Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloedend pootje van kanarie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bloedend pootje van kanarie

Hallo,

Enkele dagen terug merkte ik op dat alle stokjes in mijn vogelkooi onder het bloed zaten.
    Ik verschoot meteen. Ik besloot om naar de dierenarts te gaan, en hij zag dat er aan de onderkant van 1 pootje bloed uit kwam.
    Hij duwde op het pootje en het bloed druppelde eruit. Hij nam zijn soldeerbout en brandde het wondje dicht.
    De dierenarts zei ook om de plastieken stokjes in de vogelkooi te vervangen door dikke en dunne houten stokjes.
    De dag erna merkte in tot mijn verbazing dat het pootje opnieuw aan het bloeden was en dat er bloed zat op zijn snavel.
    Hij zat dus veel met zijn snavel aan zijn pootje.
    Sinds zaterdag is het bloeden gestopt, maar fluit hij niet meer (ervoor floot hij dagelijks). We zijn nu dinsdag, en nog steeds fluit hij niet.
    Ik zie ook dat hij zijn verwond pootje ingetrokken heeft, en dat hij dus op 1 poot staat.
    Hij bibbert ook een beetje en zit dik (opgezwollen) op zijn stok.
    Eten doet hij nog wel, maar hij beweegt erg weinig wat eerst niet zo was.
    Het verwonde pootje ziet niet zwart wat dus betekent dat het niet afgestorven is.

Ik vrees er een beetje voor of het nog goed komt.
    Kan iemand mij raad of advies geven?

Bedankt

Ik ga er even vanuit dat je vogel binnen zit en het dus voldoende warm is. Vogel heeft nu tijd nodig om zichzelf te herstellen.
    Als het een wondje was aan zijn pootje dan is het beter dit proces af te wachten en vogel rust te geven. Kan vanaf hier natuurlijk niet zien of er iets anders aan de hand is

succes

Opmerking

Dit had ik laatst ook, bultjes op de poot die kapot knapten waardoor er bloed uit de wond kwam. Ik ben niet naar de dierenarts gegaan, nee, ik heb heb een ontsmettend bad gegeven met badzout. En wonderbaarlijk gebruikt ze haar pootje weer volop. Ik zag het eerst somber in, maar het gaat geweldig, ze leefde helemaal op.
      Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
      Vergeet niet te kijken op mijn site!
      http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Bedankt voor de reacties,
        @ Rkoppen, mijn kanarie zit inderdaad binnen, en het is dan ook warm.

Deze morgen flloot hij eventjes, iets wat mij toch verbaasde aangezien zijn slechte toestand.
        Maar misschien heeft hij inderdaad wat tijd nodig om zichzelf te genezen.
        Soms gebruikt ze haar pootje, soms ook niet.

Ik kan niet meer doen dan afwachten en hopen op een goede afloop.

Opmerking

Vogels zitten al gauw bij het minste geringste met de poot omhoog.

Misschien was het en muggebeet, het wondje gaat kriebelen en dan gaan ze er met de snavel tot bloedens aan putteren.

Soms is het gauw over, soms kan het wel 2 weken duren voor dat ze weer met beide poten op stok zitten.

In het ergste geval wordt het teentje zwart en kan teen of nagel afvallen.

Maar meestal komt het weer helemaal goed.
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Dank je wel Michael.

Opmerking

Working...
            X