Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ecolie bacterie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ecolie bacterie

Goedendag

Zoals in mijn vorige bericht vermeld heb
    Gaan alle jongen dood tussen 1 en 10 dagen
    Nu ben ik bij de dierenarts geweest
    En vermoeden ecolie bacterie

Nu heb ik als medicijn enrox gekregen
    Heeft iemand hier goede ervaringen mee?

Ben vandaag gebeld door de dierenarts die die de dode jongen heeft onderzocht
    Maar konden niet genoeg bacterie vinden om het in de kweek te zetten
    Ik moes dus enrox 5 dagen toevoegen aan het drinkwater

1ml op 1l water
    5 dagen

Ben nu bij dag 2 maar er gaan nog jongen dood

Wat balen dat de dierenarts dus nu gokt. Heeft de dierenarts niet aangegeven wat je moet aanleveren dat het wel op kweek gezet kan worden? Poepjes uit een nestje halen oid?
    Sterkte!
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Last edited by aadje93; 09-05-2015, 10:29.
      webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
        Wat balen dat de dierenarts dus nu gokt. Heeft de dierenarts niet aangegeven wat je moet aanleveren dat het wel op kweek gezet kan worden? Poepjes uit een nestje halen oid?
        Sterkte!
        Ik heb een nestje meegenomen
        En met 3 dode jongen
        Dezen hebben ze opengesneden en onderzocht

2dagen later gister dus ben ik opgebeld
        Dat ze te weinig schrikbarende bacterie vonden op het verder te onderzoeken

Naar 5 dagen dus morgen zou ik het voor het laats moeten geven
        En zou het beter moeten gaan
        Zou dit niet het geval wezen moest ik maar weer contackt met hun opnemen en keken ze verder

De ouder vogels drinken het graag want merk niet dat flesjes voller zijn als anders

Tevens merk ik aan de ouder vogels dat hun ontlasting droger word en niet zn natte klodders blijven

Ik verwacht morgen 3 jongen ben benieuwd of dezen het zullen gaan halen

Beter handen wassen?
        Dus met andere woorden ik heb zelf persoonlijk vogels dus ziek gemaakt
        Of besmet?

Maar dan zou ik alle 24 kanaries hebben aangestoken
        Maar hoe??

De jongen raak ik niet aan?
        En het voer geef ik met un schepje
        En eivoer met un lepel

Ik zou liever ook geen medicijn geven maarja wat wil ik
        Ik kan t niet aanzien elke dag jonge in de cliko te gooien
        Want zonder medicijn waren ze zowiezo opgegeven zegt de dierenarts

Opmerking

http://secvalkenburg.weebly.com

Opmerking

google maar eens op: zweetziekte kanaries dan vindt je allerlei informatie over deze aandoening, er zijn diverse middelen om ze beter te krijgen.

Opmerking

Hier hebben we het pas nog over gehad: http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...ighlight=natte
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

heeft de dierenarts ook verteld dat als je met antibiotica gaat werken dat je na de kuur weer goede bacterie in de vogel moet inbrengen?
                dat vergeten de meeste en daarom gaan juist die vogels doen (het bekende baytril verhaal)de meeste geven de vogels wat zonder verder te kijken dan hun neus lang is
                Groetjes van marco

Opmerking

De dierenarts heeft me verder niks verteld of uitleg gegeven
                  Ze zullen er wel niet genoeg aan kunnen verdienen dat ze er zo makkelijk over doen?

Opmerking

niet genoeg aan verdienen ?

waar betaal jij de dierenarts dan mee ? Kralen ?

begrijp me niet verkeerd, ik gun ieder zijn brood.

maar als je 5 minuten binnen bent en je hebt een rekening van 80 euro, dan verdienen ze er genoeg aan lijkt me.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Enrox=Baytril

Enrox is hetzelfde als enrofloxacine, een generiek medicijn wat goedkoper is dan de enrofloxacine van Bayer: Baytril.
                      Een DA die uit dode jongen (of mest) geen E coli kan kweken bij verdenking van zweetziekte is inderdaad verdacht. Kan die man wel kweken, heeft hij daar eigenlijk wel een lab voor... Dat hij Baytril voorschrijft is te verwachten, niets mis mee uit microbiologisch opzicht. Dat het middel niet meer bij legkippen mag is juist om resistentie tegen deze klasse van stoffen te voorkomen. In geval van een hardnekkige infectie bij de mens/landbouwhuisdier is het nodig om middelen achter de hand te hebben die het nog wel doen. Baytril is zo'n middel.
                      Bio industrie dieren krijgen standaard dagelijks een lage dosering antibiotica, wat op de
                      duur kan leiden tot resistentie. Daar hoef jij met een zeg maar 2 weekse kuur en een hoge dosering niet echt bang voor te zijn. En natuurlijk laat je jongen niet naar de kliko gaan. Dat Adriaan geen antibiotica nodig heeft is heel mooi. Mooier zou zijn als hij precies zou weten en kan aangeven hoe het komt dat hij het niet nodig heeft.

Bij onze club krijg ik nu eindelijk wat volgelingen die ook het water gaan aanzuren (na alle antibiotica sie er zijn geprobeerd te hebben). En met resultaat... Kost geen 80 euro ook.
                      Last edited by florino; 12-05-2015, 19:17.

Opmerking

Bij onze club krijg ik nu eindelijk wat volgelingen die ook het water gaan aanzuren (na alle antibiotica sie er zijn geprobeerd te hebben). En met resultaat... Kost geen 80 euro ook.

en laat nu een van de bekendste vogelartsen in nederland, die een aantal jaren geleden een rapport heeft geschreven over het aanzuren, hier nu op terugkomen, is op dit forum al het een en ander over geschreven.

Opmerking

vervolgens gaat ze zelf met een ontsmettingsmiddel aan de slag. Ze zou ook zelf eens vinkachtigen kunnen gaan houden en op basis van haar eigen resultaten kunnen bekijken of haar ommezwaai op de praktijk gestoeld is of op een misvatting.

Opmerking

Betaald heb ik 10euro

Opmerking

Ook daar is niets mis mee, hij heeft de kosten van de sectie niet doorbrekend, alleen de hoeveelheid Enrox. Heel schappelijk. Ik zou in jouw plaats deze DA op de hoogte houden en zo een band met diegene opbouwen. Het DA wereldje is vrij klein en als je DA er niet uitkomt is een collega met ervaring snel gebeld. Wel er op letten of de DA serieus zich in het probleem wil verdiepen of zich er gewoon makkelijk vanaf maakt. In het laatste geval snel op zoek naar een betrokken DA

Opmerking

Working...
                              X