Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nestjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nestjes

hallo, wanneer kan ik nestjes voor de kanaries ophangen,
    want de kanaries willen wel maar volgens mij moet ik nog zeker tot eind februari begin maart wachten of niet?

hallo Remco, nee fout als je kanarie's binnen hebt zitten verwarmt kun je gerust al nestjes hangen.

ik heb ook 1popje nu op eitjes liggen normaal het 2de vandaag, maar kan pas kijken als zij eventjes gaat eten.

maar deze zitten wel binnen en verwarmt, met lichturen 14u op een dag licht en heb niet te klage tot nu toe.

grtzz MR T

Opmerking

die van ons zitten buiten met nog wat tropen maar het gaat om de kanaries

Opmerking

buiten zou ik eerlijk gezegt dan nog eventjes wachten, het weer is veel te zacht voor de tijd van het jaar.

hier in de tuin achter heb ik al een nest gevonden van bosduiven, maar ook weer veel te vroeg natuurlijk.

als het gaat vriezen wat nog komt, heb je niets meer aan je eitjes of jongen.

daarom zou ik idd eventjes wachten tot het echt beter wordt en blijft, want hoe het nu is buiten durf ik nog geen te zetten voor de kweek(buiten dan wel).

dan zou ik idd wachten tot februarie/maart met de kweek.

Opmerking

Binnen heb ik ze op 15 uur licht en rond de 15 graden... heb een nestje met 3 jongen en 3 nestjes moeten nog uitkomen...

Maar buiten zal ik niet doen daar is het nog te koud voor.

Opmerking

heb mijn kanaries nu ook buiten zitten in een vorstvrije garage. ik zou evt al kunnen kweken want ik heb verwarming maar ik denk dat ik even wacht tot maart/april

Opmerking

ja zoiets dacht ik ook

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Remco2000
                hallo, wanneer kan ik nestjes voor de kanaries ophangen,
                want de kanaries willen wel maar volgens mij moet ik nog zeker tot eind februari begin maart wachten of niet?
                Beste,

Ik begin met mijn vogels te kweken op 27 maart.
                Op 25 maart zet ik de kanaries bij elkaar, de wildzang koppels al van in oktober en ik geef dan 26 maart al wat bouwsel. En op 27 maart hang ik het nestkastjes in de hokjes.

Met vriendelijke groeten brecht

3 jaar wildzang en kanaries
                jeugd

4 jaar houder en kweker van europese vogels en kanaries

Opmerking

ik weet al van mijn kinderjaren af dat 19 maart zowat de magische koppeldatum is voor kanaries (dag en nacht zijn dan even lang).
                  Zo geleerd van mijn grootvader, ben ondertussen ook al een ruime zestiger.

(de nestgelegenheid vroeger: een conservendoos 3/4 gevuld met aarde en geknipt sisaltouw als nestmateriaal)
                  parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

oke bedankt iedereen
                    vooral de magische koppeldatum
                    onze voliere wordt eind februari begin maart vernieuwd dus komt goed uit

Opmerking

Working...
                    X