Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleuren en hoe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kleuren en hoe

Hallo voor de doorgewinterde kanariekwekers zouden dit domme vragen wezen.

Overal op verkooppunten van kanaries zie ik rode en oranje kanaries te koop staan.
    Is dat bij voorbaat een kanarie die met kleurstof is behandeld?
    Of worden er ook in deze kleuren de vogels geboren zonder kleurstof?
    Net als bijvoorbeeld een roodagaat vogel is dat ingeteeld?

Zou het nou zo simpel zijn om gele kanaries te koppelen en hen kleurstof te geven zodat er jongen komen van die kleur?

Voor mij is dat nogal een vraag op een vraag.

Hoop dat iemand me dit wil uitleggen.

dank
    http://binsen-astrilde-nl.webnode.nl/

Ik heb vorig jaar ook oranje jongen gekregen...Man en pop waren geel.... Dus lijkt me sterk da ze gekleurd worden... Rode worden wel gekweekt..

Opmerking

Norri

Ik kweek roode vogels de kleuren van de kanarie zijn afkomstig van de kapoetsensijs dat is er in gekweekt maar wit is wit en word normaal gesproken niet rood,of je moet ze (spuiten),voor de TT worden de kleuren wel opgevoerd met kleurstof Rood,geel en oranje.

Opmerking

Roodagaat

Roodagaat is een kleurslag bij de kleurkanaries het is een kanarie uit de zwartserie, waarbij het zwart door een mutatie meer grijs is geworden,
        de rode bijkleur wordt opgevoerd met kleurstimulerende middelen.

Opmerking

Van oorsprong misschien wel Graaf maar Agaat rood is geen zwartserie vogel hoor maar is er een uit de Agaat serie lijkt me

Norrie bij Lipochroom kanaries, ook wel vetstof kanaries genoemd, heb je 3 kleuren. Rood, Geel en Wit.

Bij de rood serie zal je altijd rode kleurstof moeten geven wil je ze zo rood krijgen dat ze een kans maken op wedstrijden. (dit geldt ook voor gele kanaries, die krijgen dan gele kleurstof)

Wil je echte toppers kweken dan is het uiteraard wel zaak dat de vogel van nature al een goed en diep roodbezit heeft. Dit is dan een voorsprong die je hebt.

Wil je graag rode kanaries dan zal je echt een koppel rode moeten aanschaffen. Geef jij die dan geen kleurstof en ook niet tijdens de kweek, dan zullen de ouders na de rui wat lichter worden en de jongen zullen wel rood zijn maar ook minder dan met kleurstof uiteraard.

Oranje kanaries bestaan wel maar zijn eigenlijk geen goede kleurkanaries, uitgaand van de standaard die de bonden voor schrijven.

Om een oranje kanarie krijgen zijn er meerdere mogelijkheden.

- Je kweekt met een koppel rode en geeft nooit geen kleurstof, afhankelijk van de kwaliteit van de rode zal je dan jaar na jaar steeds lichtere vogels krijgen. Uiteindelijk oranje dus.

- Je zet een rode kanarie tegen een gele kanarie, je krijgt dan ook oranje kanaries in de regel.

Je kweekt met een koppel gele kanaries en gaat die net voor de kweek rode kleurstof geven, dit hou je vol tot na de jeugd rui, je jongen zullen dan ook egaal oranje zijn.

Hieronder een filmpje van mijn rode kanaries zoals ze er afgelopen week bijzaten:

http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
            Van oorsprong misschien wel Graaf maar Agaat rood is geen zwartserie vogel hoor maar is er een uit de Agaat serie lijkt me

Norrie bij Lipochroom kanaries, ook wel vetstof kanaries genoemd, heb je 3 kleuren. Rood, Geel en Wit.

Bij de rood serie zal je altijd rode kleurstof moeten geven wil je ze zo rood krijgen dat ze een kans maken op wedstrijden. (dit geldt ook voor gele kanaries, die krijgen dan gele kleurstof)

Wil je echte toppers kweken dan is het uiteraard wel zaak dat de vogel van nature al een goed en diep roodbezit heeft. Dit is dan een voorsprong die je hebt.

Wil je graag rode kanaries dan zal je echt een koppel rode moeten aanschaffen. Geef jij die dan geen kleurstof en ook niet tijdens de kweek, dan zullen de ouders na de rui wat lichter worden en de jongen zullen wel rood zijn maar ook minder dan met kleurstof uiteraard.

Oranje kanaries bestaan wel maar zijn eigenlijk geen goede kleurkanaries, uitgaand van de standaard die de bonden voor schrijven.

Om een oranje kanarie krijgen zijn er meerdere mogelijkheden.

- Je kweekt met een koppel rode en geeft nooit geen kleurstof, afhankelijk van de kwaliteit van de rode zal je dan jaar na jaar steeds lichtere vogels krijgen. Uiteindelijk oranje dus.

- Je zet een rode kanarie tegen een gele kanarie, je krijgt dan ook oranje kanaries in de regel.

Je kweekt met een koppel gele kanaries en gaat die net voor de kweek rode kleurstof geven, dit hou je vol tot na de jeugd rui, je jongen zullen dan ook egaal oranje zijn.

Hieronder een filmpje van mijn rode kanaries zoals ze er afgelopen week bijzaten:

http://www.youtube.com/watch?v=ZBTXsozFqUE

Dank je wel wiggel voor de goede uitleg en wat een mooie filmpjes heb je staan en wat veel kanaries en kleuren.

MVG Norrie
            http://binsen-astrilde-nl.webnode.nl/

Opmerking

Working...
            X