Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanaries en onweer ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kanaries en onweer ?

Hoi iedereen ,

Ik had een vraagje wat me al even bezig houd.
    Hebben kanaries last van het onweer en van de lichtflitsen daarvan ?
    ik heb het proberen te vinden op google maar krijg niet het gewenste antwoord.

groeten Michel

Bij mij reageren de kanaries niet op onweer en ook vuurwerk kijken ze nauwelijks van op of om. licht er denk ik ook wel aan of je vogels geluid/lawaai gewend zijn.

mvg,

HJ de Graaf

Opmerking

Mijn ervaring is dat ze er gewoon doorheen slapen s' nachts en overdag zijn ze ook gewoon rustig.
      http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door M1chel
        Hoi iedereen ,

Ik had een vraagje wat me al even bezig houd.
        Hebben kanaries last van het onweer en van de lichtflitsen daarvan ?
        ik heb het proberen te vinden op google maar krijg niet het gewenste antwoord.

groeten Michel
        Nee,de kanaries hebben ogenschijnlijk nergens last van.
        Ze blijven gewoon doorslapen.
        Donder, bliksemflitsen,vuurwerk. Het maakt niet uit.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

bedankt allemaal ,

het slechte weer van afgelopen week baarde me een beetje zorgen het was een en al donder en bliksem

geen een vogel heeft er last van gehad behalve de duitse kuif kanarie.... ik ga er vanuit dat het van de flitsen en donder is omdat hij de dag er voor nog druk heen en weer aan het vliegen en huppelen was.

De rest mankeert niks !

Opmerking

kanaries zijn geselecteerd op kalmte

Antoni,

Vuurwerk bommen in de steeg achter je hok geven ze ook niet om? Ik ken een kweker die op die manier zijn afrikaanse vogeltjes en goulds is kwijtgeraakt, die vlogen zich in blinde paniek dood. Ik doe met oud en nieuw voor deze vogeltjes dan ook een nachtlampje aan, eigenlijk ook wel omdat ik bang ben dat mijn kanaries het op hun zenuwen krijgen. Tot nu toe geen vuurwerkbom achter het hok en geen dode kanaries of tropen.

Opmerking

Hahaha wou dat ik zo door kon slapen tijdens hevige onweer dan de vogels, hebben er hier totaal geen last van.

Afgelopen weekend werd ik er wakker van, was ook heftige wind dus dacht meteen ff bij de vogels kijken...

Zaten allemaal met de kop in de veren, dus hadden er geen last van..

Opmerking

mijn bevindingen zijn dat een nachtlampje zelf averechts kan werken bij kanaries vaak zegt men dat ze een lampje nodig hebben om de stok te vinden.

mijn ervaring is dat als het zo licht is dat ze stok kunnen vinden, ze juist sneller verstoort zijn en sneller gaan vliegen en opschrikken doordat ze kunnen zien.

tropen zijn een ander verhaal deze reageerden bij mij destijds veel meer op geluid

mvg,

HJ de Graaf

Opmerking

kanaries zijn geselecteerd op kalmte

--------------------------------------------------------------------------------

Antoni,

Vuurwerk bommen in de steeg achter je hok geven ze ook niet om? Ik ken een kweker die op die manier zijn afrikaanse vogeltjes en goulds is kwijtgeraakt, die vlogen zich in blinde paniek dood. Ik doe met oud en nieuw voor deze vogeltjes dan ook een nachtlampje aan, eigenlijk ook wel omdat ik bang ben dat mijn kanaries het op hun zenuwen krijgen. Tot nu toe geen vuurwerkbom achter het hok en geen dode kanaries of tropen

Nee, ik heb nog nooit een nachtverlichting in mijn voliere gehad.
                  Vuurwerkbommen schijnen tegenwoordig een normaal verschijnsel te zijn.
                  Ik word soms wakker en ben ook wel eens bij de kanaries gaan kijken.
                  Niks aan de hand. Dus maar weer naar bed.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

kanaries en onweer

M1chel
                    Als ge iets met zekerheid niet weet zou ik het zeker hier niet neerschrijven
                    Groetjes Duitse kuif

Opmerking

Working...
                    X