Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beringen van jonge kanaries

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Beringen van jonge kanaries

Hoi allemaal

Heb voor het eerst twee koppels aan het broeden met het resultaat 2 x 3 jongen.
    Mijn vraag over het ringen tussen dag 4 en 7. Mag ik voor het ringen het complete nest eruit nemen??? (Vogels broeden per koppel in een kooi van 100x40x80 cm). Ik heb de nesten vrij hoog hangen, vandaar mijn vraag.

Greetz
    MiGoel

Zou niet weten waarom,lastig ringen anders.
    Ik jaag nooit de pop van het nest,gewoon ringen na het voeren en meestal gaat de pop er dan vanzelf af of wat groenvoer geven dan gaan ze meestal ook wel.
    In de tussentijd dat zij eraf is kun jij ringen.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Ja je mag even het nest eruit nemen als het vrij is!
      Maar voor het ringen is dag 4 nog wat vroeg denk ik?
      Als er mest van de jonge op de rand van het nest blijft is het de hoogste tijd voor het ringen!

Opmerking

Ringen

Ik ring de meese nestjes de 5e of de 6e dag dit ligt aan de grote van de jongen. En je kan gerust even het gehele nest wegpakken.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kasseilegger Bekijk Bericht
          Ja je mag even het nest eruit nemen als het vrij is!
          Maar voor het ringen is dag 4 nog wat vroeg denk ik?
          Als er mest van de jonge op de rand van het nest blijft is het de hoogste tijd voor het ringen!
          Ik merkte op bij het te vroeg ringen dat de pop de ringetjes er terug af heeft gekregen. Voor mij een raadsel hoe maar ze deed het wel. Ik heb de ringetjes met tape, (kleur van de poten) gebruikt. Ik ben eens benieuwd.
          OUD BROOD, is niet hard, GEEN BROOD, dat is hard!

Opmerking

Working...
          X