Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over kapot licht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Vraagje over kapot licht

Hallo vogel liefhebbers,

Mijn kanaries in de broedkooien zitten te broeden nu...

Gister rond 13:00 uur ben ik weggegaan (toen deed de verlichting het nog) nu de dag erna kom ik om 17:00 uur thuis en deed de verlichting het niet meer...heb het meteen weer gemaakt...

Maar mjn vraag is zou dit kwaad kunnen voor de vogels omdat ze op een kleine 15 uur licht al bijna 2 maand gewend zijn.

Johannes, je vraag is eigenlijk niet echt belangrijk want je kan er toch niks meer aan veranderen.

Als je licht niet aan is hebben ze dan wel licht van buitenaf overdag, dat zou het al veel minder erg maken, ook omdat je dan alleen s'avonds een paar uur tekort komt en dat is niet goed maar zal ook zeker niet dramatisch zijn voor 1 dag.

Ook weet je niet wanneer de lamp er mee gestopt is, vaak spring een lamp kapot bij het aanspringen, is dat zo en zitten ze ook nog een in een ruimte waar geen buitenlicht aanwezig is dan hebben ze wel erg lang zonder licht gezeten en dus het eten en drinken niet kunnen vinden in het donker.

voordeel is dat ze dan waarschijnlijk op de eieren is blijven zitten.

Wat ik je advisseer is om er een 2e lamp bij aan te sluiten, op dezelfde tijdschakelaar zodat bij kapot gaan hoofdverlichting er altijd nog een lamp brand.
    http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Hallo wiggel,

Ze zitten wel in een ruimte waar ook buitenlicht in komt.. Heb ff beelden terug gekeken van de camera en bleek dat de lamp vanmorgen rond 5 uur kapot is gegaan...

Dus weinig aan de hand eigenlijk..

Opmerking

het werd al even omschreven , maar je moet altijd twee of meer lampen gebruiken juist om dit probleem te voorkomen, dat als je lamp kapot gaat het donker is , gebruik je een lichtdimmer ook hier twee of meer lampen gebruiken anders heb je het zelfde effect, als het daglicht over gaat op het nachtlicht.
        succes.

Opmerking

Hallo Barend,

Ik heb zelfs 3 lampen, maar het lag niet aan de lampen zelf maar aan de stroom...Het lag aan de dimmer die heb ik vervangen.

Opmerking

Het zal allemaal wel meevallen, maar mijn vraag is meer of je de vogels altijd 28 uur alleen laat en hoe de verzorging dan gaat?
            Groetjes Esther

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door johannes78
              Hallo vogel liefhebbers,

Mijn kanaries in de broedkooien zitten te broeden nu...

Gister rond 13:00 uur ben ik weggegaan (toen deed de verlichting het nog) nu de dag erna kom ik om 17:00 uur thuis en deed de verlichting het niet meer...heb het meteen weer gemaakt...

Maar mjn vraag is zou dit kwaad kunnen voor de vogels omdat ze op een kleine 15 uur licht al bijna 2 maand gewend zijn.
              Is totaal geen probleem,Johannes.

Alles gaat gewoon door.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bentley
                Het zal allemaal wel meevallen, maar mijn vraag is meer of je de vogels altijd 28 uur alleen laat en hoe de verzorging dan gaat?
                Nog nooit van voer silo's en drinkflessen gehoord zeker.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bentley
                  Ze hebben voer coor wel een week en water voor een dag of wat...dat is het probleem niet..

Opmerking

Working...
                  X