Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goed koppel? of toch maar niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Goed koppel? of toch maar niet?

Hallo

Gisteren koppelde ik mijn wild groene kanarie man met mijn lichtgroen/grijze kanarie pop. Die zitten vogels mij vredig samen zonder krijsen en jagen.. wat ze wel vaak doen is met de snavel tegen elkaar zitten precies of ze voederen elkaar? is dit een teken dat het een goed koppeltje is of toch eerder een teken van "bekvechten"? ik observeer ze met een ipcamera zodat ik indien nodig vlug kan ingrijpen.

Onderstaand voeg ik screenshots toe van de ipcamera
    Het is mijn eerste koppeltje kanaries waarmee ik wil kweken vandaar dat ik misschien een domme vraag stel. Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Click image for larger version

Name:	2017022310334453101.jpg
Views:	1
Size:	71,2 KB
ID:	440631

Ik ben. Wel geen kenner, maar denk dat dit een goed teken is. Een teken voor het later goed voederen van de jongen.

Opmerking

Ziet er goed uit, en wat jagen is op zich ook geen probleem al zouden ze dat doen. Zo komt de pop in broedconditie. Let wel op dat de nageltjes van de man niet te lang zijn, is moeilijk te zien zo maar ogen iets of wat lang. Zolang ze maar niet scherp zijn anders komt er van kweken niks.

Opmerking

hoi!

die nagels hadden mij ook al opgevallen maar weet niet of ik die zomaar mag knippen, ze zijn inderdaad aan de lange kant maar het laatste wat is wil is mijn vogels pijn doen!

Ps ben nog maar een beginner

Opmerking

als de nagels te lang zijn, doet hij de pop pijn bij het treden.

en dan laat de pop hem niet treden, dus geen jongen.

als je de kanarie in je hand houd, en je houd hem vlak bij de lamp, kan je de bloedlijn zien.

als je daar iets van af blijft, kan je ze knippen met een scherp schaartje.

mocht het toch gaan bloeden, kan je het dichten met wat vaseline.

of iemand vragen met meer ervaring, dieren winkel kan ook.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Heb het koppeltje toch maar gescheiden en andere pop bij gezet . ondertussen al vier eitjes :-).. De pop de er bij zat piepte en knarste ondertussen behandeld tegen luchtpijpmijt en ontworming maar zie en hoor geen verbetering? Zie ik iets over het hoofd?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kevainy Bekijk Bericht
              Heb het koppeltje toch maar gescheiden en andere pop bij gezet . ondertussen al vier eitjes :-).. De pop de er bij zat piepte en knarste ondertussen behandeld tegen luchtpijpmijt en ontworming maar zie en hoor geen verbetering? Zie ik iets over het hoofd?
              Mogelijk besmet met atoxoplasmose.

Opmerking

Working...
              X