Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eivoer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• eivoer

Iemand ervaring dat een pop geen gebruikt maak van eivoer???
    2 poppen van mij zijn vies van eivoer
    Door wisselbroed waren dat dan net de poppen die alleen de jong groot zouden moeten brengen
    Heb er nu gewoon een vreemde man bijgezet, en de jong doen het (5stuks) prima (het 2e nestje is nu aan het uitkomen)
    Graag jullie ervaring???

Ik heb hier nu precies hetzelfde! Pop raakt het eivoer niet aan.jongen zijn net een dag geleden uitgekomen. Ben benieuwd naar andere antwoorden.

Opmerking

wat je kan doen is iets zoeken wat de pop wel graag eet bvb gekiemd zaad en dit dan mengen met het eivoer. of wat je ook kan doen is een mengeling maken 50%eivoer en 50%zaad en dit dan in de zaad bakjes doen

Opmerking

een hard gekookt ei door het eivoer mengen.

Opmerking

ja een hard gekookt ei kan, maar je kan er ook wat groenvoer door doen.
          groeten gijs

Opmerking

webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

Opmerking

deze problemen kan je vermijden.

je moet je vogels aan het eivoer wennen voordat de broed begint.

daar heb je nu niets aan, maar de volgende keer wel hoop ik.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik zelf gebruik al bijna 2 jaar hetzelfde eivoer , deze pop is er zelf ook mee grootgebracht. En het hele jaar door word het ook regelmatig verstrekt. Sinds de tijd dat ze aan het broeden is raakt ze ineens het eivoer niet meer aan. Voorheen dus wel. De man zit nu bij een andere pop.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                  Meng met/bij het eivoer wat poeder van de "wonderboom"
                  Bestaat in twee vormen: bladpoeder en vruchtenpoeder.
                  Maar dan wel van de echte wonderboom (Moringa oleifera). Want er zijn, er bestaan, ook heel wat al of niet namaakproducten.
                  Net zoals er verschillende algenpoeders (Spirulina) bestaan.
                  Is eigenlijk een van de weinige plantensoorten die over voedingswaarden beschikt die overeen komen, met de zelfde gelijkenis, als/van dierlijke eiwitten.
                  Je kan het eventueel afzonderlijk verschaffen.
                  Eigenlijk kan het verschaft worden, worden gegeven, aan om het even welke vogels.
                  Maar dit wel met mate.
                  Dit wil zeggen: in verhouding met totale voedingsplaatje.

www.miracletrees.org/moringaboom.html
                  Deze 'bonen'die er vanaf komen zijn dodelijk voor de mens wanneer er 10 worden gegeten, hoe kan het dat dit dan wel goed zal zijn voor de vogels?
                  groeten gijs

Opmerking

Opmerking

Working...
                    X