Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloedluis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ook dit jaar weer last van bloedluis. Hoewel de bloedluis nooit helemaal weg is heb ik het wel zo onder controle dat de vogels er niet al te veel last van hebben.
    Bij kanaries is het redelijk simpel: Wanneer de jongen uitkomen touwnestje vervangen voor een schone ontsmette en schoon nestmateriaal er in. Het duurt dan weer even voordat de bloedluis weer in alle hevigheid terugkeert. Maak het traliekastje of nestbakje ook goed schoon!
    Gebruikte touwnestjes behoeven niet weggegooid te worden. Gewoon een nachtje in een emmer met water, afwasmiddel en chloor. De volgende dag uitspoelen met water en in de zon laten drogen. Bloedluis gaat het meeste zitten op de plekken waar de vogels 's nachts rusten. Dus met namen bij de zitstokken. Deze behandelen met een luiswerend middel, hiervan zijn er veel van in de handel. En ververs regelmatig de zitstokken.

Bloedluis kan wel degelijk op de vogel meeliften; hoe krijg je anders bloedluis in je kooi? Nieuwe aanwinsten dus altijd behandelen met een luiswerend middel.
    Zelf gebruik ik anti luchtpijp mijt van Bogena. Deze druppel je in de nek. Luizen sterven als ze dit middel bij het bloedzuigen binnenkrijgen. Een beetje vergelijkbaar bij anti vlooien druppels bij honden en katten.

Denk ook bij de aanschaf van tweedehands kooien eraan dat hier luis in kan zitten.
    Zo ben ik ook aan bloedluis gekomen. Heb er jarenlang geen last van gehad en na de aanschaf van tweedehands broedkooien ineens wel bloedluis!

succes iedereen.
    Make birds not war.

Opmerking

iemand hier ervaring mee?

KamilleIs in gedroogde toestand een uitstekend middel tegen luis, maar heeft vers een tegengestelde werking. Kamille is rijp als de bloemblaadjes neerhangen. Gedroogde kamille fijn maken en dit op en tussen de zandlagen leggen; ook kan het onder de nestkastjes gelegd worden. Verder kan men hele bossen gedroogde kamille in de vogelkamer ophangen; deze zal de bekende geur verspreiden en men heeft geen last meer van bloedluis. Men kan ook van kamille thee trekken en deze door de verf mengen, waarmee men vogelkamers schildert. Ook voor de tt-kooien is de fijngemaakte kamille goed te gebruiken. Denk er maar aan wat er van de vogel, die naast je staat, kan komen overlopen.Ook is kamille goed tegen de parasiet, die in de keel van de vogel zit. Deze laat zich zien in de vorm van zwarte stippen; onze vogels krijgen hier ademhalingsmoeilijkheden mee.

Heb heel mijn fietshok nu vol hangen om te laten drogen, baad het niet, dan schaad het ook niet (dacht ik )

Opmerking

er is een produkt genaamd Dasty ontvetter dat zeer goed helpt tegen bloedluis
        heeft er iemand ook al ervaring mee
        het is de Dasty ontvetter uit de gele fles van bij de wibra
        wat heb ik een leuke hobby .
        juist vogels houden :) :)

Opmerking

Schijnt een wondermiddel te zijn: http://kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=74477
          Bijgevoegde Bestanden
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

En je kan het ook prima gebruiken, om bijvoorbeeld je rubberboot eens goed schoon te maken.
            Wel even een zijspoor, maar toch.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door krien Bekijk Bericht
              En je kan het ook prima gebruiken, om bijvoorbeeld je rubberboot eens goed schoon te maken.
              Wel even een zijspoor, maar toch.
              Jammer Krien, die heb ik net verkocht.
              Bijgevoegde Bestanden
              Last edited by populier; 26-08-2015, 13:23.
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

jammer, je had hem net zo goed schoon kunnen maken

dasty is inderdaad goed spul tegen bloedluis.
                groeten gijs

Opmerking

Working...
                X