Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kanarie kweek

Me kanarie heeft een mooi nestje gemaakt 3 dagen geleden eerste eitje gelegt.Die heb ik er uit gehaald en een nep ei neergelegt tweede dag nog een eitje maar die was kaopt en toen nog een en die was ook kapot en als het goed is morgen de laatste eitje.Wat moet ik nu doen als die ook kapot is???
    Want als dat zo is dan heb ik maar 1 ei die goed is.
    Moet ik de man er uit halen?

Kapotte eitjes is niet normaal en kan een paar oorzaken hebben.

1. De man zit er nog bij en die is vervelend.

2. Het baasje van de vogel duwt de pop van de eieren af om te kijken en de pop zet zit schrap.

3. Je hebt een pop met lange nagels, ik knip de nagels vaak even voor dat ik aan de kweek begin, al is het bij veel vogels niet nodig.

Wat betreft je eitje ? je weet niet of de pop na 4 eitjes stopt dus ik zou het echte eitje met 2 of nep-eitjes terug leggen en ze lekker haar gang laten gaan.

Sowieso altijd de eerste ronde altijd de pop een cyclus laten broeden.
    Kan zo maar zijn dat ze er 6 legt en dat je er straks 3 jongen aan over houdt.

Uiteraard zou ik me wel zorgen maken om die kapotte eieren Sowieso die pop zo veel mogelijk met rust laten en misschien ze bij die pop niet meer rapen
    http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Ja ok ik vermoed zelf dat de man het doet.
      De pop gaat van het nest af zodra ik binnen komt of ze blijft zitten en lange nagels hebben ze niet.
      Maar ik zal indd wel ff de twee nep eitjes laten liggen en doe dan die ene echte ei er wel bij is kijken of dat goed gaat???

Opmerking

je zal toch een keer de man weg moeten halen lijkt mij.
        Dus al de echte eieren verzamelen de laatste ei is altijd lichter.
        Dan bij het laatste ei de eitjes terugleggen en de man weghalen.
        De man verdenk je toch als eerst hiervan.

gr. Ben
        Groeten, Ben

Opmerking

Working...
        X