Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongen sterven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Hey kanarie kwekers
    Hebt ge al eens gekeken naar de kleur van het nest aan de binnen zijde
    Die bruine kleur is ook niet normaal
    Ikzelf weet uit eigen ervaring dat zwarte stip en de zweetziekte
    erg samenhangt
    Vorig jaar heb ik het zelf ondervonden
    Bij de duitse kuiven en de bronze kanaries hadden het niet
    Zelf ben ik nu een niet zo eiwit rijk voedsel aan het voeren
    Verleden jaar gaf ik extra pieters 90 en breedmax ( ALTIJD MAAR EXTRAS )
    Nu maar gewoon eivoer zonder extras
    Ik hoop dat het beter gaat als verleden jaar
    Als het lukt hou ik u op de hoogte
    Groeten duitse kuif

Opmerking

Is deze bruine kleur van de mest of zit er een kunstnestje onder?

Opmerking

@ duitse kuif, ik geef mijn vogels ook alleen maar kanariezaad en eikrachtvoer van garvo. En de jongen groeien als kool.

In het nestje zit niks anders dan dat witte sisaltouw.
        Het ziet er een beetje gelige uit in het echt en het is van de mest.
        De jongen groeien goed en ik heb niet de indruk dat ze ziek zijn.
        Inmiddels heeft de jongste ook elke keer een flinke krop vol en is hij
        een inhaalslag aan het maken.
        Zelf denk ik dat het een jong uit ei 4 of 5 is geweest maar zeker
        weten zal ik dat toch nooit meer.

Opmerking

Ik hoop echt dat je jongen het gaan redden, maar de nest kleur is idd. niet gezond, en kan wel eens duiden op e-coli (zweetziekte).

Veel succes met de jongen.
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Ik heb vanavond uitvoerig zitten lezen op de internet over de
            zweetziekte en mijn vogels en nest geinspecteerd maar ik kan niks van alle
            symptomen vinden in het nest en bij de vogels.
            Klopt het nest ziet er iets gelig uit maar hoe hoort een nest er anders
            uit te zien? Ik heb hiervoor zebravinken gehad en dan is dit nest toch een stuk schoner.
            Verder gaat de pop elke dag in bad, heeft ze nu een droge buik, zit goed
            in de veren, de ontlasting is normaal, het nest is kurkdroog, de jongen
            hebben dons veertjes....
            Waar moet ik dan nog meer op letten???
            Op deze foto zie je de vogels niet goed (het lukte me niet om ze mooi te fotograveren) maar het geeft wel een indruk van hoe het nest eruit ziet.
            Er zit geen strontje in.

De jongen krijgen genoeg te eten, ze sperren goed, bekken zien mooi rood, kroppen zitten altijd tjokvol.
            Ik krijg echt niet de indruk dat het op dit moment slecht gaat met mijn vogels.

Maar ik wil hier graag van leren....
            Hoe zien jullie nesten eruit dan en wat stoppen jullie in je nesten en wat voor nesten hebben jullie?
            Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Hoi ik heb enige tijd geleden hier het onderwerp aangesneden
              over de zwarte stip enz en men heeft mij hier aangeraden niet te
              sterk te voeren als men jongen heeft en dat ben ik aan het uitproberen
              Men denkt ( zo was ik ) altijd maar en ik geef dit nog extra en dat ook nog
              Het komt de jongen tengoede maar mischien is het wel overdaad ?
              We zoeken het wel uit en soms komt goede raad wel vanpas
              Luister ook maar eens naar de uitleg van wiggel
              Sommige vogelliefhebbers willen elkaar wel helpen
              En anderen houden de lippen op elkaar ( spijtig )
              Groetjes duitse kuif
              Ik wens u nog veel plezier met uw hobby

Opmerking

Helaas lag nr 4 en tevens de kleinste van de 2 vanochtend dood in het nest.
                Waarbij het opviel dat dit vogeltje geen krop had.

Nu hopen dat de laatste het wel overleefd en binnenkort ga ik het
                toch nogmaals proberen. Hopen dat het dan wel goed gaat....

