Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nagels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Nagels

Ik heb een Kanarie...Nu is zijn nagels nog niet lang...
    Maar later als het lang is durf ik hem echt niet om hem te pakken en
    nagels te knippen. Zijn zang is soo mooi vandaar dat ik hem ook gekocht heb.
    Bij parkieten is knippen niet nodig maar wel dus bij kanarie wel jammer.

Ik wil mijn kanarie ook niet verkopen alleen voor zijn nagels niet te kunnen knippen, en bij mij thuis durven ze het ook niet. Dierenwinkels doen het ook niet als de nagels lang worden.

Ik heb slijtstokjes gekocht om zelf niet te knippen.

Wat raden jullie mij aan....of moet ik hem toch weg geven aan een ander, dat is wel heel erg pff... Sorry maar ik moet toch een antwoord...

ik heb al een tiental jaren kanaries en heb nog nooit de nagels hoeven te knippen. als ze gewoon voldoende ruwe zitstokken hebt hoef je ze echt niet te knippen.

Opmerking

Ik zal eens voor ruwe zitstokken kijken ..

Ik ben nu wel heel erg gerust gesteld door je antwoord gelukkig,

Heel erg bedankt

Opmerking

bij de karwei hier verkopen ze ronde zitstokken met gleuven er in. deze gebruik ik altijd.

Opmerking

Sema, er zal toch wel een liefhebber in de buurt wonen die je kan helpen. Iedereen die een hond zijn nagels kan knippen kan dat ook bij een vogel.

Gewoon even met lampje kijken waar het vlees in de nagel ophoud en er dan 2 mm vandaan knippen.

Anders vermeld even waar je woont (plaats) misschien is er dan wel iemand op forum bij jou in de buurt. Als je het een keer gezien hebt kan je het zelf.

je vogel er voor wegdoen is wel het vreemdste wat ik ooit heb gehoord.

Stel dat je later geen luier wil of kan verschonen......
          http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Geen vlees geen leven

Wiggel je bedoelt natuurlijk leven ofwel bloedvat. Van die schuurpapier slijtstokken kunnen ze flinke pootontstekingen krijgen. Tegen de tijd dat je de nagels moet knippen durf je allang je kanarie vast te houden. Als je dan eens begint met een paar millimeter dan kan je onmogelijk het bloedvat raken. Knip je wat meer dan gaat het wat bloeden maar er is nog nooit een kanarie aan doodgebloed. Vroeger haalden onhandige DA op die manier wat bloed uit de vogel. Beter is een bloedvat in de nek maar dat is een handigheidje.Poot en vleugelader kan trouwens ook, voordat iemand me wil verbeteren. En ja, er zijn ook maniertjes om bij een bloedende nagel het bloed te stelpen maar als je niks doet stolt het bloed vanzelf. Tenzij je heel hoog opknipt of de nagel afgerukt wordt.

Opmerking

Een beetje meel/bloem op de nagel doen als deze bloedt zorgt er voor dat het sneller stolt.

Opmerking

Opmerking

Naar een dierenarts is ook mogelijk, alleen wel een dure optie.
                  Groeten Niels

Opmerking

Working...
                  X