Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwarte luis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk Bericht
    oh, dank je wel Jfk1. Zo leer je weer bij. Niet dat ik het nodig heb. Maar ik volg het graag op. Je weet maar nooit.
    even nog vermelden . Dasty help alleen als het nat is . als ze er dan mee in aanmerking komen gaan hier de bloedluis er van dood .een maal droog is de werking weg ik behandel hier op de paar dagen met Dasty daar waar de nest hokjes tegen de muur hangen spuit ik ( ik neem ze dan even van de muur af
    wat je ook zou kunnen doen is als de kweek bij jou voor bij is alles grondig inspuiten met dasty ( vogels dan uit je voliere halen en alles goed behandelen . de vogels zou ik dan inspuiten met een goede vogel spuitbus als je gaat behandelen echt niets vergeten . lange tijd terug had ik bloedluis in de papieren zak zitten van mijn voer, zo zie je maar waar die krengen kruipen . . we leren allemaal bij van elkaar en zo moet het toch ook . mocht het bij jou ook helpen houd ons zeker op de hoogte Loeky
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

Opmerking

luizen zijn jaren geleden al resistent geworden tegen de meest gebruikte pesticiden en alleen natuur producten helpen nog en dan bij voorkeur die verstikking bij luizen veroorzaken. Je zou kunnen denken aan bijvoorbeeld tea tree olie of brandnetels. Ook houden luizen niet van knoflook vanwege het zwavel bestanddeel.

Opmerking

Ik heb er geen ervaring mee, maar plantjes kunnen er ook last van hebben. Kan je een of ander duur spul kopen, maar wat ook blijkt te werken is kaneel. Nog geen euro in een klein flesje bij de Aldi. maar natuurlijk overal te koop. Is veilig, aangezien de mens dit eet.
        Op de vogels, op en in het nest, in de kooi enz.

Opmerking

jfk1 : ik hou me vast maar voorlopig heb ik daar geen last van. Gelukkig maar. Maar ik hoor daar nogal veel van dus lees ik erover.

oh pico dat lijkt me ook een goed idee ter preventie.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
            luizen zijn jaren geleden al resistent geworden tegen de meest gebruikte pesticiden en alleen natuur producten helpen nog en dan bij voorkeur die verstikking bij luizen veroorzaken. Je zou kunnen denken aan bijvoorbeeld tea tree olie of brandnetels. Ook houden luizen niet van knoflook vanwege het zwavel bestanddeel.
            De goede verdelgers waren Ardap en ocepoe, als ik ardap spoot viel dat ongedierte direct om en ocepoe was ook altijd een goed middel,ze waren bij mij niet resistent tegen ardap.
            Maar alles wat goed werkte moest van het ministerie verdwijnen (Balen).

Groeten Theo

Opmerking

tegenwoordig moet alles biologisch.

das logisch toch......
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                tegenwoordig moet alles biologisch.

das logisch toch......
                Maar het werkt helaas niet,das toch logisch

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rooie Theo Bekijk Bericht
                  Maar het werkt helaas niet,das toch logisch
                  hier even een foto .
                  had 1 nest ronddom niet behandelt met Dasty voor de rode bloedluis . resultaat was natuurlijk bloedluis in het nest
                  na behandeling met Dasty zie foto ik had het nest in een plastiek zakje gedaan en toen Dasty er in gespoten Resulaaat . alle bloedluizen dood

Bijgevoegde Bestanden
                  Last edited by jfk1; 02-07-2016, 15:24.

Opmerking

"rode" luis idd en zwarte zoals de vraag is

mvg Frank

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door frank4 Bekijk Bericht
                      "rode" luis idd en zwarte zoals de vraag is

mvg Frank
                      inderdaad gaat ook over zwarte luis maar ik wil hier mee zeggen dat Dasty zeker eens te proberen is tegen de zwarte luis

Opmerking

Dit jaar geen enkele zwarte luis gevonden.
                        Op een lezing te horen gekregen dat "zwarte" luis altijd op de vogel blijft juist voor de eileg even verhuist.
                        Ze werden bestreden met FRONTLINE SPRAY(voor pups) hier de vogels mee aanstippen en wonder boven wonder het werkte

Mvg Frank

Opmerking

oke dat is allemaal mooi .
                          om maar ff er tussen te komen ik gebruik in de nest bakjes home shield en tabak stelen ter voorkomen van luizen en mijten .
                          verder behandel ik de vogels door te swappen met noromectin . tot nu toe gaat het geheel goed .

maar als aller eerste wil ik wel melden dat ik kweek in kweek kooien en voor aanvang met kweken maak ik ze geheel proper .
                          ook ontsmet ik het geheel ook de gehele kweek ruimte wordt ontsmet en kraak helder en schoon .
                          dit laat ik dan een paar weken zo en maak dan nog een X de kweek kooien schoon en ontsmet ik ze en daarna smeer ik ze in met
                          dasty waarna ik ze met schoon water weer afneem .
                          voorkomen is beter dan genezen .
                          verder als er gekweekt gaat worden mag er niemand meer bij komen behalve ik zelf .

Opmerking

Voila ik hou dezelfde werkwijze aan
                            en toch bleven die zwarte rakkers me plagen ook al gebruikte ik ivomev(ivermectine)
                            altijd preventief behandeld rode luis vrij goed onder controlle(zelden eentje)
                            maar zwarte luis is hiet niet gevoelig voor
                            ik ken liefhebbers die zweren nognooit luis te hebben gehad(denk eerder dat die voor een bril moeten gaan maar wie ben ik)

Mvg Frank

Mvg Frank

Opmerking

ik heb bij de vogels voor het eerst in jaren dit jaar ook zwarte luis gehad maar dan alleen in de kooien, waar ze vandaan kwamen geen idee. Ik heb ze bestreden met Beaphar 404 vogelspray.

Opmerking

Working...
                              X