Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verhouding A Vitamine Beaphar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Verhouding A Vitamine Beaphar

Beste kanariekwekers,

Wie kan mij vertellen hoeveel druppels A vitamine ik op een halve liter water moet geven of hoeveel druppels A vitamine op 500 gram zaad?

Heb ook gehoord dat vogels alleen dierlijk A vitamine op kan nemen en niet bijv. die van wortel, klopt dit?

Wie kan mij een eerlijk antwoord geven want een TE veel a vitamine is ook niet goed.

Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

m.vr.gr.
    Erik

De dosering weet ik niet, maar ik denk dat het artikel op de fraaie website hieronder je wel verder helpt.
    Vitaminen - Alles over het belang van vitaminen in de voeding van vogels en informatie over meer dan 300 kooi- en volièrevogels.

Succes.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

vitamine A door middel van wortels daar weet ik niet zoveel van .
      maar vitaminen A D van vsm voor kinderen wordt wel door de kanarie opgenomen .
      een teveel wordt door de vogel zelf weer uitgeworpen (urine )
      ik geef dit middel door schoon drink water en 8 druppels per liter water .
      en 2 x per week is meer dan voldoende .

mvg rudp

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rudyp Bekijk Bericht
        vitamine A door middel van wortels daar weet ik niet zoveel van .
        maar vitaminen A D van vsm voor kinderen wordt wel door de kanarie opgenomen .
        een teveel wordt door de vogel zelf weer uitgeworpen (urine )
        ik geef dit middel door schoon drink water en 8 druppels per liter water .
        en 2 x per week is meer dan voldoende .

mvg rudp
        Rudyp ik denk dat je vitamine B en A/D door elkaar haalt A en D wordt opgeslagen.

Jan.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Erik H. Bekijk Bericht
          Beste kanariekwekers,

Wie kan mij vertellen hoeveel druppels A vitamine ik op een halve liter water moet geven of hoeveel druppels A vitamine op 500 gram zaad?

Heb ook gehoord dat vogels alleen dierlijk A vitamine op kan nemen en niet bijv. die van wortel, klopt dit?

Wie kan mij een eerlijk antwoord geven want een TE veel a vitamine is ook niet goed.

Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

m.vr.gr.
          Erik
          Hoi Erik,

Ik geef Vitamine A alleen aan mijn witte vogels en dit door het ei/kracht voer.Als je bv rode kanaries hebt die kunnen uit wortelen pro vitamine A halen en kan dan door de vogel worden omgezet in A.

Jan.

Opmerking

Ik verstrek vitamine A in de vorm van levertraan, Beaphar is niet duidelijk mbt de juiste dosering...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door miro Bekijk Bericht
              Ik verstrek vitamine A in de vorm van levertraan, Beaphar is niet duidelijk mbt de juiste dosering...
              Hoi Miro,

Van Himbergen schrijf in zijn boek vogels die vragen worden overgeslagen dat in levertraan de verhouding D ten opzichte van A niet gunstig is.
              Maar ik gebruik het niet dus weet niet of het op langere termijn invloed heeft op de vogels.

Jan.

Opmerking

Mijn vogels krijgen het enkel in de winterperiode, ik heb nog geen enkel negatief effect kunnen waarnemen?
                Ik verstrek 2 eetlepels op een kilo zaad. Waarom zou de vit A/D ballans niet ok zijn? Ik hou mijn vogels wel zomer winter buiten dus deze komen wel rechtstreeks in contact met zonlicht, hiermee bedoel ik dat ik geen probleem heb met vit D3. ;-)
                Last edited by miro; 15-11-2015, 17:21.

Opmerking

Om aan de juiste hoeveelheid vitamine A te komen krijgen ze een overdosering vitamine D binnen,dit kan botontkalking tot gevolg hebben.
                  Levertraan over het zaad? Vraag mij af hoeveel ze dan binnen krijgen en dit maakt de kans groot dat het vet in levertraan zich splitst in glycerine en oliezuur(ranzig).

Opmerking

Beste kwekers,

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.

Ik heb agaat opaal witte kanaries maar sommige hebben wat natte ogen en dat komt waarschijnlijk door een vitamine A te kort, vandaar mijn vraag aan jullie. Zijn er toevallig andere agaat opaal wit kwekers die mijn vraag kunnen beantwoorden?
                    Dit even ter info.

m.vr.gr.
                    Erik

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
                      Om aan de juiste hoeveelheid vitamine A te komen krijgen ze een overdosering vitamine D binnen,dit kan botontkalking tot gevolg hebben.
                      Levertraan over het zaad? Vraag mij af hoeveel ze dan binnen krijgen en dit maakt de kans groot dat het vet in levertraan zich splitst in glycerine en oliezuur(ranzig).
                      Jan,het loopt allemaal zo geen vaart. Ik gebruik het al jaren in de winterperiode (nov tot maart)en zoals eerder gezegd zonder negatieve gevolgen. Ik gebruik het om 3 redenen:
                      - verhoging vit A en D
                      - extra energie voor in de winter
                      - omega 3

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Erik H. Bekijk Bericht
                        Beste kwekers,

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.

Ik heb agaat opaal witte kanaries maar sommige hebben wat natte ogen en dat komt waarschijnlijk door een vitamine A te kort, vandaar mijn vraag aan jullie. Zijn er toevallig andere agaat opaal wit kwekers die mijn vraag kunnen beantwoorden?
                        Dit even ter info.

m.vr.gr.
                        Erik
                        Dat je bij je vogels natte ogen hebt komt WAARSCHIJNLIJK niet door vitamine A gebrek ik zou argwaanend zijn.
                        En lees het advies van Josly nog is goed.

Jan.

Opmerking

Prima Miro,er zijn vele wegen naar Rome en als het goed gaat niet veranderen.

Jan.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                            Die "kopies" die jaren werden/worden toegepast, houden soms meer risico's in dan velen zouden denken.
                            Verklaar u nader Josly.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
                              Prima Miro,er zijn vele wegen naar Rome en als het goed gaat niet veranderen.

Jan.
                              Ik deel uw mening Jan.

Opmerking

Working...
                              X