Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help nog maar 1 jong van de 4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Help nog maar 1 jong van de 4

Het zit hier niet mee eerste nest 4 jongen nu nog maar 1 over pfff,jong is een week oud kan ik deze met de hand groot brengen?

He Sjeffke dat heb ik ook geprobeerd maar dat is erg moeilijk hoor als je dat voor het eerst doet.Je moet eigelijk eerst iemand zien doen en dan kan je het proberen.
    Maar dan nog is het de vraag overleefd die het wel?

Voerde de pop wel goed?
    Hielp de man ook mee met voeren?

Opmerking

Heb de dierenarts gebeld moet het jong in het nest laten de kans als ik hem ga voeren is 1% dat hij het overleefd dus laat het aan moeders over,Ze voeren allebij dat is het gekke eraan snap er niks van ?hoe is het met het laatste jong van jou heeft die het wel gered?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Sjeffke
        Het zit hier niet mee eerste nest 4 jongen nu nog maar 1 over pfff,jong is een week oud kan ik deze met de hand groot brengen?
        Heb je soms luis in het nest? Het hoef niet de rode bloedmijt te zijn maar kan ook de zwart luis zijn. De rode is meer in de nacht actief en de zwarte ook door de dag en bij voorkeur op jonge vogels in het nest.
        Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
          Heb je soms luis in het nest? Het hoef niet de rode bloedmijt te zijn maar kan ook de zwart luis zijn. De rode is meer in de nacht actief en de zwarte ook door de dag en bij voorkeur op jonge vogels in het nest.
          Heb gekeken maar kon zo niks zien qua luis zo ja kan ik dan de bloedluis spray gebruiken?

Opmerking

als er gen bloedluis aanwezig is
            zou ik niet spuiten met een of ander middel .
            kijk anders nog eens goed of er toch niet iets aanwezig is van bloedluis .
            zou ook goed kijken onder het nest.
            wat heb ik een leuke hobby .
            juist vogels houden :) :)

Opmerking

Er is geen luis of wat te bekennen ! Als dit jong dood gaat laat ik er sectie op verrichten zodat ik weet wat er gebeurd is en daar in de toekomst rekening mee kan houden en direct maatregelen te treffen. Pop en man voeren het jong nog steeds dus dat kan het ook niet wezen tis nu alleen maar gissen en hopen dat het laatste jong het wel haalt.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Sjeffke
                Heb gekeken maar kon zo niks zien qua luis zo ja kan ik dan de bloedluis spray gebruiken?
                Ja dat kan. Indien er sprake is van zwarte luis zit die ook op het dode jong. Heb je helemaal niets gezien dan denk ik dat het wat anders is. Geef je ook kiemzaad?
                Jo

Opmerking

Sjeffke als je naar de dierenarts bent geweest wil ik wel weten wat er nou aan de hand was? want het is indd vreemd ja

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vlammy
                    Sjeffke als je naar de dierenarts bent geweest wil ik wel weten wat er nou aan de hand was? want het is indd vreemd ja
                    Das goed vlammy zodra ik wat weet laat ik het je horen ! Tsja sta echt voor een raadsel...

Opmerking

tip

Dode vogels niet invriezen, tijdelijk in de koeling of ze zo vers mogelijk aanbieden aan de dierenarts is het beste.

Ook denk ik dat men in het algemeen niet al te hoge verwachting moet hebben bij het laten onderzoeken van dode vogels.
                      Dit natuurlijk wel afhankelijk van de aandoening / ziekte.
                      Mijn ervaring is dat je meestal een vermoedelijke doodsoorzaak krijgt te horen (na pathologisch onderzoek).
                      Soms kun je hier iets mee, maar zoals geschreven verwacht geen harde conclusies voor je harde euro's.

mvg. Eelke

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele
                        Dode vogels niet invriezen, tijdelijk in de koeling of ze zo vers mogelijk aanbieden aan de dierenarts is het beste.

Ook denk ik dat men in het algemeen niet al te hoge verwachting moet hebben bij het laten onderzoeken van dode vogels.
                        Dit natuurlijk wel afhankelijk van de aandoening / ziekte.
                        Mijn ervaring is dat je meestal een vermoedelijke doodsoorzaak krijgt te horen (na pathologisch onderzoek).
                        Soms kun je hier iets mee, maar zoals geschreven verwacht geen harde conclusies voor je harde euro's.

mvg. Eelke
                        Zoveel kost het me niet hoor baat het niet schaad het niet,tis wel zo maar das mijn mening als er iets uitkomt kan de DA hier ook weer wat mee komt er niks uit dan is het jammer.Doe hier niet alleen mezelf een plezier mee maar ook andere liefhebbers proberen kan altijd ik zeg maar zo niet geschoten is altijd mis

Opmerking

Ziet het nest geel misschien?

Opmerking

He josmo dat heb ik vorige keer gehad indd de nestjes zagen er geel uit.
                            Wat is dat eigelijk?????

Opmerking

cociodose,ik gebruik bovomix hiervoor als ze dit hebben tenminste bij mijn kanaries verder heb ik er nog nooit last van gehad.
                              als je dit wil moet je wel geloof ik voor 31 mei doen bij de dierenwinkel daarna kan het aleen nog op recept.

Opmerking

Working...
                              X