Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onstoken poten en vleugelpennen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Onstoken poten en vleugelpennen

Hallo vogelliefhebbers!
    Nou, een paar weken geleden had een van mijn vogels een ontstoken vleugelpen, niks achter te zoeken, wond genezen en vogel vliegt weer lekker mee met de rest. Maar goed, maandag viel me op dat mijn Fancy pop een ontstoken poot had, maar ik legde de link niet met de andere vogel. Maar goed, ik heb toegekeken, en blijkbaar had een andere vogel ook een ontstoken poot, en dan de achterteen helemaal dik. Toen dacht ik dat het iets besmettelijk was, vandaag de vogels die de verschijnselen hadden nagekeken, en bij de fancy pop viel het gelukkig mee, ook al begon er weer een kleine bult te komen bij zijn teentje, maar heel klein, de andere vogel had een dikke korst erop, dit eraf gehaald en begon met bloeden, maar stopte al snel. Ik heb even wat info opgezocht, en het zou een parasiet/mijt/luis kunnen zijn. Morgen gaan alle kanaries eruit, en worden alle kanaries gecontroleerd op hun poten en vleugelpennen. Daarna spuiten we ze in met luizen spray. Ik heb eergister alle stokken grondig schoongemaakt en al ingespoten met luizen spray. Zou dit voldoende zijn? Of zou bijvoorbeeld een badje met vogelzout ( kom even niet op de naam, ruikt naar soda, maar is speciaal voor vogels) want misschien helpt dat om de poten te ontsmetten? Iemand nog tips ?
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

ik zou de stokken even en dag in een emmer water zetten met wat zou er bij.
    Ik denk eerlijk gezegd dat het door de muggen komt want die zitten er erg veel rond deze tijd
    je kan hiertegen een naar citroen ruikende plant in de kooi zetten bijvoorbeeld citroenmelisse.
    groeten gijs

Opmerking

De stokken in koud water zetten met goede scheut gloor 2 uur laten weken en schoonmaken en laten drogen daarna insmeren met u2 laten drogen en terug plaatsen
      waarom niet enten als er muggen zijn dom hoor , maar sucses er mee

Opmerking

Bedankt voor de tips! Muggen zouden best kunnen, want de voliere staat sinds vorig jaar naast een vijver, en dit jaar is ie helemaal begroeid. Dus misschien zijn er nu juist wel veel muggen daar ?
        Maar Blacky, even een opmerking over inenten, ik ken veel mensen die vogels hebben, maar om eerlijk te zijn ken ik niemand die zijn vogels inent. Dus ik vindt dat een beetje een rare opmerking.

Opmerking

ja vond het ook een beetje een rare opmerking en ik snap het niet helemaal.
          groeten gijs

Opmerking

Even een antwoord er werd gesproken over morgen gaan alle kanarie vangen en nakijken
            dus vandaar mijn andwoord enten van de kanarie, s als je een binnen hok hebt dan evt blauwe muggenlamp er inbij de blokker voor 5,99 perfect

Opmerking

Ze zitten buiten, dus dat is helaas geen mogelijkheid.

Opmerking

deze lamp moet je vooral niet buiten zetten, want dat trekt alleen maar meer muggen aan.
                groeten gijs

Opmerking

groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Tja dat enten wordt volgens mij amper nog gedaan omdat de entstof Poulvac P niet meer verkrijgbaar is in Nedeland, alleen nog in Belgie.

Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Kanaries enten? nog nooit van gehoord.

nu ben ik totaal geen kanarieman maar over enten heb ik echt nog nooit gehoord.
                      groeten gijs

Opmerking

forpus nog nooit van kanariepokken gehoord zeker, google maar eens op kanariepokken dan word je het een en ander wel duidelijk.

Opmerking

Nou vogelliefhebbers valt mij tegen van wie er nog nooit over enten gehoort
                          heeft wordt nog elk jaar gedaan bij mijn kanarie, s is nog te krijgen via via
                          ook al zitten mijn vogels alle binnen toch ent ik ze uit voorzorg
                          birdbreeder hoe is het gegaan met uitzoeken en controle van de anderevogels
                          ben benieuwt
                          Last edited by blacky100; 27-09-2014, 22:36.

Opmerking

heb het net het een en ander over enten gelezen, raar dat ik er nog nooit eerder van heb gehoord dan
                            groeten gijs

Opmerking

Opmerking

Working...
                              X