Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloedluizen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bloedluizen

Hallo iedereen

Ik heb nog een vraagje, wat doe je tegen bloedluizen? Ik heb al verschillende zaken gehoord bv. Tabakt stengels of roltabak, van die beestjes dutchies, muntblaadjes, chemische of natuurlijke producten uit de winkel. Wat kan ik het beste doen??

Een keer in de week een teentje knoflook in het drinkwater.

m.v.g.Jan

Opmerking

beste lou

ja dat is een goede vraag . er zijn veel middelen die bloedluis tegen dienen te houden om zo goede vogels te kweken .
      veel kanarie kwekers gebruiken ivermectine waar ze de kanarie mee swappen of door het drinkwater doen .
      zo is er ook noromectin die schijnt ook goed te helpen weer swappen .
      tabak helpt tegen luizen niet tegen bloedluis is nl een spin achtige .
      zo is er ook U2 U3 en home shield dit laatste is een natuur produkt.
      bij bestrijding van bloedluis dien je wel rekening te houden dat je verschillende middelen gebuikt.
      dit met evt resistentie tegen het middel dat je gebruikt .

noromectin ivermectine hebben bijde de zelfde werkzame stof birdy finect een ander net als u 2 en 3 .
      dus variatie in bestrijding middel is wel van belang om er lang van verlost te-zijn.

zelf gebruik ik home shield en noromectine deze laatste swap ik de vogels mee .
      voor de kooien gebruik ik U2 en birdy finect. en een teentje knoflook zo wie zo elke week door het water .
      alleen ik pers de knoflook uit en laat het 1 uur trekken soort thee zetten maar dan met lauw water .

maar het is aan de kweker om het zelf te-bepalen wat hij of zij wil gebruiken voor bestrijding van bloedluis.
      beter voorkomen dan genezen vaak is het dan al te laat .

mvg rudyp

Opmerking

Hier staat wat meer over de bestrijding http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...ghlight=luizen
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Wij gebruiken dutchies, ook preventief.
          Tot op dit moment zijn we er meer dan tevreden over.

Opmerking

Working...
          X