Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Middel tegen bloedluis door het water

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Middel tegen bloedluis door het water

Wie weet welk middel er gebruikt wordt tegen bloedluizen bij kanaries wat men door het water verstrekt? Ik heb iets gelezen over NOROMECTIN?
    En waar is het eventueel verkrijgbaar en hoe is de dosering?

Ik heb dit jaar de vogels in de nek gedruppeld met ivemectine op een wattenstaafje ben nagenoeg luisvrij gebleven, echter met zo'n 120 kanaries is dat zeer bewerkelijk.

Dus ben zeer benieuwd naar de methode door het drinkwater.

Oorspronkelijk geplaatst door graaf277
    Wie weet welk middel er gebruikt wordt tegen bloedluizen bij kanaries wat men door het water verstrekt? Ik heb iets gelezen over NOROMECTIN?
    En waar is het eventueel verkrijgbaar en hoe is de dosering?

Ik heb dit jaar de vogels in de nek gedruppeld met ivemectine op een wattenstaafje ben nagenoeg luisvrij gebleven, echter met zo'n 120 kanaries is dat zeer bewerkelijk.

Dus ben zeer benieuwd naar de methode door het drinkwater.
    Ik zou zeggen ga eens googlen. Dan zie waarvoor Noromectin is bestemd.
    Beslist niet voor kanaries. Het gehalte aan Ivermectine bij dit middel ligt
    naar ik meen op ca. 1%. Het is een zwaar vergif zoals je kan lezen.
    Voor kanaries Ivermectine 0,12%. 1 druppel in de kale nek. Dus niet op een wattenstaafje.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Drinkwaterbehandeling tegen bloedluizen ? Nog nooit van gehoord. Wel tegen luchtpijpmijten.

Wat haalt het nu uit om vogels individueel met ivermectine te behandelen tegen bloedluizen, als deze laatsten in de omgeving zich elke dag explosief kunnen vermenigvuldigen. Dat is dweilen met de kraan open.

Bloedluizen bij vogels behandel je op de traditionele manieren.

Spraakverwarring ?

Opmerking

bloedluis

Door al je vogels iedere 6 weken te druppelen met ivemectime
        Nemen ze dat op in hun bloef, de luizen drinken dat bloed
        En gaan vervolgens dood door de ivemec.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door graaf277
          Nemen ze dat op in hun bloef, de luizen drinken dat bloed
          En gaan vervolgens dood door de ivemec.
          Eens in de 6 weken is wel heel erg veel.
          Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Als je het eens in de 6 weken toedient zijn de bloedluizen al resistent voor het gif en werkt het ook niet meer.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Waar heb je dat getal van 6 weken vandaan gehaald ? Stond dat ergens gedrukt in een bijsluiter of ...?

Opmerking

Allereerst zorg je er natuurlijk voor,dat je kooien schoon zijn en behandeld
                tegen bloedluis.
                Teneinde er voor te zorgen,dat de kanaries vrij worden van bloedluis en om resistentie tegen te gaan wordt er 2 x per jaar 1 druppeltje in de kale nek
                gegeven.
                1 x in het najaar en 1 x ca. 6 weken voor het broedseizoen.

Onder de nesten , uiteinden van stokken,spleten enz. worden hier behandeld met Homeshield.
                Vr.groeten van
                Antoni

homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

1 x ca. 6 weken voor het broedseizoen.
                  Daar komt dat getal van 6 weken vandaan.

Dus, 1 x ca. 6 weken voor het broedseizoen is dan door liefhebbers vertaald in om de 6 weken.

Fantastisch, ik leer elke dag bij hoe dat liefhebbers denken.

Opmerking

Ik geef ook altijd een uitstrijkje met een wattenstaafje in de vleugel van de vogel.
                    Ik ben hier 3 jaar geleden mee begonnen en ik heb geen last meer van bloedluis in het hok.
                    Elk jaar spuit ik het hok in met bye mythe werkt ook heel goed.
                    Op de site van de kleurkanarie vereninging staat ook een manier van ivomec toedienen in het water. een kennis van me doet dit met goed resultaat. ik zelf durf het niet zo goed.

Mvgr

Opmerking

ik zelf durf het niet zo goed.
                      Dat is een wijze beslissing, want bij een foutieve dosering kan het zijn dat je vogels met hun pootjes naar omhoog liggen.

Met de drinkwaterbehandeling heb ik mijn gans vogelbestand luchtpijpmijt vrij gekregen. Momenteel heb ik geen enkele pieper meer. Elke nieuwe vogel ondergaat ook dezelfde behandeling.

Mijn goede collega-kwekers-vogelvrienden weten dat ik het produkt hier heb, maar kennen zelfs de naam niet omdat ik het weiger te zeggen. Ze kunnen het hier altijd komen halen in gebruiksklare vorm en nauwkeurig gedoseerd. Als ik het zo niet doe, dan vallen er gegarandeerd dode vogels omdat ze mogelijk foutief gaan afmeten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
                        Dat is een wijze beslissing, want bij een foutieve dosering kan het zijn dat je vogels met hun pootjes naar omhoog liggen.

Met de drinkwaterbehandeling heb ik mijn gans vogelbestand luchtpijpmijt vrij gekregen. Momenteel heb ik geen enkele pieper meer. Elke nieuwe vogel ondergaat ook dezelfde behandeling.

