtpijpmijt bij andere vogelsoorten?
                          Emiel !
                          Waarschijnlijk heeft het te maken met het feit,dat met kanaries anders
                          wordt omgegaan. De huisvesting is dikwijls binnen. De aankleding van de
                          hokken/rennen/volieres is zo ,dat een en ander goed is schoon te houden.
                          Kooien van kunststof. In buitenvolieres betontegels enz. Verder gewoon zitstokken en evt.een touwladdertje en zangstokken. Geen contact met
                          andere vogels of aarde. Wekelijkse schoonmaak van het geheel .
                          Dagelijks schoon water enz.
                          De kanarie in het algemeen wordt al eeuwenlang onder deze condities
                          gekweekt.
                          De symptonen van een stevige verkoudheid van de kanarie schijnen min of meer overeen te komen met luchtpijpmijt.
                          Ook bij een verkoudheid strijkt de kanarie meermalen over de zitstok.
                          Dat doet hij normaal ook wel,maar minder. Hij moet ook zijn slijm kwijt en
                          heeft moeilijkheden met de luchtwegen.
                          Daaraan moet hij dus behandeld worden.
                          Vr.groeten van
                          Antoni

homepage:

Opmerking

Ok, ik heb wel eens kanarie's met een luchtwegaandoening gehad die praktisch niet met de snavel over de stok veegden....
                            Ik denk dat luchtpijpmijt wel voor komt bij kanarie's maar dat is mijn bescheiden mening.
                            Mvg. Emiel

Opmerking

Ok, ik heb wel eens kanarie's met een luchtwegaandoening gehad die praktisch niet met de snavel over de stok veegden....
                              Ik denk dat luchtpijpmijt wel voor komt bij kanarie's maar dat is mijn bescheiden mening.

Je mag natuurlijk denken wat je wilt Emiel. Je zal het alleen niet kunnen
                              onderbouwen. Verhalen kan je overal lezen. Van mij lees je ca.48 jaar praktijk
                              in de kanariefokkerij.
                              Vr.groeten van
                              Antoni

homepage:

Opmerking

Working...
                              X