Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanaries en gouldamadine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

ik ben nu benieuwd of mensen met alleen de combinatie van kanarie`s en goulds een opvallende slechte kweek hebben, of dat ze dat hebben met meer soorten in het hok/ ruimte.

gr ismael

Opmerking

hallo
      bij mij is het echt niet het geval.
      ik heb kanaries en goulds al bijna 2 jaar bijelkaar
      vorig jaar heb ik 10 jonge kanaries gekweekt
      met goede gevolgen voor aanstaand jaar.
      vrg marthijn

Opmerking

ik wil denkelijk ook gouldamadine gaan nemen ..
        vind het toch een mooie vogel
        wat heb ik een leuke hobby .
        juist vogels houden :) :)

Opmerking

Kanaries

Hoi Bennie
          Ik heb 4-5 jaar gekweekt met kanaries en coulds in een vogel hok ze zaten niet bij elkaar in de vluchten,(kanaries en coulds apart) kweek kanaries klaar toen de coulds in de broed kooien dat ging een tijdje goed. later jonge kanaries gingen in een hoek in de vluchten zitten en de volgende dag kon ik ze daar dood weg halen in totaal 80 stuks. Ze waren ongeveer 8-12 weken oud. Er heeft jaren geleden in onze vogels een liefhebber een stukje geschreven over dit verschijnsel wand de man had het zelfde probleem als ik ,toen ik het gelezen had heb ik besloten om de prachtige coulds te verkopen en met de kanaries verder te gaan. Ook zijn er kwekers die dit hebben met andere soorten bij elkaar.(kanaries en zebravinken)

Gr Rooie Theo

Opmerking

Bij me vader was het ook geen probleem met kanarie en goulds.
            Dit was wel een buitenvoliere met binnenhok. Goulds kweken later in het seizoen wegens temperatuur enzo.
            Ik heb nu ook kanaries en goulds, maar de goulds zijn nog niet echt begonnen. Wel een vreemd iets met dit probleem. De kanarie zitten ook apart van de goulds, dus aparte hokken.
            Groeten Niels

Opmerking

vandaag had ik een bevriend vogel kweeker op bezoek
              hij had ook problemen onder vonden toen hij goulds en kanarie,s in een voliere samen had .jonge kanarie,s gingen allemaal dood
              hij zij me dat het lag aan een soort stof die de goulds afgaven .
              wat heb ik een leuke hobby .
              juist vogels houden :) :)

Opmerking

kanaries en goulds

Misschien toch verstandig om een keuze te maken tussen de kanaries en de goulds. Heb nog eens nagevraagd ook hier heeft iemand problemen met goulds en kanaries in 1 hok, dus wellicht heeft het toch wel invloed op
                de vogels.

Opmerking

Uitzonderingen bevestigen de regel.

Toch zou ik het risico van kanaries en Goulds bij elkaar niet nemen.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Goulds versus kanaries

Al jaren kweek ik goulds en kanaries in dezelfde ruimte, op TT niveau, met nog enkele koppels zebravinken erbij.
                    In de winter als ik met de goulds kweek maak ik een afscheiding van zwart landbouwplastik, omdat ik de goulds op dagen van 15 uur en 14 graden wil houden en de kanaries op daglicht.
                    De kweek is ook al jaren redelijk tot goed te noemen, dus volgens mij worden die verhalen verzonnen als er iets niet goed gaat.
                    Om een hond te slaan is er al gauw een stok gevonden.
                    Allen succes met de vogels
                    ajo.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ajo
                      Al jaren kweek ik goulds en kanaries in dezelfde ruimte, op TT niveau, met nog enkele koppels zebravinken erbij.
                      In de winter als ik met de goulds kweek maak ik een afscheiding van zwart landbouwplastik, omdat ik de goulds op dagen van 15 uur en 14 graden wil houden en de kanaries op daglicht.
                      De kweek is ook al jaren redelijk tot goed te noemen, dus volgens mij worden die verhalen verzonnen als er iets niet goed gaat.
                      Om een hond te slaan is er al gauw een stok gevonden.
                      Allen succes met de vogels
                      ajo.
                      Fijn dat het bij jou alles rozengeur en manenschijn is.
                      Je maakt dus wel degelijk een afscheiding, Ajo.
                      Mss dat daar het verschil wordt gemaakt.
                      Vr.groeten van
                      Antoni

homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Ajo, kweek jij ze beide tegelijk, want ik meen te herinneren dat je afgelopen jaar al heel vroeg was met de Goulds.
                        http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Working...