Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grijs rode mozaieken? opkleuren?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• grijs rode mozaieken? opkleuren?

Ik heb enkele mooie grijze met rode mozaieken.Ik zit nu met ongeveer 1o jongen van deze.Mijn vraag is nu wie kweekt ook zulke kleuren,en moeten die vogels opgekleurd zijn als ze gaan ruien?Want ze hebben nu ook niet veel rood he!!Hoe doen jullie dat?

Groentje,

Zoals ik het begrijp uit je omschrijving heb jij agaatroodmozaieken.
    Deze geef je nadat ze ongeveer 6 weken oud zijn rode keurstof om de rode kleur goed tot ontwikkeling te laten komen.Dit doe je tot dat de vogels door de rui zijn.
    Wanneer je besluit geen rode kleurstof te geven zullen deze vogels een oranje kleur laten zien in de tekening velden.
    De keus is aan je zelf.

Gr.
    Alex

Opmerking

Ja maar ik had dat aan de ouders gegeven toen ze nog in het nest lagen.En nu hebben ze eigenlijk overal een rode schijn met wat grijs.Ik heb zelfs 2 jongen die zalmkleur hebben terwijl het inderdaad grijs agaat met rode tekeningenvb rood bandje rond ogen enz...maar eigenlijk zijn ze grijs.
      zo rood en die zalm rode kanaries zijn ook niet de bedoeling.Als je werkt met cantax wanneer geef je dat dan en hoe lang?Is het niet slecht vor hun lever?
      Groeten Brigite

Opmerking

Kleurstof verstrekken kan de lever beschadigen, daarom ook niet langer verstrekken tot dat de vogels op kleur zijn.
        Dus vanaf 6 weken na de geboorte tot ca eind oktober.

Gr.
        Alex

Opmerking

Opmerking

Hallo!
            "Ik heb hier nu ongeveer 100 glosters zitten en een paar kanaries". Glosters zijn toch echt ook kanaries.
            Als je nu eens i.p.v. 3 rondes (is eigenlijk 1 te veel) 2 rondes doet dan heb je gelijk al een stuk minder jongen,toch?
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

ik ben al goed gestopt hoor.Alleen zij die broeden of jongen hebben doen nog voort.

Opmerking

Working...
              X