Mijn goede collega-kwekers-vogelvrienden weten dat ik het produkt hier heb, maar kennen zelfs de naam niet omdat ik het weiger te zeggen. Ze kunnen het hier altijd komen halen in gebruiksklare vorm en nauwkeurig gedoseerd. Als ik het zo niet doe, dan vallen er gegarandeerd dode vogels omdat ze mogelijk foutief gaan afmeten.
                        Ik kan jou dus echt niet volgen of ik begrijp je niet goed. Je maakt bijna alles belachelijk in dit topic maar geeft tegelijkertijd aan dat je ook 'iets' door het drinkwater doet.

Net of bij een foute dossering van jou 'geheim' de vogels niet met hun poten omhoog komen te liggen.

Denk je nu echt dat 'wij', de kwekers die Noromectin door het drinkwater doen de 'veilige dossering niet kennen. Dat heet kennis en gaat over van liefhebber naar liefhebber.

Jammer dat jij daar niet bij hoort blijkbaar want jij houd jou geweldige middel geheim. Je hebt dus liever dat bij andere kwekers de vogels er niet van profiteren, lekkere vogelliefhebber ben jij.....

PS Ik druppel mijn vogels 1 keer per 3 maanden, kan je me even uitleggen waar ik dat getal 3 vandaan heb want ik weet het niet meer.....
                        http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
                          Drinkwaterbehandeling tegen bloedluizen ? Nog nooit van gehoord. Wel tegen luchtpijpmijten.

Wat haalt het nu uit om vogels individueel met ivermectine te behandelen tegen bloedluizen, als deze laatsten in de omgeving zich elke dag explosief kunnen vermenigvuldigen. Dat is dweilen met de kraan open.

Bloedluizen bij vogels behandel je op de traditionele manieren.

Spraakverwarring ?
                          Noromectin, bevat ook ivermectine. Je hebt dat in een versie die je oraal kan innemen. Het komt uit de vee-wereld maar vele grote kwekers gebruiken het al jaren met succes tegen bloedluis.

Sommige geven het dmv een druppel in de nek (dat is dan de pour-on versie), andere swappen het met een wattestaafje onder de vleugel.

Zelf ben ik vanwege het niet willen stressen van 150+ vogels overgestapt op de drinkwater versie. Ik heb dit gehaald bij een zeer goede dierenarts die me erg goed heeft voorgelicht en me bevestigd heeft dat de dossering die wij gebruiken, 2ml Noromectie (de orale versie) op 1 liter water de juiste is, dat geef je ze dan 24 uur.

Vorig jaar had ik alles hier ingespoten en daarna de vogels de Noromectin gegeven door het drinkwater om de 6 weken en geen bloedluis gezien.

Dit jaar heb ik hetzelfde gedaan alleen heb ik verder niks ingespoten om te kijken wat het resultaat was van de Noromectin.

Helaas heb ik aan het eind van de kweek toen de voliere in gebruik genomen werd toch weer bloedluis gekregen.

Ik heb nu alles schoongemaakt en ontsmet en ingespoten en de vogels weer op de oude manier geswapped. Nu maar afwachten of ik weer bloedluisvrij ben.

We hebben ook tussen alle kooien hier alles volgespoten met homeshield en de eerste dagen na behandeling kan ik geen enkel levend bloedluisjes meer ontdekken.

Nu heb ik heel recent te horen gekregen van een kweker die het nog steeds gebruikt, de versie voor door het water, dat hij de behandeling vaker is gaan geven omdat hij nog steeds af en toe bloedluis tegen kwam.

De werking van Noromectin/Ivermectine is precies hetzelfde dan de pipetjes die je bij een hond of kat in zijn nek doet. Het idee erachter is dat alle luizen die een vogel bijten doodgaan en dan kan er simpelweg geen resistentie optreden.

Opmerking

bloedluis besrtijden via drinkwater

Ik heb nu wel allerlei reacties en ook antwoord op mijn vragen, waarvoor mijn dank het is dus ook niet afdoende als je de bestrijding door het drinkwater doet. Ik kweek nu 32 jaar kanaries en heb in al die jaren al allerlei middeltjes gebruikt tegen bloedluis. En mijn ervaring is dat je een periode vrij bent en dan ineens duikt het toch weer op. Wat ik ook die ik krijg er steed weer mee te maken.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                              Ik zou zeggen ga eens googlen. Dan zie waarvoor Noromectin is bestemd.
                              Beslist niet voor kanaries. Het gehalte aan Ivermectine bij dit middel ligt
                              naar ik meen op ca. 1%. Het is een zwaar vergif zoals je kan lezen.
                              Voor kanaries Ivermectine 0,12%. 1 druppel in de kale nek. Dus niet op een wattenstaafje.
                              Antoni, ik kan bevestigen dat Noromectin inderdaad 1% Ivermectine bevat.

Het verschil is echter dat jij ze een druppel in de nek geeft en wij ze met een afgeklopt wattenstaafje bestrijken, de hoeveelheid die uiteindelijk op de vogelhuid terecht komt zal niet ver van elkaar af liggen vermoed ik.

Als we het door het drinkwater doen wordt het zelfs vermengd met 1 liter water, dus 2 ml Noromectin van 1% op 1 liter water.

Volgens mij heb je het dan over 0,002 % per ml water. Een kanarie drinkt ongeveer 5 ml per 24 uur, maar laat het een zware drinker zijn en hij drinkt er 10 ml, dan hebben we het over 0,02 %.

En dat 1 keer per 6 weken, dat is nog geen 0,2% per jaar en dat krijgen die van jou ook bij 2 behandelingen.

Opmerking

Working...
                              X