Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dewarkooi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Dewarkooi

Gisteren vergadering kan.ver. Daar werd ons verteld dat per 1 jan.2015 de dewar kooi verboden word en een aangepaste versie zou komen.
    Deze uitvoering is dezelfde breedte als de gewone TT. kooi.
    Groetjes Wim

Goede ontwikkeling, alleen moeten die dan snel gaan maken want ze nog nergens te koop.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

1 januari

De genoemde datum van 1 januari is niet juist. De NBvV is wel bezig met een andere (Universele postuur) kooi, besluitvorming zal pas in de Bondsraad van september 2014 plaatsvinden. Vooralsnog ga ik er vanuit dat de huidige Dewarkooi in ieder geval tot en met het tentoonstellingsseizoen 2015/2016 toegestaan blijft.

Groet,

Rob.

Opmerking

waarom moet de dewar kooi er uit.
        we gebruiken ze pas een paar jaar ,ook op de bonds show.
        ik heb er hier 40 staan zijn die dan voor niks gekocht.
        ik denk dat veel oudere kwekers stoppen met postuur.
        is dat de bedoeling van de bond. ik stop dan ook ???
        we hebben geen geld meer voor weer nieuwe kooien.
        deze kosten nieuw ook tussen de 23 en 28 euro per stuk.
        om weer zo,n bedrag uit te geven heb ik geen zin in.
        mvg. steven

Opmerking

Als Vlaming zegt de DEWAR kooi me niks... kan er iemand een foto plaatsen misschien?
          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

gewoon even googlen en dan vind je bvb deze link http://www.vogelpension.nl/vmchk/tt-...ewar-kooi.html

mvg

Opmerking

okido. bij ons noemt men dat een borderkooi.
              parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Dewar deel II

@ steven1949; De NBvV kan net als sommige andere vogelorganisaties wachten op regels van de overheid of via zelfregulering de pijnpunten aan pakken. Op dit moment is men dus bezig om twee van die "pijnpunten" aan te pakken. Punten die knellen in het kader van de door de NBvV aangenomen en . Beide regelingen zijn onderaan deze pagina te bekijken; http://www.nbvv.nl/debond/dierenwelzijn.asp

Vanwege de geringe afmetingen van de kooi zijn de Dewar- en zangkooi de eerste speerpunten. De Dewarkooi (zo gaat het voorstel in september de Bondsraad in) zal op termijn worden vervangen door de Universele Postuurkooi. Zangkanaries zullen vanaf een nog te bepalen datum niet meer in de zangkooi worden geshowd. Na de keuring zullen de zangkanaries worden overgezet in de Universeelkooi. Let wel; voorstellen!

Aanschaf van nieuwe kooien is vervelend door de te verwachten kosten. Aanschaf van nieuwe kooien kan ook stimulerend (op liefhebber en de totale vogelsport) werken. Want laten we eerlijk zijn; zo'n grote Border is een veel mooier gezicht in een volwassen kooi dan in een Dewarkooi. Ieder jaar wat verkoopvogeltjes inruilen tegen een aantal nieuwe kooien geeft niet veel kosten en toch een mooie stimulans voor de hobby. Laten we vooral eens proberen om de positieve kanten van een dergelijke switch te bekijken en te belichten.

Groet,

Rob.

Opmerking

dewar kooi

hallo rob.
                  waarom dan geen nieuwe border kooi.
                  laat dan de raza espagnola en japan hoso en scoth fancy en fife fancy in de derwar kooi.
                  dit zijn toch geen grote vogels. ik heb al veel oudere kwekers gesproken die dan stoppen. we weten al wel dat veel border kwekers hier over klagenmaar moeten wij daar dan onder lijden.dit zijn mooie kooien voor deze 3 of 4 soorten.de nederlandse bond was de laatste die hier mee instemde.
                  waarom moet nederland altijd voorop lopen.
                  mvg. steven

Opmerking

Borderkooi

Waarom niet alleen een nieuwe kooi alleen voor de Border? Omdat we de Dewarkooi in het kader van Dierenwelzijn niet kunnen handhaven. Als we dat wel doen, krijgen we als vogelliefhebbers daarvoor binnenkort vanuit den Haag daarvoor de rekening gepresenteerd.

In Nederland lopen we met milieu- en diergerelateerde onderwerpen inderdaad meestal voorop. Vanuit Milieuorganisaties worden dergelijke onderwerpen hoog op de Haagse politieke agenda geplaatst. Als vogelorganisatie kan je dan proberen mee te buigen of tegen de wind in blijven roeien. Ik geef u te raden wat we het langste zullen volhouden.

Groet,

Rob.

Opmerking

Working...
                    X