Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ringmaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ringmaat

Normaal gesproken wordt een kleur kanarie geringd met een ring in de maat 2.9
    Wie weet of een grote maat 3.2 ook mag bij een kleurkanarie en of dit ook wordt toegepast ?

Hoi Albino,

Ringmaten kanaries zijn advies maten,de poot dikte bepaalt de maat.Ringmaat 3.2.Dit wordt regelmatig toegepast als je vogels hebt waar bv een waterslager in is gekweekt dan worden de poten vaak dikker.Je kunt aan de vogels voor de kweek wel zien hoe dik die zijn of eventueel meten hoe dik ze zijn.

Jan.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Albino Bekijk Bericht
      Normaal gesproken wordt een kleur kanarie geringd met een ring in de maat 2.9
      Wie weet of een grote maat 3.2 ook mag bij een kleurkanarie en of dit ook wordt toegepast ?
      In principe is het niet verplicht om kanaries te ringen. Enkel europese cultuurvogels zijn verplicht te ringen met de voorgeschreven maat etc... Als je een kanarie ringt met een juiste maat gesloten ring, dan bewijs jij aan een latere koper dat de vogel niet ouder kan zijn als het jaartal dat op de ring vermeld staat. Voor de rest is ringen met een juiste maat ook nog van belang voor deel te nemen aan tentoonstellingen.

Opmerking

Hoi Jotto,

Wat is dan de juiste maat(kanaries)?Er zijn ook tentoonstellingen waar ongeringde vogels gevraagd worden (open klasse).

Jan.

Opmerking

hier Kanaries op pagina 19. Voor postuurkanaries staat er 2,9. Maar ik veronderstel dat er hier op het forum wel mensen zitten die daar veel meer van afweten dan ik.

Opmerking

De juiste maat is zo klein dat de ring niet te verwijderen is zonder de poot van de vogel te beschadigen en zo groot dat de vogel er geen last van heeft. Hij mag dus niet knellen. 3,2 mm is dus prima voor forse kanaries.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

Allen dank voor jullie antwoorden.

Ik kweek kleur kanaries, en ik heb dit jaar al bij diverse vogels de ring moet afknippen omdat hij knel zat.

Ik ga bij een volgende ringbestelling over naar 3.2.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Albino Bekijk Bericht
                Allen dank voor jullie antwoorden.

Ik kweek kleur kanaries, en ik heb dit jaar al bij diverse vogels de ring moet afknippen omdat hij knel zat.

Ik ga bij een volgende ringbestelling over naar 3.2.
                Succes met de hobby.

Jan.

Opmerking

Working...
                X