Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Duitse kuif is het sowieso niet. Een Duitse kuif is een kleurkanarie met een kuif. Een DK moet dus de kleurstandaard van een kleurkanarie benaderen. Normaliter dus zonder bont. Weliswaar vragen we bij de NBvV ook bonte kleurkanaries (speciaal voor de beginners) maar geen bonte Duitse kuif.
Ik hoorde gister tijdens de vergadering van de vogelvereniging dat een harlekijn kanarie gewoon een kruising is van een duitse kuif en een mozaik type 1 of type 2
Ik hoorde gister tijdens de vergadering van de vogelvereniging dat een harlekijn kanarie gewoon een kruising is van een duitse kuif en een mozaik type 1 of type 2
Ik zeg volgens de oude standaard want schijnbaar is de standaard bij de COM (wereldbond) veranderd in zoveel mogelijk kleuren die zo goe mogelijk verdeeld moeten zijn.
ik heb deze geruild met iemand, en de ouders hadden beide een kuif en ja dit was gewoon iemand die kanaries leuk vond en zo nu en dan een nestje,
hij had drie van deze kuifjes zitten (jongen 10 weken oud op foto) en nog een glad kop uit een ander koppel die hij kwijt wou dus ik heb deze 4 tegen een koppel agaat rood mozaiekx geelmozaiek geruild 4 tegen 2 hahah.
maar ja deze vogels hebben dus nooit kleurstof gehad dus vandaar mijn vraag ook, is het harlekijn of duitse kuif.
Volgens de theorie (op basis van 4 bevruchte eitjes) zal er 1 letaalfactor zijn, 2 kuiven en 1 gladkop. Waaruit je dus mag concluderen dat je op 100 jongen 2/3 kuiven en 1/3 gladkoppen kweekt.
Opmerking