Opmerking

Ik weet niet of het ouders zijn van 2012 maar het kan zijn dat ze onervaren zijn he, vaak zie je een betere 2e ronde.
                  http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

je kunt de jongen even uit het nest halen en er wat schoon nesttouw bovenop doen. Dan even aandrukken (ik doe dat met een gloeilamp) en dan de jongen weer terug. Zo kan je zien of de vervuiling over is.
                    Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

De ouders zijn inderdaad van 2012 en dit eerst hun eerse nestje.
                      Het is ook ons eerste nestje dus vandaar de onzekerheid en de
                      onhandigheid nog even.
                      Ik ga zo ook gelijk ff wat nieuw nestmatriaal erin leggen.
                      De vrouw is nu soms bezig om de laatste sliertjes sisaltouw die nog
                      op de bodem lagen te verzamelen en daar vliegt ze heel de kooi
                      mee door en soms gaat ze er ook het nest in en komt ze er ook weer mee uit.
                      Wordt het alweer tijd om de man erbij te laten en een nieuw nestje op te hangen? Zelf vondt ik het wel erg snel.

Opmerking

Een pop die weer met sisal rondvliegt heeft inderdaad weer nestdrang.

Soms die je dan ook dat ze dat ene jong aan haar lot over laat dus goed in de gaten houden.

Mijn advies is om inderdaad, mits mogelijk, een 2e leeg nest aan te bieden en de man erbij te doen, en dan voldoende sisal geven.

Bijna altijd gaat de pop dan samen met de man het nieuwe nest bouwen en de jongen voeren totdat de pop gaat leggen, dan gaat de man alleen verder met het opvoeden en voeren van de eerste jongen.

Wel even heel goed de man in de gaten houden dat die geen agressie toont.

Ook heb je kans dat de pop de man niet meteen accepteert omdat ze het jong beschermd. Dit moet je even naar eigen gevoel beoordelen.

Denk je dat het niet werkt dan haal je de man weer weg maar zet je die wel zo dicht mogelijk en in het zicht bij de pop in de buurt.

Opmerking

Persoonlijk denk ik toch dat het de zweetziekte is.
                          Flagellamix halen bij dr Coutteelen gezien het feit dat plaatsvond de volgende ronde 5 eerste levensdagen in drinkwater doen.

Voor zwart stip is er geen remedie.

Veel sukses!

jan

Opmerking

Dank u jan 123 jij bent iemand die de lippen niet op elkaar houd
                            Ikzelf ben ook bezig met dat middel
                            De eerste 7 nesten bij de duitse kuiven zijn posetief
                            Het is te hopen dat de rest van het jaar ook goed gaat
                            Ik ben nu bezig van het moment dat de jongen uitkomen
                            geef ik het 6 dagen 4 gr per liter water
                            Denk eraan het gaat niet samen met cantaxantine
                            Ik wens u nog een goede kweek groetjes
                            Duitse kuif

Opmerking

Beste Duitse kuif,

in een eerder bericht prijs je mijn uitleg en mening dus hoop dat je er nu ook begrip voor op kunt brengen.

Ik ken meer mensen die Flagelamix gebruiken en als het nodig is moet je dat ook zeker doen. Mijn probleem zit hem er nu in dat er jongen sterven en niemand weet waaraan maar er wordt wet meteen een middel aangeprezen.

Nu weet ik dat Flagelamix tegen heel veel helpt dus bij twijfel snap ik de keuze wel maar wat ik wil zeggen is dat mensen blind adviezen overnemen van een forum en daar schuilt een groot gevaar in.

Zelf kweek ik zonder kuren of andere medicatie en ik ben er van overtuigd dat dat de beste manier is om in de toekomst de beste nesten te kweken.

Ik snap wel dat het frustrerend is om weinig te kweken maar als ik ze met kuren op de wereld moet krijgen dan heb ik daar weinig behoeft aan.

Uiteindelijk kweek je vaak vogels die iets mankeren en in de toekomst zal je hier meer last van hebben dan plezier.

Helaas is het tegenwoordig zelfs bij de kanaries al steeds moeilijker om goede gezonde vogels aan te kopen omdat velen maar wat aan lopen te rommelen.

Hier is het gewoon zo dat als ze dood gaan dan gaan ze dood, ik hou de goede door en zadel niemand anders op met vogels die door kuren op de wereld zijn gekomen.

Opmerking

Working...
                              X