Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat is het verschil

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wat is het verschil

ik zit met het volgende namelijk het verschil tussen raza en timbrado.
    nu weet ik dat de raza postuur is en de timbrado zang(daarom heb ik een koppel gekocht)
    maar als ik ze vergelijk bij mijn raza's zie ik weinig verschil tussen de vogels qwa grote.
    wie o wie weet hier een antwoord

Als de raza,s aan de standaardeisen voldoen is de zang het verschil timbrado,s worden alleen op hun zang beoordeelt.
    Jan.

Opmerking

dus heb je 2 soorten in 1 vogel,
      dus als ik een trimb, heb die niet goed zingt en het postuur heeft kan hij door gaan voor raza.

Opmerking

Raza,s zijn in een standaard beschreven.Als de timbrado aan deze eisen voldoet kun je niet zien dat het een timbrado is.Je hebt bv ook dominant witte waterslagers als je die instuurt als kleurkanarie ze gewoon gekeurd worden.Ik heb zelf ook raza,s gehad waren bijna altijd te fors,houding niet goed en poten te lang.En de ogen zijn in verhouding te groot voor het kleine kopje.

Opmerking

Jan, "kun je niet zien dat het een timbrado is."

Ik dacht altijd dat je het alleen kon horen of het een Trimbado was of niet. Een oude gast op dit forum, Antoni, was altijd gek van deze zang.

gr kees

Opmerking

zit even te wachten in een andere topik hoe ik hier een foto zet. zodra ik hier antwoord op heb zal ik er een foto zetten van de vogels

Opmerking

Lees anders deze topic even door:
              http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...forum-plaatsen
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

ik heb overal gezocht maar kom er niet uit.
                of ik heb 1 koppel raza en 1 koppel trimb, of 2 koppel raza of 2 koppel trimb ,
                camera ook nog naar de kl,, dus dat gaat hem ook niet worden,
                nu maar gewoon door elkaar laten vliegen en er komen jonge vogels uit, maar wat zien we wel.
                ik had graag geweten of ze gelijk waren qwa soort,zodat ik iets van zekerheid had.
                ik zie het verschil in de vogels niet.

Opmerking

wij zien het verschil ook niet, kan je geen camera lenen, of met je telefoon ?
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

zeg het maar, raza of timbrado [IMG][/IMG]

Opmerking

zeg het maar timbrado of raza [IMG][/IMG]

Opmerking

Rechter vogel is zeker geen Raza. De linker twijfel geval.Misschien foto van de zijkant vogels laten zien.

Opmerking

en de 2 geel bont

Opmerking

Jammer dat ze niet geringd zijn, Razas zijn best wel klein, 10-11cm max. En moeten geringd worden met 2,5mm

Timbrados zijn veel forser en worden geringd met 2,9mm.

Heb ze zelf een blauwe maandag gehad en gekweekt, heb even gevraagd aan een Timmiekweker, de meeste die hij ziet op de wedstrijden zijn toch veelal geheel groen en forse vogels, en weinig bonte vogels.

Ik weet het niet zeker en denk alleen maar mee, maar denk dat ze aardig naar de Raza espagnola kanarie neigen.
                            Last edited by populier; 07-11-2016, 19:12.
                            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

oke ga ik verder zoeken, iemand een goede tip voor een raza site waar ik verder mee kan,
                              heb zelf al veel gezocht maar wat extra hulp is welkom

Opmerking

Working...
                              X