Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gele kanarie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gele kanarie

hoi

ik kweek sinds twee jaar gele kanaries
    volgens de keurmeester waren ze niet goed doorgekleurd
    hoe moet ik dit oplossen, en waar moet ik op letten

hoi Simons

Als je op het keurbriefje heb staan (b.v. niet goed doorgekleurd in de pennen, of niet geel genoeg, kan altijd dieper, en egaler staat er dan), dan zit je met het probleem dat de vogels geen genoeg geel bezit hebben,dit is ook het probleem van de rood kwekers,
    Die hebben na de wortel,en wortelsap,en de boerenkool, toen naar het potje canthaxantin gegrepen om tog nog op de TT,s te kunnen meespelen.
    Je kan de vogels op kleuren met ook zo,n potje dan voor het geel uiteraart, maar er zijn ook andere middelen om ze op te kleuren met maaismeel of pure maais als het maar uit een extra hoeveel heid (lutiene) bestaat want dat heb je dan nodig,om ze verder op te kleuren.

Gr Rooie Theo

Opmerking

hoi theo

als ik het goed begrijp kweek jij rooie kanarie?

kun je me niet aangeven in welke hoeveelheid ik iets moet geven

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door simons
        als ik het goed begrijp kweek jij rooie kanarie? Ja.

kun je me niet aangeven in welke hoeveelheid ik iets moet geven
        Als je dat spul koopt (Quiko) dan ken je je eerst aan de voorgescheven hoeveel heid houden,in het water geven.
        je moet eerst uitvinden wat voor hoeveelheid geel je tekort komt in de vogels wand overdaad schaad

Gr Rooie Theo

Opmerking

hoi theo

ik heb gekozen voor orlux yel-lux
          dit is poedervorm niet oplosbaar
          jou advies is om hier ook de aangegeven hoeveelheid te geven
          maar ze beginnen met te zeggen 10 gram per kilo ei voer
          later staat in de handleiding in de kweek periode mag de hoeveelheid verdubbeld worden
          ik vind het maar lastig
          daarom was ik vanuit hier opzoek naar iemand met ervaring met dit spul
          maar het loopt nog geen storm met adviezen
          daarom al vast bedankt voor jouw reacties

Opmerking

Heel soms

Moet je wel een klein beetje geduld betrachten om adviezen te bekomen. De juiste mensen die daar ervaring mee hebben moeten wel eerst je berichtje gelezen hebben. Niet iedereen zit dag en nacht voor zijn kijkglaasje.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Zou met de catalogus in de hand eens bij de gele kanarie,s kijken en dan niet bij de eindpunten maar bij de kleurpunten als die 50/51 zijn weet je al wat de kleur moet zijn. Heb wel eens vogels gezien van 88/89 punten bij de eindcijfers maar met goede kleurpunten deze hebben dan minder eindpunten omdat ze of smerig of niet goed afgericht zijn of een nagel missen of een paar pennen.Dit soort vogels moet je zien te krijgen <meestal niet zo duur>, want als de basis goed is heb je er meer aan dan ze bijkleuren uit een potje.
              groeten eddie

Opmerking

[QUOTE=simons;40670]ik heb gekozen voor orlux yel-lux
                dit is poedervorm niet oplosbaar
                jou advies is om hier ook de aangegeven hoeveelheid te geven
                maar ze beginnen met te zeggen 10 gram per kilo ei voer
                later staat in de handleiding in de kweek periode mag de hoeveelheid verdubbeld worden
                ik vind het maar lastig
                daarom was ik vanuit hier opzoek naar iemand met ervaring met dit spul
                maar het loopt nog geen storm met adviezen
                daarom al vast bedankt voor jouw reacties[/QUOTE

Hoi Simon

Je moet met dat spul leren werken om dat je zelf de ervaring moet op doen,in de kweek periode moet het verdubbelt worden om dat de kleurstof al in het te leggen ei moet zitten,de jongen zetten dan de veren en de vleugelpennen worden het eerste jaar niet geruit.
                het spul kan ook door het eivoer maar daar zit een klein risco aan want elke vogel eet het
                in verschillende hoeveel heden
                Dus met grotere jongen ken je de voerbak (zaad) op een bepaalde tijd weg halen

Gr Rooie Theo

Opmerking

Working...
                X