Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste seizoenskweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• mijn eerste seizoenskweek

Dit wordt mijn eerste seizoenskweek.

Momenteel bezit ik een 30 tal kanaries hoe ga ik te werk als voorbereiding op koppelen van de kanaries.

Heb geen verlichting gegeven maar zou deze willen koppelen ergens in Maart.

Hoe ga ik juist te werk ,ga met kweekbakken werken .

Welke voeding voor het koppelen
    welke voeding bij het eieren hebben

welke voeding bij de jongen .

grt peter

Ik wil niet zeuren en begrijp dat het nieuw is maar dit had je eigenlijk eind vorig jaar al moeten vragen/weten.
    Nu loop je gedeeltelijk al achter de feiten aan.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

bekijk de site van wout van gils be maar eens hier kun je genoeg vinden.

Opmerking

Een echte opportunist, nieuw in de hobby en gewoon met 30 kanaries beginnen terwijl je eigenlijk niet echt weet hoe

Ik zou als ik jou was de komende weken me heel erg gaan verdieen in de hobby en veel informatie inwinnen via internet.

Ook de hulp van een andere kweker in je omgeving kan ik je echt adviseren want zonder enige kennis zal je met veel teleurstellingen te maken krijgen de komende kweekperiode.
        http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
          Ik wil niet zeuren en begrijp dat het nieuw is maar dit had je eigenlijk eind vorig jaar al moeten vragen/weten.
          Nu loop je gedeeltelijk al achter de feiten aan.

zeker een super lief vrouwtje in huis dat jij alles binneshuis zomaar mag installeren.

grt peter mooie site

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
            Een echte opportunist, nieuw in de hobby en gewoon met 30 kanaries beginnen terwijl je eigenlijk niet echt weet hoe

Ik zou als ik jou was de komende weken me heel erg gaan verdieen in de hobby en veel informatie inwinnen via internet.

Ook de hulp van een andere kweker in je omgeving kan ik je echt adviseren want zonder enige kennis zal je met veel teleurstellingen te maken krijgen de komende kweekperiode.

een andere kweker in de directe omgeving heb ik geen weet van ,al gevraagd waar ergens kanarieclubs zijn maar ook die zijn er niet voor zover ik weet in de nabije omgeving vandaar mijn beroep op het vogelcafe.
            Wel kan ik wat beroep doen van de personen van wie ik de kanaries gekocht heb via mail .

grt peter

Opmerking

denk dat er hier ook wel mensen zijn die je graag willen helpen .maar het is zo als ze al zeggen .....veel hulp vragen van andere kweekers .

zelf ben ik ook pas weer begonnen met kanarie,s
              maar heb alles in een voliere zitten en das toch wel weer wat anders kwa verzorging en zo ..als in kooien .

maar ik verdiep me nu ook nog in het houden en verzorgen van kanarie,s
              veel lezen en vragen .

veel plezier met je hobby .
              wat heb ik een leuke hobby .
              juist vogels houden :) :)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door peter64
                zeker een super lief vrouwtje in huis dat jij alles binneshuis zomaar mag installeren.

grt peter mooie site
                Dat wist ze al voor we trouwden,ik heb al vogels vanaf mijn 12e jaar en op het moment is het vrij tam.
                Vroeger ging het tot vliegenvangers,tangara's,buulbuuls,boomklevers en schama's en zo toe.
                Dus nu is het vrij rustig en blijft het ook.
                Mvg,
                Kingfisher.

Opmerking

Hallo Peter,

Je heb spannen gekocht of heb je losse vogels gekocht?
                  Je moet eerst zelf uitzoeken welke vogels je bij elkaar zet.
                  Voer etc. zul je wel weten denk ik. standaard zaad en eivoer etc. gewoon even de
                  verkopers mailen en hier dan zelf kijken wat je van elke verkoper overneemt.
                  Je bent natuurlijk nog niet echt te laat maar 30 kanaries is wel wat veel om te beginnen.
                  Je moet ook kijken hoe vet je vogels zijn.
                  De vette vogels op dieet zetten lukt het niet kun je die gelijk aan de kant zetten en dus niet gebruiken voor de kweek.
                  Verder zul je je lichturen wat je nu aan licht heb en waar je na toe wil uitzoeken.
                  Dan weet je hoeveel je per week je lichturen moet verhogen.
                  Ook niet teveel aan je planning week vasthouden.
                  Het is je eerste kweekjaar dus zoek gewoon even wat je praktisch goed uitkomt.
                  Dan ca. de laatste maand voor je gaat kweken de poppen in de kweekkooien doen.
                  Je kan dan nog iets proberen bij te vette vogels.
                  Als de poppen goed broedrijp zijn kunnen de mannen erbij.
                  Dit per koppel apart bepalen.
                  na je kweekseizoen goed evalueren en dan kun je volgend jaar de kinderziektes eruit halen.

Dit is even heel kort niet teveel op detail wat je ongeveer moet doen.

gr. Ben
                  Groeten, Ben

Opmerking

Hoe zie je dat een pop "kweekrijp" is? En hoe zie je dat trouwens voor de man ook? Ik gebruik ook grote dubbele kweekkooien voor de kweek met tussenschot. Om te beginnen de pop in het ene deel en de man in het andere deel. Is het belangrijk dat ze elkaar al kunnen zien, dus een tussenschot in tralie of een vast tussenschot dat ze elkaar enkel horen? Nu zitten ze nog samen (2 koppels) in een buiten voleire en zou ze willen verhuizen naar de kweekruimte. Bij mij gaat het hier wel over de wilde kanarie.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door frank-deconinck
                      Hoe zie je dat een pop "kweekrijp" is? En hoe zie je dat trouwens voor de man ook? Ik gebruik ook grote dubbele kweekkooien voor de kweek met tussenschot. Om te beginnen de pop in het ene deel en de man in het andere deel. Is het belangrijk dat ze elkaar al kunnen zien, dus een tussenschot in tralie of een vast tussenschot dat ze elkaar enkel horen? Nu zitten ze nog samen (2 koppels) in een buiten voleire en zou ze willen verhuizen naar de kweekruimte. Bij mij gaat het hier wel over de wilde kanarie.
                      Je hebt het over de wilde of de europese?
                      Ik heb kweek zelf ook al een aantal jaren wilde en bij mij gaan de koppels gewoon tegelijkertijd in de kweekvluchtjes.
                      Na de broedtijd zitten ze gewoon allemaal bijelkaar,mannen en poppen samen met de geelkruinkanaries en ik heb ze sinds een anderhalve week in de kweekvluchtjes zitten en de geelkruinkanaries hebben de eerste eitjes al en de wilde kanaries zijn al volop aan het bouwen en de mannen zingen ook goed.

Ik plaats hier ook geen schotten tussen,ook als de jongen er zijn niet of als ze uitgevlogen zijn.
                      Ze blijven gewoon het gehele broedseizoen samen en geen centje pijn.
                      Mocht de pop opnieuw beginnen en de jongen plukken dan kan het altijd nog maar dit heb ik niet vaak,vorig jaar bij 1 stel maar verder niet.
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

Working...
                      X