Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een ongelukje zit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• een ongelukje zit

meestal in een klein hoekje word er wel eens gezegt
    gisteren toen ik door het venster keen van de voliere zag ik een kanarie bij de sluisdeur op zijn kop hangen

ik snel na binnen .wat bleek hij was met zijn ring aan zo stukje draad blijven hangen ( als je de draad afknipt blijft er wel eens zo lang ding zitten

zijn onderpootje was natuurlijk gebroken helemaal over het zat alleen nog even vast aan een stukje huid ( vel
    zijn pootje heb ik er maar helemaal afgedaan .alles goed ontsmet en hem apart gezet vanmorgen zat hij weer op stok

stom stom ik knip normaal die stukjes ook helemaal weg nu had ik er welicht vergeten
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

ja dat zijn de minder leuke dingen van onze hobby.
    ik had het met sisal touwtjes , een zebra hing op dr kop en ook poot gebroken. sinds dien knip ik alles klein zo'n 2 cm.stukjes.
    aldoende leert men maar wel met pijn in je hart omdat dat zulke dingen toch onze fouten zijn.
    ps mn zebra over leefde het ongeval niet.
    groetjes Anneke.

Opmerking

ja net hoe ej zegt . onze fouten
      ik heb wel meer kanaries egzien die of 1 poot miste of het onderste pootje er af was . als het helemaal genezen is gaat hij weer de voliere in en hou ik het even in het oog .hoe hij het daar weer doet
      wat heb ik een leuke hobby .
      juist vogels houden :) :)

Opmerking

Daarom gebruik ik nooit geen sial meer,
        Daar bleef een Gouldamadine een een keer achter haken,hing op de kop uit het nestkastje en ook dood, een nest van 4 jongen weg,
        Ik gebruik nu alleen cocosvezel

Opmerking

Is sisal niet hetzelfde als cocosvezel?

Ik had ooit een maskergrijze zebravink pop, die met zo'n strijkkraal ring aan een vezel bleef hangen. De kraal was wat opengebogen en om de poot geschoven. Precies de dikte van waaruit de tenen beginnen. Maar ze leefde nog.
          Ik haar snel losgemaakt, kreeg ik die rotring toch niet weggeschoven.... Hoe deed ik dat ook al weer toen mijn kind een te krappe ring om zijn vingertje had gedaan? Oh ja! Ik de poot van dat beest in mijn mond, flink spuug eroverheen gelikt en toen kon ik het zo terugschuiven.

Sinds een paar dagen heb ik een ringenschaartje, dus in de toekomst kan ik dat heel anders (en minder goor) oplossen.

Ze heeft een paar uurtjes gehinkt, maar verder was er niets aan de hand en die avond vocht ze al weer andere zebravinken van haar nest vandaan.

Helaas is het bij jou minder goed afgelopen. Ik hoop dat je kanarie het redt en goed met zijn stompje uit de weg kan. Sterkte ermee.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

Opmerking

Het overkomt ons allemaal wel eens ,alleen altijd maar hopen dat geen blijvend letsel over blijft.

Had ooit een gevlochten nestje van wilgentakjes , dat word met heel fijn binddraad aan elkander verbonden,mooi dat hier een Neophema in bleef hangen,deze heeft toch zeker 1 uur gehangen aan zijn ring ,niets aan over gehouden.
            Cocosvezel wil ook nog wel eens om de tenen van duiven slaan,als dit te lang zit ,word een teen afgekneld en sterft dus af.

Ook al ben je zo voorzichtig ,controle moet men dagelijks houden ,zo zie en hoor je maar weer.

Gr ,Hubert

Opmerking

Het vezel dat ik gebruik is erg stug en recht. dat kan niet om de poten gaan draaien. Dus dat is dan wat anders?
              Ik doe veertjes uit een verenkussen erbij, zodat ze toch zacht zitten.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
              X