Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kromme teen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kromme teen

Wie kan mij antwoord geven op de volgende vraag.
    Ik heb een kanarie die de laatste tijd(een aantal weken) steeds meer op de grond gaat zitten in een hoekje.
    Wanneer ik een badje ophang aan zijn kooi badderd hij niet alleen, maar blijft werkelijk minimaal een kwartier in het badje zitten.
    Na enige opservatie kwam ik er achter dat zijn achtertenen krom staan.
    Hij kan deze dus ook niet goed om de zitstokjes zetten.
    Kan dit dan ook de oorzaak zijn van dit gedrag?

Oorspronkelijk geplaatst door Piet51 Bekijk Bericht
    ...Hij kan deze dus ook niet goed om de zitstokjes zetten.
    Kan dit dan ook de oorzaak zijn van dit gedrag?
    Eigenlijk geef je hier al het antwoord op je vraag. Vanwege verkeerde zitstokken groeien de tenen/nagels krom en gaat hij/zij op de grond zitten omdat de zitstok ongemakkelijk is geworden om op te zitten. Plaats dus altijd zitstokken van verschillende dikte en kijk waar de vogel zich het beste bij voelt. En vergeet niet wanneer nodig de nagels te knippen.

Opmerking

Dank je wel euphonia voor uw reactie, maar dat hij zijn pootjes niet goed meer om de stokjes kan zetten kan haast niet zo zijn dat er verkeerde zitstokken in de kooi zitten.
      Er zitten zitstokken in zijn kooi varieerend van 10mm/12mm en 15 mm. Zijn teennageles zijn ook verschillende keren geknipt.
      In ieder geval zal ik het goed in de gaten houden.

Opmerking

Probeer eens wat kleinere stokken, ik vind 10 al wat groot. Ik weet niet hoe groot de kanarie in kwestie is maar alles moet in verhouding zijn natuurlijk. Probeer eens een wilgentak. Die gaan lang mee, zijn goed schoon te houden en lopen van dik naar dun. Als je even op pad gaat dan vind je ze wel ergens in een tuin of park.

Opmerking

Working...
        X