Oorspronkelijk geplaatst door Hubert62
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verlies snavel
Collapse
X
-
De eigenaar waarschuwen ? aan een riempie vast houden zeker wright heb zelf vogels en een kat gaat uitstekend ! de opmerking die je plaatst vind ik niet kunnen,als jou kind mijn kind slaat graaf ik toch ook geen kuil voor hem ofwel soms. Zijn wel betere oplossingen dan die jij bedenkt!
-
-
Heb zelf drie Coones lopen en reken maar dat ze weten dat ze bij mijn vogels uit de buurt moeten blijven.
Mijn katten lopen ook buiten,aan de lijn,worden gewoon uitgelaten als een hond,van jongs af aan zijn twee daaraan gewend en de laatste van deze drie hebben we het aangeleerd terwijl hij drie jaar oud was.
ik wil ten eerste niet dat ze gaan buurten bij andere mensen in de tuin(zijn er hier meer met vogels buiten in de voliere),ten tweede zijn ze daarvoor iets te duur om dan onder een auto te belanden of meegenomen te worden of kwijt te raken en ten derde zijn ze hier deel van het gezin wat ik eigenlijk nog belangrijker vindt dan wat ze kosten.Mvg,
Kingfisher.
Opmerking
-
ik heb zelf twee katten die niet aan de voilere komen en vreemde katten op afstand houden tevens heb ik dubbel gaas werkt perfect mensen die vinden dat katte eigenaren egoistisch zijn hebben het goed mis een kat is ook maar een dier net als je vogels gewoon zelf maatregelen nemen tegen katten en zo dom doen
onze website: hobbydieren en als je er toch bent laat alsjeblieft een berichtje achter in het gasten boek
Opmerking
-
Dus als ik het goed snap moet de eigenaar van de vogels, die in zijn voliere zitten, op zijn terrein ook nog eens vanalles doen en geld uitgeven om diezelfde vogels te beschermen tegen een vreemde kat die op zijn terrein zijn vogels bedreigt.
De eigenaar van die kat hoeft daarentegen niets te ondernemen, ook al is het de kat die de boosdoener is en niet de vogels.
Nu snap ik het, mooi is dat deze denkwijze.
Opmerking
-
-
ja dat is inderdaad geen goeie denkweize maar als dan liever een dagtaak hebt aan het opsporen van eigenaren van katten ga je gang maar een kat iets aandoe vind ik te ver gaan als er steeds een buizerd op je voilere zit zoek je dan ook de eigenaar op? of schiet je het beesie gewoon neer? en onthoud niet alle katten hebben een eigenaarOorspronkelijk geplaatst door romainDus als ik het goed snap moet de eigenaar van de vogels, die in zijn voliere zitten, op zijn terrein ook nog eens vanalles doen en geld uitgeven om diezelfde vogels te beschermen tegen een vreemde kat die op zijn terrein zijn vogels bedreigt.
De eigenaar van die kat hoeft daarentegen niets te ondernemen, ook al is het de kat die de boosdoener is en niet de vogels.
Nu snap ik het, mooi is dat deze denkwijze.onze website: hobbydieren en als je er toch bent laat alsjeblieft een berichtje achter in het gasten boek
Opmerking
-
Groetjes, Chantal
ps wat ook een mogelijkheid is, wat MarcelVries zegt 'niet alle katten hebben een eigenaar', ga ervan uit dat de kat die vaak in je tuin zit geen eigenaar heeft. Tenslotte kun je ervan uitgaan dat een kat die wel een eigenaar heeft niet dag en nacht buiten loopt. Vang de kat. Breng hem naar het asiel tig km verderop. Klaar. Als de eigenaren zich dan in enen wel als eigenaar op willen stellen dan moeten ze tenminste geld betalen om hun kat terug te krijgen. :-)
Opmerking
-
ik had 20 jaar geleden buren waarvan de kat bijna elke dag op de voiliere zat met gevolg verschillende dode vogels door de stres, niets hielp om de kat weg te jagen ,water gooien, stroomdraad ,muizenklemmen het hielp allemaal maar tijdelijke, buren diverse keren geconfronteerd met de dode vogels maar kwam niet door hun kat. de kat kwam bij ons via hun slaapkamer, de kat sprong op het bed en zo door het slaapkamerraam zo op het plat dak en vervolgens via ons plat dak op de voiliere. ik heb toen een pvc pijp van 1 meter lengte op mijn plat dak gelegd met in de midden een vissekop en aan de uiteinden aan beide kanten de pijp aan de binnenkant ingesmeerd met zwart wagenvet. je kunt wel nagaan hoe hun bed er uitzag toen poesjelief weer thuiskwam van zijn strooptocht, en via het slaapkamerraam op hun bed sprong buren niet gelukkig, ik heb sindsdien geen last meer van hun kat gehad, de kat kan er niets aan doen dit zit in de aard van het beestje, fout ligt bij hun bazen. buren zijn inmiddels verhuist.
Opmerking
-
Ik lees ze ook graag, het kromme in Nederland is dat in zo'n geval je buurman nog in het gelijk word gesteld als hij een klacht in gaat dienen.
Kan je mooi zijn dekbed vergoeden.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking