Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 jonge kanarie,s

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ja dat heb ik ook al gedaan maar ze hebben geen bloedluis.
    Ik heb vanochtend gekeken maar ze hebben het niet overleefd helaas.
    Ze waren steenkoud.
    Ik heb nog wel een paar koppeltjes die aan het broeden zijn ik hoop wel dat die jongen het overleven.

Opmerking

Henk,

Mijn ervaring is dat je op gevoel de kropnaald naar binnenbrengt en dat doet zonder weerstand te voelen.

Het is mij ook ooit voorgedaan, als je vanuit een mondhoek werkt zie je de naald, doordat de huid erg dun is, zijn weg volgen naar de krop.

Moet er wel bij zeggen dat ik de keren dat ik met kropnaald gewerkt heb, ze vaak eerst het voedsel in de bek spuit in de hoop dat ze zelf gaan slikken.

Dit zullen ze toch moeten leren willen ze later weer door de pop gevoerd worden.

Maar helaas is mijn ervaring ook dat die jongen het maar zelden redden.
      Ik verwacht zelfs vandaag hier een reaktie dat de jongen het niet gered hebben, maar uiteraard hoop ik dat ik er langs zit.
      http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Opmerking

de jongen net uit, de pop voert niet.
          klopt, de eerste 24 uur voert de pop ook niet, maar houd ze wel warm, daarna gaat de pop voeren, al zie je bijna nooit wat in de krop zitten, dit zie je vaak pas op dag 3.

mijn mening: je had de jongen gewoon moeten laten liggen, en het nest met rust moeten laten,dan was alles goed gekomen.
          www.fretteren.eu

Opmerking

Nee dat weet ik ook wel Barend dat je het niet kwaad bedoeld maar ja ik had echt zo iets van dat moet ik ff snel kwijt.
            Want ja als je die 2 mooie jongen ziet dan wil je ze toch zo snel mogelijk helpen.(Al doende leert men he)

En naruch ja dat had ik indd beter kunnen doen.
            Maar ze voelde al aardig koud aan en of de pop ze dan warm had gekregen heb ik zo mijn twijfels?

Opmerking

we leren iedere dag weer wat bij Vlammy, dit geld ook voor mij, al kweek ik al vele jaren, ieder jaar leer ik toch weer wat nieuws, en ja ook ik ben wel eens te nieuwsgierig.
              www.fretteren.eu

Opmerking

mocht je nog eens jongen hebben die om welke reden ook zijn afgekoeld(koud) zijn , neem ze in de hand , doe je hand dicht en evt wat warme adem in je hand blazen tot ze weer helemaal bijgekomen zijn en dan terug leggen.
                je voelt in je hand vanzelf het leven weer komen, en neem er de tijd voor ze op te warmen niet denken 2 min is wel goed , nee net zolang dat ze weer goed bewegen.

succes.

Opmerking

Ok bedankt voor de goede tips allemaal.
                  weer wat wijzer geworden ha dat ik daar niet opgekomen bent in me hand houden.

Opmerking

Working...
                  X