Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
geacht forum
wat is het verschil tussen eivoer en opfokvoer voor kanaries en wanneer wat te gebruiken
groet Peter
De een noemt het opvok de ander eivoer.
Uiteindelijk is het hetzelfde en vanaf als je jongen geboren zijn elke dag geven,liefst geruld tot ze uit de jeugdreu zijn.
Dan 2 of 3 keer geven per week.
Let wel op een kanarie heeft 1 gram nodig dus geen grote hoeveelheden.
Anders worden de ouders te vet en kan je verdere kweek wel vergeten.
Ook geen fruit en groente geven als de jongen zijn geboren doe dat pas na een week of 2 maar wederom gepast en na 1 uur weghalen.
Belangrijk is de pop tijdens het broeden alleen zaad te geven en geen andere toevoegingen.
groeten terug
Eivoer of Krachtvoer : Mij maakt het niets uit wat je geeft ,vroeger was er ei en krachtvoer apart te koop nu minder ,ik geef gewoon eivoer Wat en waarom nu een verschil in ei of krachtvoer licht dan aan de periode dat men het geeft,als men het dan toch wil dat men een verschil ziet in ei of krachtvoer dan stel het zo Geef in de rustperiode krachtvoer ,en in al de ander periode eivoer ,Ieder maakt hierin zijn keuze maar waarom er verschil gemaakt wordt is mij eigenlijk niet helemaal duidelijk en ik denk daarom dat ook de meeste kwekers gewoon hun eivoer blijven geven ongeacht welke periode ,want ze weten maar al te goed onze vogels kunnen niet zonder,doe je dit wel dan zal zich dat vroeg of laat openbaren in minder goede vogels van conditie ,ofwel een slechte of minder goede kweek .Succes Wout.
Opmerking