Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ontlasting van de kanaries

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door rudyp Bekijk Bericht
    zo het eerste deel van het onderzoek is binnen .
    hier uit blijkt weer niks te vinden...
    Is er ook gekeken op Mega-bacterie? (is een schimmel)

Opmerking

ze kijken nu alles na en zetten het op kweek .
      de dieren arts heeft de verschijnselen goed omschreven .
      en een deel van de mest opgestuurd voor echt nader onderzoek .
      op deze uitslag zit ik nu te wachten .
      is in ieder geval een lang lijstje waar op gecontroleerd wordt .
      wat allemaal zou ik u niet kunnen vertellen .
      maar ik hoor het volgende week .

Opmerking

zo vandaag de uitslag van het op kweek zetten van de mest van mijn vogels .

mijn vogels hebben idd veel meer bacterien in de mest zitten dan goed voor ze is .
        Anton heeft medicatie voor geschreven en ik moet de vogels dus kuren .

ook dient het vogel verblijf extra aandacht te krijgen en worden ontsmet .
        daar ze de infectie door opname van voedsel van de grond hebben gekregen .

de kweek leverde dus bacterien op die met doxicycline heel goed te bestrijden is .
        dit is in het lab getest welk middel goed werkte .( dus dit keer geen half werk)
        dus nu een kuur van 5 tot 8 dagen .
        Anton vindt dat 7 dagen genoeg is om te kuren .
        dus nu maar afwachten en op het beste hopen dat de vogels er snel weer boven opkomen.

met vriendelijke groet rudyp

Opmerking

Opmerking

Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

ook zou je andere voerbakjes kunnen gaan gebruiken.

als er geen voer op de grond ligt, zal de opname daarvan verminderen.

ik gebruik deze bakjes:

door de tussenschotjes, kunnen ze het voer niet opzij gooien, en dus er niet over heen gooien.

zo hou je de kooien veel schoner wat betreft voer resten.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

zo dag 2 van de kuur .
                tot nu toe gaat het prima .
                en vandaag begonnen met desinfecteren van de volierre met dettol .

en idd andere voer bakjes gehaald zoals op de foto van ton dankjewel hiervoor .
                nu afwachten hoe de vogels op de medicatie reageren , hopelijk komt er verbetering na een dag of 4 of 5 .

de bacterie is dus in het lab getest en zo gekeken welke medicatie het beste is om te bestrijden .
                dus hier heb ik alle vertrouwen in .
                het mest onderzoek etc was niet goedkoop maar dat is bijzaak het gaat om het belang van de vogels.
                geld speelt dan geen rol vind ik persoonlijk .

dan rest mij de vraag na de kuur een pre bioticum geven waar is dit goed voor .
                en een vitamine shotje om zomaar ff te noemen zeker daar de medicatie veel kapot maakt .

er waren ook andere genees middelen die gebruikt konden worden .
                maar de doxicycline leverde het beste resultaat .(volgens het labis hier getest).
                dus op advies dit nu aan het gebruiken .
                zeker blij dat ik naar een goede vogel arts gegaan ben beter dan omrommellen om het zo maar te noemen .

houdt jullie op de hoogte van de voorderingen.

mvg rudyp

Opmerking

...dan rest mij de vraag na de kuur een pre bioticum geven waar is dit goed voor...
                  deze maar die komt speciaal uit Engeland.

...zeker blij dat ik naar een goede vogel arts gegaan ben beter dan omrommellen om het zo maar te noemen...
                  Zo is het. Kost wel ff wat maar dan heb je ook wat.

Opmerking

Misschien is karnemelk een oplossing bv 100 ml op 1 liter.2 dagen.

Opmerking

Ik denk dat je dan ook de bacteriestammen uit Yakult, Vifit en Danone Activa kan gebruiken. Heb er zelf geen ervaring mee.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
                        Ik denk dat je dan ook de bacteriestammen uit Yakult, Vifit en Danone Activa kan gebruiken. Heb er zelf geen ervaring mee.
                        Ik ook niet weet ook niet hoeveel lactose en suikers in deze producten zit.Maar misschien heeft iemand anders er wel ervaring mee.

Opmerking

dankjewel euphonia .

dit ga ik aan anton vragen voor na de kuur .
                          yakult etc zou ik ook niet weten hoe en wat ivm lactose de suikers kunnen iig geen kwaad .

nu dag 3 van de kuur lijkt er op dat de kuur aanslaat maar geduld hebben .
                          kijken hoe het gaat over paar dagen .

wat opvalt is dat ze wel meer levendiger worden en de mannen meer gaan fluiten .

Opmerking

Opmerking

Dat is inderdaad jammer, maar de vogels zullen al te zwak geweest zijn en waren waarschijnlijk de eersten geweest als je niets had gedaan. Mogelijk was je dan wel veel meer vogels kwijt geweest. Dus prijs je gelukkig dat je het enig juiste hebt gedaan; de ontlasting opsturen naar een kundige vogelarts.
                              Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

...alleen hebben ze het niet allemaal overleeft en zijn er toch 3 vogels uitgevallen. deze waren te zwak...
                                Dat is zeer vervelend maar aan de andere kant heb je de rest gered door juist te handelen. Heb je de zieke vogels ook nog warm gezet tijdens de kuur?

Opmerking

Working...
                                X