Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nageltjes knippen kanarie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Nageltjes knippen kanarie

Ik heb even een vraag. Hoelang moeten de nagels van een kanarie zijn. Mijn oma heeft namelijk een kanarie en die heeft na mijn denken te lange nagels. Ik zag dat er eentje al wat scheef begon te staan. Dus ik dacht als ik weet hoe en hoelang ik ze moet knippen dat dat wel moet lukken en dat ik dat dan even kan doen.

Ik heb wel echt zo'n dierennagelknipschaartje, maar hoe kan je hem het beste beethouden en tot hoever voor het roode adertje moet je hem afknippen?

Kijk hier maar even:
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

Opmerking

ervan uitgaand dat je het "vlees" in de nagel goed ziet moet je er zeker 1 mm vanaf blijven.

Ik knip de nagels altijd net voor de kweek bij zowel de poppen en de mannen als ik denk dat dit nodig is.

in al die jaren kweken is het me 2 keer overkomen dat ik net te kort knipte.

De eerste keer heb ik het bloedende nageltje met een keukenpapiertje droog gemaakt en aangestipt met nagellak.

De 2e keer, jaren later, heb ik met een aansteker het nageltje dichtgeschroeit, dit gebeurd echt in een fraktie van een seconde anders verbrand je de vogel.

Beide mogelijkheden stopte het bloeden maar wat de beste optie is weet ik niet.

Het beste is om niet te kort te knippen.

Maar dat je ze moet knippen als je ziet dat ze te lang zijn is zeker.
      http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Als wij ons snijden bij het scheren, gebruiken wij een aluinstift om het bloeden te stoppen.

Maar of dat bij vogels ook geld?
        Met vriendelijke groet:
        Henk.

Opmerking

Ik zelf heb het nog nooit gebruikt maar een soldeerbout schijnt ook goed te werken. Even de bloedende nagel tegen de warme bout tippen en het bloeden stopt.
          M.v.g. Sepke

Opmerking

Als ik er de volgende keer ben zal ik zijn nageltjes even gaan knippen. Ik blijf iig ver genoeg van de het levende dus hoop dat ik niks raak.

Oke wat ik ook al gelezen had is dat bloem ook goed scheen te helpen als het ging bloeden.

Opmerking

klinkt in ieder geval een stuk vogelvriendelijker dan onze methode.
              http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Working...
              X