Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ideaal nest en nestmateriaal?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ideaal nest en nestmateriaal?

Hey,

Afgelopen zaterdag heb ik mijn kanaries lekker bezig zien gaan, en ik hoop dat mijn popje nu over een week eitjes krijgt. Dat is dan mijn allereerste nestje die ik meemaak, en kan niet wachten op de eitjes! Ik heb alleen nog geen nestje en nestmateriaal, en ben benieuwd wat nou het beste is? Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt en de groeten van Roy

ik gebruik zelf plastic mandjes en dat bevalt me prima.
    goed schoon te houden etc.
    ik stop er een kokes mandje erin,(wel onderin even vastplakken met dubbelzijdig plakband)
    en geef ze wit nestmatriaal.
    tot nu toe heb ik 21 koppels waarvan er 12 met jongen
    en 9 met eieren.
    succes

Opmerking

ik gebruik ook kokos nestjes en die naai ik ff vast in het bakje.

sommige trekken er zolang aan als ik ze plak.

groeten frank4

Opmerking

nestje

Ik gebruik altijd een koffiefilter in een plastic nestbakje.
        Deze maak in vast met een stukje draad.
        Voordeel is dat je later alles in het geheel kan weggooien en nestbakje redelijk schoon blijft.
        Met zo'n kokostouwnestje, die vaker gebruikt wordt, ben ik bang dat je sneller last krijgt van ongewenste bezoekers (mijten bijv.)

gr Freddy

Opmerking

ik gebruik die touw dingen maar 1 keer hoor.
          als je even rondloert op grotere beurzen en met een paar vrienden er samen inkoopt (hele streng) dan valt die prijs erg mee

frank4

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Freddy
            Ik gebruik altijd een koffiefilter in een plastic nestbakje.
            Deze maak in vast met een stukje draad.
            Voordeel is dat je later alles in het geheel kan weggooien en nestbakje redelijk schoon blijft.
            Met zo'n kokostouwnestje, die vaker gebruikt wordt, ben ik bang dat je sneller last krijgt van ongewenste bezoekers (mijten bijv.)

gr Freddy

dit doe ik ook bij de kanaries, zit er toevallig bloedluis (mijt) in kun je het ook nog vlug verbranden.
            en het kost bijna niets en de nest bakjes blijven zo goed als schoon, toch even schoon maken voor de tweede ronde.

laat 1 kant van de koffie filter recht opstaan tegen de kant van de broedkooi, wordt de zijkant niet besmeurd met poep en blijft de broedkooi en stuk schoner.
            www.fretteren.eu

Opmerking

Maar wat wordt er nu als los nestmateriaal gebruikt.
              Ik neem aan dat de vogels zelf ook nog wat te bouwen willen hebben.

Opmerking

nest materiaal

sissal touw

groetjes

Opmerking

wit katoenen draadjes, te koop in de dierenwinkel.
                  www.fretteren.eu

Opmerking

nestmariaal

Hallo: Ik gebruik altijd van die stenen bakjes met beugels kun je zo aan het voorfront hangen. Ik heb ook wel van die plastic bakjes , maar mijn ervaring is dat ze toch liever in de stenen nestjes zitten. het stenen bakje heeft nog een ander voor
                    deel ze houden de warmte/koelte wat beter vast. Ook nog een voordeel mijn inziens als je de nestjes gaat besproeien met gekookt regen water( beter voor het kippen van de eieren,) houden ze het vocht beter vast het zuigt als het ware in het steen om later weer te verdampen. Ik heb op dit moment 40 jonge vogels in de voliere vliegen en zelfstandig. van 14 spannen, de meesten zitten in middels voor de tweede keer op eieren of hebben jongen.
                    Groetjes Jaap.

Opmerking

nestmariaal

Hallo ik gebruik al jaren 3 soorten tegelijk. N L Witte sisal, kruiden hooi en natuurmos gedroogt, de vogels gebruiken het allemaal. Ook onder de nestjes een laagje tabaksmot, en knoflook poeder. Ik heb nog geen ongedierte ondekt
                      en controleer dagelijks.
                      Groetjes Jaap.

Opmerking

Hallo roy

Toen ik nog kanarie's had, gebruikte ik gewone kanarie kastjes. Daarin deed ik een cocosnestje vastgeplakt aan de onderkant. Een klein beetje bepoederen met Homeshield en hing ik het op. Als nestmatriaal verstrekte ik dan gewoon witte sisal draad en dat ging altijd goed.
                        Door het bepoederen van het voorgevormde cocosnestje heb ik ook nooit last gehad van mijtjes dus misschien is dat een idee ook voor jouw. Homeshield is bij alle dierenzaken te verkrijgen en je kunt er preventief mee te werk gaan en 100% natuurlijk.
                        succes met je eerste kweek van je kanarie's
                        mvg Gerard 6
                        mvg Gerard 6

Opmerking

Working...
                        X