Ik kom net in het hok en ligt er weer een kanarie dood. De 3e binnen een week tijd. Dat wordt me toch wat te veel. Opvallend is dat het allemaal mannen (van zomer vorig jaar) zijn die ik onderin samen in een hok heb zitten. Ze zijn vorige week verplaatst vanuit een ander hok. De kanaries die er toen bij in zaten en in weer een ander hok zijn gekomen leven allen nog ( in blijkbaar goede gezondheid.) Hebben jullie misschien enig idee in wat voor richting ik dit moet zoeken? De vogels zijn 3 week geleden ontwormt. Hebben dagelijks vers voer en water en grit. Ik heb last van bloedluis maar niet in die mate dat dat de doodsoorzaak kan zijn volgens mij.
Alle hokken bevinden zich in 1 ruimte van 3 bij 1,5. de hokken zijn per stuk ongeveer 1,5mtr lang en 50cm diep en een 80cm hoog. het hok met de dode kanaries wijkt qua verlichting af van de andere hokken. In het betreffende hok zit namelijk een 14 watt T5 TL. De andere hokken hebben een 8 watt T5 TL of een 20 Watt spaarlamp.
Hopelijk kunnen jullie wat met deze info.
Alle hokken bevinden zich in 1 ruimte van 3 bij 1,5. de hokken zijn per stuk ongeveer 1,5mtr lang en 50cm diep en een 80cm hoog. het hok met de dode kanaries wijkt qua verlichting af van de andere hokken. In het betreffende hok zit namelijk een 14 watt T5 TL. De andere hokken hebben een 8 watt T5 TL of een 20 Watt spaarlamp.
Hopelijk kunnen jullie wat met deze info.
Opmerking